2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
سویا را چطور درست کنیم که خوشمزه تر شود

سویا را چطور درست کنیم که خوشمزه تر شود

2 روش متفاوت برای خوشمزه کردن سویا در این مطلب شرح داده شده است.

دوات آنلاین -سویا جایگزین مناسبی برای گوشت است اما بیشتر خانواده‌ها از طعم و مزه آن خوش‌شان نمی‌آید بنابراین باید بدانیم چگونه سویا را بپزیم و مزه‌ دار کنیم. فوت فن هایی را در این رابطه به نقل از خراسان بخوانید:

 

*هیچ‌گاه سویا را با آب سرد نشویید. همیشه برای شستن سویا آن را با آب‌جوش بشویید یا آن که آن را در آب در حال جوش بریزید و بعد از کمی جوشیدن آن را آبکش کنید.

 

*بیش از یک‌بار، آب سویا را عوض نکنید. بعضی از افراد قبل از پخت سویا آن را داخل آب‌جوش خیس و چندین بار آبش را عوض می‌کنند. بهتر است برای حفظ طعم سویا آب آن را بیش از یک‌بار عوض نکنید.

 

*سویا را نچلانید. بعضی‌ها عادت دارند بعد از شستن سویا آن را می‌فشارند تا آب اضافه آن گرفته شود اما در واقع با این کار مواد خوشمزه و مقوی سویا را دور می‌ریزند. برای از بین بردن آب اضافه سویا آن را آبکش و کمی صبر کنید تا آب اضافه اش  به شکل طبیعی خارج شود.

سویا را چگونه بپزیم

2 روش خوش ‌طعم کردن سویا

روش اول

1- سویا را به مدت 10 دقیقه با آب‌پرتقال یا نارنج مزه‌دار کنید.

 

2- در ظرفی پیاز رنده شده را سرخ و به آن  ادویه،  نمک و رب گوجه فرنگی  اضافه کنید. حالا سویا را داخل آن بریزید و تفت دهید. در این مرحله دو قاشق غذاخوری آب‌غوره را نیز به مواد اضافه کنید.

 

3- پس از اندکی صبر، یک استکان آب به این مخلوط اضافه کنید. حالا در ظرف را بگذارید تا با حرارت ملایم به مدت ۵ دقیقه بپزد.

 

4- حالا سویای شما مزه‌دار شده است و آن  را می توانید به ماکارونی یا خوراک اضافه کنید.

بهترین روش برای پخت سویا چیست

روش دوم

1- برای آماده کردن سویا مقداری پیاز را رنده کنید و داخل روغن زیتون یا کره تفت دهید.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت کتلت سویا

 

2- به آن مقداری پودر سیر، نمک، زعفران، فلفل، زردچوبه و رب گوجه فرنگی اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن سویای آبکش شده را به آن بیفزایید و خوب تفت دهید.

 

3- اندکی آب‌غوره به مواد اضافه و صبر کنید تا به خورد سویا برود.

 

4- یک فنجان آب‌جوش به مواد اضافه کنید و در ظرف را ببندید و اجازه دهید سویا بپزد. می‌توانید مقداری ریحان تازه و آویشن هم به سویا بیفزایید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.