2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
روش نگهداری برنج خام در منزل به مدت طولانی

روش نگهداری برنج خام در منزل به مدت طولانی

اگر می خواهید برنج خام را برای مدت زیاد در خانه نگهداری کنید بهتر است از یکی از روش هایی که در این مطلب معرفی شده استفاده کنید.

دوات آنلاین -شما می‌توانید برنج را در شرایط صحیح طولانی مدت نگهداری کنید. در این مطلب شیوه صحیح نگهداری برنج را ارائه می کنیم.

 

نگهداری برنج در کیسه پارچه ای

خراسان نوشت: یکی از بهترین راه هایی که برای نگهداری برنج وجود دارد، کیسه پارچه ای است. به شرطی که جنس کیسه پارچه ای کاملاً از نخ طبیعی باشد و در آن از پلاستیک استفاده نشده باشد. چون به تدریج پلاستیک رطوبت و گرما را در خود نگه می‌دارد و بر کیفیت برنج اثر منفی خواهد گذاشت.

بهترین روش برای نگهداری برنج خام چیست

ظرف پلاستیکی برای برنج خام

نگهداری از برنج در ظروف پلاستیک مات روش بدی نیست به شرطی که پلاستیکی که برای نگهداری برنج انتخاب می کنید، حتماً از مواد اولیه مرغوب و درجه یک ساخته شده باشد. چنان چه جنس پلاستیک خوب نباشد، به تدریج بو و مزه برنج تحت تاثیر پلاستیک قرار خواهد گرفت و برنج آن کیفیت همیشگی خود را به آسانی از دست می دهد.

 

بیشتر بخوانید: شپشک یا کرم برنج چطور از بین می‌رود

 

از ظرف شیشه‌ای استفاده کنید

ظرف شیشه ای به شرطی که مات باشد یک روش بسیار مناسب برای نگهداری برنج است. همین طور بر عکس ظرف پلاستیکی ،مزه و عطر آن تغییر نمی کند ولی چنان چه ظرف شیشه ای نباشد حتما باید برنج را در جایی دور از نور خورشید مثل داخل کابینت نگهداری کنید، چون نور خورشید به سرعت باعث خراب شدن برنج خواهد شد.

 

برنج را در ظرف فلزی بریزید

استفاده از ظرف فلزی که دوجداره باشد و تنها لایه خارجی آن از فلز و لایه داخلی از پلاستیک باشد، روش مناسبی برای نگهداری برنج است ولی چنان چه قرار باشد که برنج در یک ظرف فلزی ساده نگهداری شود و در معرض تماس با فلز باشد اصلا روش مناسبی برای نگهداری برنج نیست.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.