2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
شیر دارچین برای چی خوب است؛ از لاغری تا گلودرد

شیر دارچین برای چی خوب است؛ از لاغری تا گلودرد

شیر دارچین از جمله نوشیدنی های بسیار مفیدی است که خواص آن برای درمان سرماخوردگی، کاهش وزن، کاهش قند خون و ... مفید است.

دوات آنلاین -شیر دارچین فقط برای افرادی که قصد دارند لاغر شوند یا گلودرد دارند و سرما خورده اند مفید نیست بلکه این نوشیدنی خواص متعدد دیگری نیز دارد و در طب سنتی به آن اهمیت زیادی داده می شود. ضمن اینکه طرز تهیه آن نیز خیلی ساده و راحت است و هر کسی می تواند آن را در خانه درست کند.

 

شیر دارچین برای سرماخوردگی

نوشیدنی شیر و دارچین برای بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است. برخی بیماران به طور ‏سرخود و بدون در نظر گرفتن عوارض چرک خشک کن‌های قوی از این داروها استفاده می کنند در حالی که همین گلو درد ساده با یک معجون شیر دارچین قابل درمان است. ‏البته همیشه بهترین کار در گام اول مشورت با پزشک است.

 

اگر شما از گلو درد یا سرفه رنج می‌برید نوشیدنی شیردارچین درمانی بسیار مناسب برای شماست. دارچین در درمان گلودرد بسیار مناسب است و شیر هم به شما کمک می‌کند تا خوابی خوب و بی‌دردسر داشته باشید بدون اینکه در اثر ناراحتی ناشی از گلو درد یا سرفه از خواب بیدار بشوید.

آیا شیر دارچین باعث لاغری می شود

با شیر دارچین لاغر شوید

به گفته محققان و بر اساس نتایج به دست آمده از پژوهش‌های مختلف، ترکیب شیر دارچین باعث کاهش وزن می‌شود. یکی دیگر از شگفتی‌های جادویی دارچین این است که متابولیسم و روند هضم را سریعتر می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: شیر انجیر برای چی خوب است

 

به لطف این رویکرد فرد برای مدتی احساس گرسنگی نمی‌کند و در نهایت مقدار غذای مصرفی وی کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که تقریبا تمام متخصصین تغذیه یک لیوان شیر گرم همراه با یک تکه دارچین را برای کمک به کاهش وزن در رژیم روزانه توصیه می‌کنند.

 

تاثیر شیر دارچین بر قند خون

مصرف روزانه یک گرم یا حدود نصف قاشق چای‌خوری دارچین اثرات مفیدی بر نشانگر‌های خونی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ دارد.

شیر دارچین برای سرماخوردگی بسیار مفید است

شیر دارچین مسکن طبیعی است

دارچین مخلوط شده با شیر گرم به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می‌کند. عملکرد تسکین درد یکی از جذاب‌ترین خواص دارچین به شمار می‌رود. به دنبال مصرف دارچین با شیر گرم، تخفیف نسبتا سریع احساس درد حاصل می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: شیر را گرم بخوریم یا سرد

 

مشخص شده که واکنش دارچین با پروستاگلاندین‌ها باعث شل شدن عضلات تحت استرس می‌شود. در نتیجه بدون آن که نیازمند استفاده از مسکن باشید، به مرور زمان با درد خداحافظی خواهید کرد.

 

شیر دارچین برای  پوست

مصرف نوشیدنی شیر و دارچین برای زیبایی پوست بسیار مفید است. اگر این ترکیب معجزه آمیز را پیش از خواب مصرف کنید، به روشن شدن پوست، نرم شدن مو‌ها و تقویت ریشه آن‌ها یاری رسانده اید.

 

نوشیدنی مفید برای کودکان

شیر منبع کلسیم است و مصرف شیر دارچین برای رشد و استحکام استخوان بسیار مفید است و به افزایش تراکم استخوان کمک زیادی می‌کند. همچنین مصرف شیر دارچین برای کودکانی که در سنین رشد قرار دارند، بسیار مفید تشخیص داده شده است. هم‌چنین نوشیدن شیر دارچین به بهبود اسهال در کودکان کمک می‌کند.

 

خواص دیگر شیر دارچین

شیر دارچین به هضم غذا کمک زیادی می‌کند و جهت رفع مشکلات گوارشی را که در اثر گرفتگی و سوء‌هاضمه پدید می‌آیند و برای حفظ سلامت روده‌ها بسیار مفید است. خاصیت های دیگر این نوشیدنی را در ادامه بخوانید:

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

جلوگیری از بیماری‌های تخریب‌کننده دستگاه عصبی

جلوگیری و توقف رشد سرطان

نوشیدن شیر گرم با دارچین به کاهش تاخیر در زمان به خواب رفتن و افزایش کیفیت خواب کمک می‌کند

مراقبت از بهداشت دهان

خواص ضد التهابی

بهبود ایمنی بدن

کاهش درد‌های ناشی از قاعدگی

شیر دارچین ر چطور درست کنیم

طرز تهیه ترکیب شیر و دارچین

شیر را کاملا بجوشانید و با پودر دارچین یا چوب بپزید. بعد کمی عسل به آن اضافه کنید البته اگر به بیماری قند خون مبتلا نیستید. یک دانه هل هم در این نوشیدنی بیندازید تا طعم بهتری پیدا کند.

 

منابع: صدا و سیما- عصر ایران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.