2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
نقد سریال زندگی ‌زیباست؛ سریالی نه چندان جذاب

نقد سریال زندگی ‌زیباست؛ سریالی نه چندان جذاب

چرا سریال زندگی زیباست نتوانسته موفقیت های قبلی کارگردان آن را تکرار کند؟ اشکالات این سریال در کجاست؟

دوات آنلاین -آیا سریال زندگی زیباست را تماشا می کنید؟ داستان آن چطور است؟ بازی ها چگونه است؟ آیا این مجموعه توانسته انتظارهایی را که از کارگردانش یعنی قاسم جعفری وجود داشت، برآورده کند؟ آیا بازیگران جوان این مجموعه توانسته اند نظرات را جلب کنند؟ نقدی بر زندگی زیباست را در ادامه به نقل از خراسان بخوانید:

 

ماجراهای کلیشه‌ای و تکراری

سریال زندگی زیباست قصه چند رفیق جوان را روایت می‌کند. یکی از آنان زندگی مشترک خود را آغاز کرده است و بقیه در آستانه ازدواج و تشکیل خانواده هستند. هرکدام از شخصیت‌ها به دلیل مخالفت خانواده خود یا خانواده دختری که قصد دارند با او ازدواج کنند، با مشکلاتی روبه‌رو هستند. فعلا جز تلاش شخصیت‌ها برای ازدواج با دختر مورد علاقه خود و موانعی که وجود دارد، شاهد اتفاق خاص دیگری نبوده‌ایم. موضوع تکراری و کلیشه‌ای سریال، در بستر قصه‌ای جذاب روایت نمی‌شود بنابراین نمی‌تواند کششی برای تماشای سریال در مخاطب ایجاد کند.

نقدی بر سریال زندگی زیباست را بخوانید

زندگی زیباست نقطه مقابل «خط قرمز»

قاسم جعفری سال 80 در مجموعه خاطره‌انگیز «خط قرمز»، با روایت قصه چند دوست از طبقه‌های اجتماعی مختلف به مشکلات جوانان پرداخت. هرکدام از شخصیت‌ها به علل خاصی مانند مشکلات مالی، جدایی والدین و اختلافات خانوادگی خانه را به قصد خروج از ایران، ترک کرده بودند. قصه جذاب سریال، طرح موضوعات فرار از خانه، قاچاق مواد مخدر و ایدز که آن زمان کمتر در سریال‌های تلویزیونی دیده می‌شد، انتخاب خوب بازیگران و بازی خوب آن‌ها باعث شد این مجموعه به اثری به‌یادماندنی تبدیل شود.

 

اکنون ساخته جدید قاسم جعفری درست نقطه مقابل «خط قرمز» است و در آن خبری از ماجراهای جذاب و پرکشش، بازی‌های خوب و نزدیک شدن به خطوط قرمز تلویزیون نیست.

 

بازی چهره‌های جدید در سریال زندگی زیباست

قاسم جعفری برای انتخاب بازیگران «خط قرمز» به سراغ چهره‌هایی رفته بود که پیش از این سریال تجربه جدی و مهمی در زمینه بازیگری نداشتند و با این سریال به شهرت رسیدند. او در سریال «زندگی زیباست» هم از حضور چهره‌های جوان جدید استفاده کرده اما این بار نتیجه متفاوتی رقم خورده است.

 

چهره‌های جدید سریال بازی خوب و باورپذیری در آن نداشته‌اند و مورد توجه قرار نگرفته‌اند. البته که کیفیت سریال و نقش‌هایی که برای شخصیت‌های اصلی طراحی شده نیز در کار آن‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

 

از توقیف تا پخش ناگهانی

یکی از حاشیه‌های سریال زندگی زیباست ماجرای توقیف آن است. در قسمت‌هایی که تا به حال پخش شده موضوعی که جزو خط قرمزهای تلویزیون و مسائل ممنوعه باشد وجود نداشته بنابراین مشخص نیست علت توقیف آن چه بوده است.

 

بازیگران جوان سریال اردیبهشت‌ 99، در اعتراض به این موضوع خطاب به رئیس صداوسیما نامه‌ای اعتراضی نوشتند. در نهایت این سریال بدون هیچ تبلیغات و اعلام قبلی روی آنتن رفت. پس از پخش قسمت اول، بیژن بنفشه‌خواه در اینستاگرامش با اشاره به توقیفی بودن سریال نوشت که تلویزیون هنوز بخش زیادی از دستمزدش را پرداخت نکرده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.