2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه سالاد رشته ‌فرنگی با سینه مرغ

طرز تهیه سالاد رشته ‌فرنگی با سینه مرغ

برای درست کردن سالاد رشته فرنگی به چه موادی نیاز داریم و دستور تهیه آن چگونه است؟

دوات آنلاین -سالاد رشته فرنگی در واقع سالاد به جای شام است که هم شما را سیر می کند و انرژی لازم را می دهد و هم سالم است و طعم مطبوعی هم دارد.

 

مواد لازم برای سالاد رشته فرنگی

به نوشته چاردیواری جام جم این سالاد خوشمزه را می‌توانیم با سویا هم تهیه کنیم که کاملا گیاهی و رژیمی می‌شود. اما پروتئین حیوانی یعنی مرغ آن را خوشمزه‌تر می‌کند.

سینه مرغ: ۱۰۰گرم

رشته فرنگی یا نودلیت: یک بسته

فلفل ‌دلمه‌ای ‌رنگی:از هرکدام یک برش‌کوچک

کاهو پیچ کوچک: نصف

اسفناج: ۱۰۰گرم

پیازچه: ۵عدد

روغن کنجد: ۲قاشق غذاخوری البته به جای روغن کنجد می‌توانیم از روغن زیتون هم استفاده کنیم البته روغن کنجد طعم و عطر بسیار خوبی به سالاد می‌دهد.

سیر تازه: ۲حبه

لیموترش: ۲عدد

سویاسس: ۲قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و ادویه: به میزان لازم

عسل: یک قاشق غذاخوری البته ریختن عسل و ارده اختیاری بوده و می‌توانیم آنها را حذف کرده و کمی شکر جایگزین آن کنیم.

ارده: یک قاشق غذاخوری

سالاد رشته فرنگی با مرغ خیلی خوشمزه می شود

چطوری سالاد رشته فرنگی درست کنیم

سینه ‌مرغ را شسته و به اندازه‌ دلخواه خردکرده و در قابلمه‌ای ریخته و با کمی آب، نمک و ادویه روی حرارت کم گذاشته و می‌پزیم.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد یونانی رژیمی

 

رشته ‌فرنگی یا نودلیت را در آب جوش ریخته و حدود ۵دقیقه جوشانده و با آب سرد آبکش کرده و کنار می‌گذاریم تا آب اضافه‌اش گرفته شود.

 

سویاسس، روغن کنجد، عسل، ارده، سیر رنده‌شده ریز و آب لیموترش تازه را در ظرف بزرگ و مناسبی ریخته و خوب با هم مخلوط می‌کنیم و به شکل سس درمی‌آوریم.

 

کاهو، اسفناج، پیازچه و فلفل ‌دلمه‌ای‌ها را هم به اندازه دلخواه خردکرده و همراه نودلیت به سس اضافه کرده و به آرامی و طوری که رشته‌ها خرد نشود مواد را خوب با هم مخلوط می‌کنیم تا کاملا به سس آغشته شود.

 

سالاد آماده شده را نیم تا یک ساعت در یخچال می‌گذاریم تا هم کمی خنک شود هم مزه سس به خورد مواد برود.

 

در آخرین مرحله سالاد را در ظرف مناسبی ریخته و سرو می‌کنیم. این سالاد به دلیل داشتن مواد مغذی و مقوی و ارزش غذایی بالا یک وعده غذایی محسوب می‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.