2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
مستوران یعنی چه و در کجا است

مستوران یعنی چه و در کجا است

سریال مستوران در چه شهری اتفاق می افتد و وقایع آن مربوط به چند صد سال قبل است؟

دوات آنلاین -سریال مستوران به کارگردانی سید جمال سیدحاتمی و مسعود آ‌ب‌پرور سریال تاریخی نیست بلکه مجموعه ای است که وقایع آن در گذشته های دور رخ می دهد و برگرفته از حکایات و افسانه های کهن ایرانی است اما مستوران به چه معنا است و آیا شهر و زمان وقوع این حوادث مشخص است؟

 

معنی کلمه مستوران

مستور به معنی پوشیده، مخفی و پنهان است و مستوران نیز همان معنی پنهان شده ها را می دهد. اما آیا واقعا چنین شهری وجود داشت و در کجا قرار دارد؟

عکسی از سریال مستوران

شهر خیالی مستوران

به نوشته خراسان، سریال مستوران زمان و مکان مشخصی ندارد. قصه در شهری خیالی به همین نام و حدود 500 سال قبل روایت می‌شود. سریال به واسطه طراحی خوب صحنه و لباس، فضایی متفاوت و قابل باور را در نظر مخاطب ساخته است. دیالوگ‌های «مستوران» نیز روان و قابل فهم است و ارتباط تماشاگر با قصه را سخت نکرده است.

 

فضای مجموعه «مستوران» و روایت قصه‌ها و افسانه‌های قدیمی، حضور راوی را در سریال می‌طلبد و نریشن‌های او نیز می‌تواند به قصه کمک کند. رویا میرعلمی موفق شده کاراکتری قابل باور داشته باشد و وجوه منفی شخصیت خود را نمایش دهد. نازنین فراهانی و حمیدرضا آذرنگ نیز انتخاب‌های مناسبی برای کاراکترهای خود بوده‌اند. بیژن بنفشه‌خواه که بیشتر با نقش‌های کمدی شناخته می‌شود در این سریال نقشی متفاوت و جدی ایفا کردهاست.

 

رابعه اسکویی و علی دهکردی هم از بازیگران این مجموعه هستند که با گریم‌های بسیار متفاوتی در «مستوران» ظاهر شده‌اند. دهکردی هنوز وارد قصه نشده، اما گریم خوب رابعه اسکویی او را به یک جادوگر و رمال نزدیک کرده است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
رویا 1402/11/30
سریال بسیار زیبا و عالی.دم همتون گرم.موفق باشید
ناشناس 1402/11/12
سلام من واقعابابت ساخت این سریال ازشمامتشکرم دست مریزادواقعاعالیهههههه ممنون
ناشناس 1402/10/01
دم همتون گرم واقعا بسیار جذاب و بی نظیر بود .امیدوارم ادامه داشته باشد
ناشناس 1401/05/09
سلام وخسته نباشید خدمت همه کسانی که کمک کردندسریالی به این خوبی وبسیاراموزنده ساخته شودبسیارلذت بردم ازاین سریال امیدوارم که بازهم باهمت کارگردانان خوب کشوربازهم چنین سریالهایی ساخته شود
ناشناس 1401/05/02
عالی
ناشناس 1401/05/01
سریال خیلی جذاب و آموزنده ای بود
الهه 1401/04/31
واقعا سریال جالب و جذابيه.امیدوارم ادامه داشته باشه.
مرجان 1401/04/31
با سلام ... واقعا خسته نباشید ...خیلی کم پیش میاد که چنین سریالهایی را با چنین ژانری دنبال کنم اما واقعا جذب این سریال شدم و هر روز با ولع برای دیدن قسمت جدیدش لحظه شماری میکنم و حتی تکرار آن را حداقل دو بار دیگر میبینم ... از دیالوگ های بازیگران و صدای زیبا و دلنشین راوی داستان ( آقای سرشار ) لذت میبرم ... دست مریزاد و خسته نباشید🌹🌹🌹
مینا 1401/04/30
سریال زیباییست من دنبال میکنم دست عوامل سازنده درد نکنه.
ناشناس 1401/04/29
سلام بسیار عالی وزیبا

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.