2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
آموزش تهیه حلیم گندم خانگی؛ مرحله به مرحله

آموزش تهیه حلیم گندم خانگی؛ مرحله به مرحله

دستو پخت حلیم گندم زیاد پیچیده نیست اما به زمان زیادی نیاز دارد و باید این کار با حوصله و سر فرصت انجام بدهید.

دوات آنلاین -طرز تهیه و دستور پخت حلیم گندم خانگی در ادامه به نقل از خراسان به صورت کامل و مرحله به مرحله شرح داده شده است و شما می توانید یک حلیم فوق العاده درست و در کنار خانواده نوش جان کنید.

 

مواد لازم برای حلیم

گندم پوست کنده -  ۳۰۰ گرم

گوشت -  ۲۰۰ گرم

پیاز -  یک عدد

شکر -  به میزان لازم

دارچین -  به میزان لازم

روغن -  به میزان لازم

زردچوبه -  به میزان لازم

نمک -  به میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت حلیم گندم را یاد بگیرید

دستور پخت حلیم گندم

1- گندم را باید از شب قبل در آب خیس کنید تا نرم شود. پس از این‌که گندم خوب خیس خورد، آن را به همراه شش لیوان آب داخل یک قابلمه بریزید  و روی حرارت قرار دهید. گوشت را هم جداگانه در یک قابلمه کوچک قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید: رستوران ها برای خوشمزه شدن سوپ جو چه کار می کنند

 

2- پیاز را به چهار قسمت تقسیم  و به همراه دو لیوان آب به قابلمه گوشت اضافه کنید. مقداری زردچوبه هم به گوشت اضافه  کنید و اجازه دهید  گوشت کاملا بپزد. سپس آن را از قابلمه خارج  و ریش ریش کنید.

 

3-  در این مرحله گوشت ریش ریش شده را به همراه مقداری نمک به قابلمه گندم اضافه کنید. توجه داشته باشید زمان اضافه کردن گوشت، گندم باید شبیه به پوره شده باشد.

 

بدانید: فوت و فن پختن آش رشته برای نفرات زیاد

 

4- نکته مهم درباره حلیم این است که باید به صورت مداوم آن را هم بزنید.

 

5- گندم خیلی سریع ته می‌گیرد و باعث می‌شود روی طعم غذا تاثیر منفی بگذارد. در مرحله بعد یک قاشق غذاخوری روغن به حلیم اضافه  کنید و اجازه دهید آب موجود در غذا با حرارت بسیار ملایم تبخیر شود.

 

6- حلیم زمانی که داغ است کمی شل است، ولی بعد از مدت کمی خودش را می‌گیرد و سفت‌تر می‌شود. پس از این که حلیم آماده شد آن را در ظرف مد نظر  بریزید  .

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.