2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
رستوران ها برای خوشمزه شدن سوپ جو چه کار می کنند

رستوران ها برای خوشمزه شدن سوپ جو چه کار می کنند

ترفندهای ریز زیادی برای تهیه سوپ جو وجود دارد که باعث می شود پیش غذای شما مجلسی و خوشمزه شود.

دوات آنلاین -دستور پخت و طرز تهیه سوپ جو را همه ما کمابیش بلد هستیم اما نکته مهم ترفندهایی است که به مجلسی و خوشمزه شدن این پیش غذا کمک می کند. رستوران ها این نوع سوپ را چگوه درست می کنند؟ این فوت و فن ها را در ادامه به نقل از خراسان بخوانید:

 

1- جو پرک را در یک ظرف خیس کنید تا شن و ماسه احتمالی‌ ته‌نشین شود و بعد بگذارید تا بپزد.

 

2- سینه مرغ را آب‌پز کنید. برای این‌که مرغ لذیذتری داشته باشید، بهتر است مرغ را با یک پیاز بزرگ و یک دانه سیب  زمینی بگذارید بپزد.

 

بیشتر بخوانید: آش قلم گاو را چه طور درست کنیم

 

3- لازم نیست پیاز و سیب زمینی را خرد کنید. آن ها را به شکل کامل داخل قابلمه بیندازید و در مراحل آخر به طور کامل از قابلمه بیرون بیاورید  و به این ترتیب هم به مرغ طعم داده‌اند و هم تکه‌های ریز آن‌ها در ظرف باقی نمی‌ماند.

فوت و فن های تهیه سوپ جو را یاد بگیرید

قارچ در سوپ جو

4- به قارچ آب‌لیمو بزنید و بگذارید مدتی بماند. تابه را بگذارید  داغ شود.کمی روغن بریزید. وقتی از حرارت بالای آن مطمئن شدید، قارچ را درون تابه بریزید.

 

۵- بر اثر حرارت به قارچ شوک وارد می‌شود و دیگر سیاه نخواهد شد. قارچ را در آبکش بریزید تا روغن از آن جدا شود.

 

۶- سینه مرغ را ریش‌ریش کنید و دیگر مواد مثل هویج و قارچ را به همراه نمک و فلفل در قابلمه بریزید.

 

آشپزی: دستور پخت آش ماست اردبیلی

 

۷- در مرحله آخر دو پیمانه شیر را به سوپ اضافه کنید.

 

لعاب دار شدن سوپ جو

۸- در صورت تمایل می‌توانید برای لعاب‌دار شدن سوپ یک تا دو قاشق سوپ‌خوری آرد در سوپ بریزید. اما در غیر این صورت هم اگر جو خوب پخته شود، سوپ حتما لعاب خواهد داشت.

 

۹- کسانی که خامه را در سوپ دوست دارند، می‌توانند خامه را خوب هم بزنند تا تقریبا به شکل یک مایه رقیق دربیاید. آن وقت با خامه می‌توانید به هر شکلی که دوست دارید سوپ را تزیین کنید.

 

۱۰- جعفری خردشده را در مرحله سرو غذا روی آن بریزید. اگر زود‌تر در سوپ بریزید رنگ آن تیره می‌شود و غذا را قدری زشت جلوه می‌دهد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.