2022/09/26
۱۴۰۱ دوشنبه ۴ مهر
دستور پخت کوکوی کدو سبز؛ یک شام رژیمی

دستور پخت کوکوی کدو سبز؛ یک شام رژیمی

کوکوی کدو سبز را اگر تا به حال امتحان نکرده اید بد نیست آن را برای یک بار هم که شده درست کنید.

دوات آنلاین -کوکوی کدو سبز یک شام رژیمی است که خیلی ساده و راحت می توان آن را تهیه کرد البته شاید خیلی ها تا به حال آن را امتحان نکرده و مزه اش را نچشیده باشند. طرز تهیه و دستور پخت این غذای گیاهی در ادامه به نقل از همشهری آمده است.

 

مواد مورد نیاز برای کوکوی کدو سبز

برای هر نفر به این مواداولیه نیاز داریم:

کدو سبز قلمی و متوسط یک عدد

تخم‌مرغ یک عدد

پیاز کوچک 1عدد

نمک نصف قاشق چایخوری

فلفل سیاه یک‌چهارم قاشق چایخوری

پودر سیر یک‌چهارم قاشق چایخوری

پودر پیاز نصف قاشق چایخوری

آرد سفید یا آرد نخودچی یک قاشق غذاخوری سرخالی

روغن سرخ‌کردنی 2قاشق غذاخوری

برای تهیه کوکوی کدو سبز به چه موادی نیاز داریم

طرز تهیه کوکوی کدو سبز

کدو سبز را پوست بگیرید و با رنده درشت، رنده کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکوی سبزیجات

 

سپس کدوی رنده‌شده را روی دستمال نخی بریزید تا آب اضافی آن کاملا کشیده بشود.

 

پیاز را با رنده ریز، رنده کنید و آب اضافی آن را با کمک صافی یا دستمال نخی، کاملا بگیرید.

 

کدو و پیاز را با تخم‌مرغ، آرد، نمک و ادویه‌ها ترکیب کنید. این ترکیب را حدود نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید.

 

روغن را داخل تابه نچسبی بریزد و اجازه بدهید تا کاملا داغ شود. مواد کوکو را از یخچال خارج کنید و بلافاصله داخل تابه بریزید.

 

آموزش: ماکارونی رژیمی را چه طور درست کنیم

 

حرارت را پایین بیاورید و اجازه بدهید تا یک طرف کوکو کاملا سرخ شود. به محض اینکه دور کوکو طلایی شد، یعنی وقت برگرداندن آن است. کوکو را برگردانید و اجازه بدهید تا سمت دیگرش هم طلایی بشود.

 

اگر حرارت ملایم باشد، پختن هر طرف از کوکو حدود 3تا 4دقیقه زمان می‌برد. شما می‌توانید این کوکو را با نان سنگک یا نان تافتون، به همراه گوجه، ریحان و پیازچه میل کنید. ترکیب ماست چکیده، شوید و سیر رنده‌شده هم می‌تواند ترکیب جذابی به‌عنوان سس در کنار لقمه کوکوی کدو سبز باشد.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.