2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
چگونه مدت ماندگاری آبلیموی طبیعی را بیشتر کنیم

چگونه مدت ماندگاری آبلیموی طبیعی را بیشتر کنیم

نحوه نگهداری از آبلیموی خانگی، ظرف مناسب و جزییات دیگر در مدت ماندگار آن تاثیر بسیار زیادی دارد.

دوات آنلاین -نگهداری آبلیموی طبیعی و خانگی به ظاهر ساده است اما خیلی وقت ها هم با مشکل کپک زدن آن مواجه می شویم برای این که مدت ماندگاری آبلیمو را بیشتر کنیم باید به نکات زیادی توجه داشتیم باشیم. مهمترین نکته این است که لیموهای بزرگ آبدار برای گرفتن آب انتخاب کنیم. بعد از آن نوبت به ظرف مناسب و جزییات دیگر می رسد.

 

یک نکته خیلی مهم که باید به آن توجه کنید درباره خرید آبلیموی طبیعی است. یادتان باشد آبلیموهای بی نشان که عنوان خانگی وطبیعی را دارند نخرید و اگر خودتان امکان آبگیری ندارید سراغ مغازه هایی بروید که لیمو را جلوی چشم خودتان آب می گیرند.

 

ظرف مناسب برای نگهداری آبلیمو

نمناک نوشت: آب لیموی تازه را که گرفته اید را باید در شیشه های در دار ریخته و نگه داری کنید . این شیشه ها را قبل از ریختن آب لیمو بشویید و درون آب جوش قرار داده و مجددا شسته و خشک کنید تا شیشه ها استریلیزه شوند و آبلیمو کپک نزند .

 

بیشتر بخوانید: چگونه تلخی آب لیموی تازه را بگیریم

 

برای اینکه آبلیموی شما کپک نزند باید از ورود هوا به شیشه جلوگیری شود بنابراین برای پیشگیری از کپک زدگی آب لیمو درب آبلیمو را با چسب نواری به خوبی محکم کنید و زمان استفاده این چسب نواری را باز کنید.

برای ماندگاری بیشتر آبلیموی طبیعی چه کار کنیم

تاثیر روغن در ماندگار آبلیموی طبیعی

برای اینکه آبلیموی شما کپک نزند و خراب نشود بهتر است روی آبلیمو روغن بریزید و شیشه را حرکت دهید تا روغن به تمام قسمت های روی ماده برسد . این روش مانع از رسیدن هوای آزاد به آبلیمو شده و جلوی کپک زدن آن را می گیرد.

 

ترفندی برای نگهداری آبلیمو خانگی

برای حفظ و نگهداری آبلیمو به مدت طولانی تر، ابتدا آب لیمو را درون ظروف شیشه ای مقاوم به گرما و حرارت بریزید و در آنها را محکم ببندید سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و اجازه بدهید تا آب به نقطه جوش برسد.

 

بدانید: روش نگهداری برنج خام در منزل به مدت طولانی

 

سپس شیشه های حاوی آبلیمو را درون آب قرار دهید و شیشه ها را حدود 10 دقیقه یا 15 در آب در حال جوشیدن نگه دارید.

 

بگذارید شیشه های درون آب کمی سرد شوند و سپس با دستمال یا انبر آنها را خارج کنید . با این روش آبلیمو به حالت استریل در می آید و می توانید تا مدت زمان نسبتاً طولانی از آن نگهداری کنید.

آبلیموی خانگی را کجا نگه داریم که ماندگاری بیشتری داشته باشد

نگهداری آبلیمو در فریزر

شما می توانید آبلیمو را فریز کنید بدین طریق که آب لیمو را درون قالب های مخصوص یا ظروف یکبار مصرف کوچک بریزید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند.

 

سپس آبلیمو های منجمد را از خارج نمایید و درون پاکت های فریزی نگه دارید و در صورت نیاز از آنها استفاده نمایید. برای این که طعم و کیفیت اولیه آبلیمو حفظ شود باید آن را کمتر از سه یا چهار ماه درون فریزر نگهداری کنید.

 

محل نگهداری آبلیمو طبیعی

برای اینکه آبلیموی شما خوشرنگ باقی بماند و طعم و مزه آن عوض نشود ، آبلیمو ها را در مکان های تاریک و خنک قرار دهید.

 

ترفند: چکار کنیم خیار شور کپک نزند

 

اگر آبلیمو را دربرابر نور قرار دهید ، ویتامین هایی مانند ویتامین C آبلیمو از بین می روند و مزه و رنگ آن تغییر می کند و کیفیت آن کاهش می یابد پس آبلیمو را در جای تاریک بگذارید و یا اطراف آن را فویل بپیچید تا در معرض نور قرار نگیرد.

 

چند نکته برای ماندگاری بیشتر آبلیموی خانگی

آبلیمو را در قوطی های فلزی نگه داری نکنید

قاشق های چرب یا مرطوب را به آبلیمو نزنید

از شیشه کدر استفاده کنید تا آبلیمو در معرض نور قرار نگیرد تا آبلیمو خراب و سیاه نشود.

برای گرفتن تلخی آبلیمو به ازای هر یک لیتر آبلیمو یک قاشق مربا خوری نمک در بطری بریزید.

اگر در یخچال جا دارید ظرف های آبلیمو را در یخچال قرار دهید زیرا گرما آبلیمو را سیاه و خراب می کند.

برای جلوگیری از خراب شدن آبلیمو کمی از بطری را خالی بگذارید تا با ایجاد خلاء مانع از رسیدن اکسیژن به آبلیمو، در نتیجه مانع از خراب شدن آن شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.