2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
بیوگرافی رویا میرعلمی بازیگر نقش جهاندخت در سریال مستوران

بیوگرافی رویا میرعلمی بازیگر نقش جهاندخت در سریال مستوران

رویا میرعلمی بازیگر شناخته شده ای است که در سریال مستوران نقش جهاندخت را بازی کرده است. زندگینامه و توضیحات او درباره نقش اش را بخوانید.

دوات آنلاین -رویا میرعلمی قبل از بازی در سریال مستوران و ایفای نقش جهاندخت در سریال های تاریخی حضور نداشت اما بازیگری کاملا مطرح، حرفه ای و توانا است که با سابقه و کارنامه پربار تئاتری و همچنین بازی در سینما و تلویزیون شناخته می شود. در ادامه بیوگرافی این بانوی هنرمند را مرور کرده ایم.

رویا میرعلمی بازیگر نقش جهاندخت در سریال مستوران

رویا میرعلمی در سینما

رویا میرعلمی متولد 10 شهریور سال 1357 است. او در قزوین به دنیا آمده و در دانشگاه در رشته طراحی صحنه درس خوانده است. این هنرمند بازیگری را از صحنه تئاتر شروع کرد و در سال 1387 در اولین فیلم سینمایی با نام برادر جلوی دوربین رفت. سپس یک سال بعد در دو فیلم صبح روز هفتم و بیداری بازی کرد.

 

آقا یوسف به کارگردانی علی رفیعی تجربه سینمایی بعدی میرعلمی است که در سال 1389 ساخته شد و این بازیگر در ادامه فعالیت های هنری خود در سال 1392 در فیلم خواب زده ها به کارگردانی فریدون جیرانی جلوی دوربین رفت. میرعلمی در سال 97 نیز در فیلم سینما شهر قصه به ایفای نقش پرداخت.

رویا میرعلمی بازیگر نقش جهاندخت در سریال مستوران

سریال های رویا میرعلمی

رویا میرعلمی اولین بار در سال 90 در سریال حیرانی به ایفای نقش پرداخت و بعد از آن در مجموعه های زمانه و عصر پاییزی بازی کرد اما حضور در دو سریال شمعدونی و لیسانسه ها برای او شهرت بسیاری را به همراه آورد.

 

 سریال دلدادگان، شش قهرمان و نصفی، فوق لیسانسه‌ها، ترور خاموش، سرزده و صفر بیست و یک مجموعه های دیگری است که این بازیگر توانا در آنها حضور داشته است.               

رویا میرعلمی بازیگر نقش جهاندخت در سریال مستوران

بازی در نقش جهاندخت در سریال مستوران

جام جم نوشت: رویا میرعلمی در  سریال مستوران نقش جهاندخت که می شود گفت شخصیت منفی قصه است را بازی می کند. گریم و لباس ویژه او هم هرچه بیشتر به شکل گیری این کاراکتر و رساندن فضایی که دارد کمک کرده است. با این حال تا امروز در تلویزیون خیلی کم او را در قالب یک نقش تاریخی دیده ایم، اتفاقی که البته در تئاتر به وفور برایش رخ داده و همین ماجرا تا حدی در ایفای نقش جهاندخت هم به یاری اش آمده است او درباره جزئیات شخصیت جهاندخت در گفت وگو با قاب کوچک، بیان کرد: جهاندخت شاید در قصه نقش زن منفی ماجرا را داشته باشد اما من به او  این طور نگاه نمی کنم و در مورد کارهایی که با انجام می دهد به او حق میدهم، یعنی در برابر جهاندخت حق به جانب هستم و از او دفاع می کنم، چراکه در درون همه ما تمام این رفتارها مثل حسادت، رفاقت و هر چه بگویید، هست. حال بستگی به مدیریت هر کسی دارد که آنها را چطور کنترل کند.

 

میرعلمی ادامه داد: جهاندخت در سریال مستوران بخشی از وجودش را نمی تواند مدیریت کند و آن بیرون می زند. در ادامه همان بخش باعث می شود اتفاقاتی را در داستان رقم بزند. با این حال جهاندخت در جایی عاشق است، گاهی فارغ می شود، گاهی مهربان است و کاملا یک انسان به تمام معناست. جوری بازی کردم که بیننده هم به او حق بدهد، در واقع این نقش را کاملا حق به جانب ایفا کردم.

 

نزدیک شدن به شخصیتی که برای چند سده پیش است هم از موضوعاتی بود که میرعلمی در پاسخ به آن گفت: مهم ترین چیزی که وجود دارد، قصه پردازی است، در درجه اول برای من مهم نیست کار در چه فضایی رخ می دهد بلکه شخصیت و قصه ای که قرار است روایت شود، اهمیت دارد. در ادامه قصه را می خوانم، شخصیت را می شناسم و می گویم او قرار است در این فضا زندگی کند. بعد هم بحثهای مختلف روان شناختی، جامعه شناسی، فضاسازی و ترکیب آن بانقش مطرح می شود

 

 بازیگر نقش جهاندخت در سریال مستوران افزود: همچنین درست است که ما وارد یک فضای تاریخی خیلی دور می شویم اما نباید فراموش کنیم که آدم ها آدمند و زندگی ها هم همان زندگی هستند. اتفاقا ما باید مخاطب را با این نوع نگاه جذب کنیم. این ماجرا برای من خیلی مهم بود که زندگی در بازی ام جریان داشته باشد و مرا تبدیل به انسانی نکند که بیننده بگوید او چرا این طور حرف می زند و راه می رود؟!

 

او در آخر درباره بازخوردی که مردم خواهند داشت، خاطرنشان کرد: سریال مستوران در واقع ملودرامی است که لباس تاریخی تن کرده. همچنین در مستوران هیچ بحث ایدئولوژیک وجود ندارد و قصه یکسری آدمها و زندگی هاست که به افسانه و تخیل و رویاپردازی نویسنده گره خورده است، اتفاقی که آن را جذاب تر هم می کند و مخاطب را با خود همراه می کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.