2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
معرفی بهترین فیلم های اکشن جهان که از دیدن شان لذت می برید

معرفی بهترین فیلم های اکشن جهان که از دیدن شان لذت می برید

اگر از علاقه مندان به سینمای اکشن هستید تماشای 9 فیلم که در این مطلب معرفی شده اند را از دست ندهید.

دوات آنلاین -فیلم های اکشن در همه جا پرطرفدار هستند و این ژانر، گونه ای بسیار مهم در سینمای جهان محسوب می شود و بخش زیادی از تولیدات سینمایی را به خودش اختصاص می دهد اما موضوع اصلی درباره انتخاب فیلم های خوب است. در میان انبوه فیلم های حادثه ای کدام ها را ببینیم و از تماشای کدام ها صرف نظر کنیم؟ در ادامه 9 فیلم اکشن برتر که در دهه 2010 میلادی تولید شده اند به نقل از ایرنا معرفی شده است. نگاهی به این فهرست بیندازید و اگر چند تا از آنها را ندیده اید حتما برای تماشایشان برنامه ریزی کنید.

یک فیلم اکشن عالی؛ مکس درمانده: جاده خشم

یک فیلم اکشن عالی؛ مکس درمانده: جاده خشم

Mad Max: Fury Road

تقریبا همه آن‌چه از یک فیلم اکشن به‌یادماندنی نیاز داریم، در «جاده خشم» وجود دارد. یک عنوان نفس‌گیر، باورنکردنی، خارق‌العاده و هیجان‌انگیز که هر ثانیه‌اش اگر سرشار از انرژی و آدرنالین نباشد قطعا معنا و مفهوم خاصی را دنبال می‌کند. تفاوت اصلی «جاده خشم» با بیشتر اکشن‌های پیش و پس از خودش به لوکیشن‌های بکر و اکشن تقریبا بی‌مثالش محدود نمی‌شود. تماشاگر «مکس درمانده» با دنیایی مواجه می‌شود که نه تنها اوج قساوت انسانی را به تصویر می‌کشد بلکه از آینده تلخ و زهرآگین بشریت هم سخن می‌گوید.

 

این فیلم که در سال ۲۰۱۵ اکران شد، توسط جرج میلر ساخته شده است. او پیش از کارگردانی این فیلم، سه فیلم «مکس درمانده» در سال‌های دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی را تولید کرده بود و اگرچه ستاره آن فیلم‌ها مل گیبسون بود اما در این فیلم با تام هاردی روبرو هستیم. «جاده خشم» یکی از هیجان‌انگیزترین، پیچیده‌ترین، تاریک‌ترین، خشن‌ترین و جذاب‌ترین فیلم‌های آخرالزمانی است که فرصت تبدیل‌شدن به یک اکشن بی‌نظیر را پیدا می‌کند. شاید مدتی طولانی زمان نیاز باشد تا عنوانی شبیه به آن را پیدا کنید و به همین دلیل باید در لیست بهترین فیلم‌های اکشن دهه ۲۰۱۰ به این فیلم هم اشاره کرد.

 

خلاصه داستان: مکس، مردی که در دوران خشکسالی و قحطی باید به تنهایی در دنیای خشن پیرامونش زنده بماند اندکی بدشانس است. چراکه توسط گروهی از سربازان قدرتمند یک دیکتاتور بیش از حد نفرت‌انگیز دستگیر می‌شود. با این حال مکس این فرصت را پیدا می‌کند تا به همراه چند تن از زنان حرمسرای دیکتاتور نفرت‌انگیز داستام فرار کند. این فرار به معنای پیروزی نیست چراکه مکس در امان نیست.

قطار بوسان؛ فیلمی که حتما باید دید

قطار بوسان؛ فیلمی که حتما باید دید

Train to Busan

فیلم‌های اکشن بسیار زیادی ساخته شده‌اند که سوژه اصلی آن‌ها زامبی‌های وحشتناک و خونین است. اما همه آن‌ها در برابر «قطار بوسان» شبیه به یک شوخی زشت هستند. این فیلم هیجان‌انگیز و بی‌نقص می‌تواند لقب بهترین فیلم زامبی‌محور تاریخ سینما را به راحتی از آن خود کند.

 

دلیل اصلی موفقیت «قطار بوسان» آن است که با ترکیب احساسات غیرقابل پیش‌بینی انسانی در زمان وقوع یک فاجعه با مجموعه‌ای از سکانس‌های نفس گیر و خیره‌کننده به شاهکاری تبدیل شده که در دو مسیر درام و هیجان با سرعت می‌راند. اگرچه «قطار بوسان» یکی از بهترین فیلم‌های اکشن دهه ۲۰۱۰ میلادی بود اما مدتی پیش دنباله یا همان قسمت دوم این فیلم هم اکران شد که اصلا در سطح و اندازه فیلم نخست مطرح نشد.

 

معرفی: برترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما

 

خلاصه داستان: در دنیایی که کره جنوبی هم از آن در امان نمانده، میلیون‌ها انسان به زامبی‌های تشنه به خون تبدیل شده‌اند اما قطاری از مسافران سالم شهر سئول امیدوار است به شهر بوسان برسد؛ شهری که از طناب سنگین شیوع بیماری خونین زامبی‌ها رها شده است.

سیزده آدمکش؛ از اکشن های برتر

سیزده آدمکش؛ از اکشن های برتر

13Assassins

این فیلم که در سال ۲۰۱۰ اکران شد در حقیقت بازسازی فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۶۳ از تاکاشی میکه، کارگردانی است که در کنار فیلم «۱۳ آدمکش» بیشتر از ۱۰۰ فیلم سینمایی را کارگردانی کرده و شاید این حقیقت کمی ناامیدکننده باشد. چراکه معمولا کارگردان‌هایی که فیلم‌های بسیار زیادی می‌سازند، چندان به کیفیت آثارشان توجه نمی‌کنند. اما یکی از ده‌ها ساخته تاکاشی میکه اگر بهترین آن‌ها نباشد این شانس را پیدا می‌کند تا به عنوان یکی از بهترین اکشن‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی است که باید در این لیست حضور داشته باشد.

 

صحنه‌های اکشن فیلم بدون شک خارق‌العاده هستند اما آن‌چه «۱۳ آدمکش» را ارزشمندتر می‌کند، داستان بی‌نظیری است که تماشاگر را در بالاترین سطح ممکن درگیر احساسات شگفت‌انگیزش می‌کند. بنابراین همه آن‌چه به عنوان فرهنگ ژاپنی می‌شناسیم در فیلم تاکاشی میکه قابل لمس است.

 

خلاصه داستان: گروهی از سامورایی‌های برای بازگرداندن صلح بایکدیگر متحد می‌شوند.

لوگان برای علاقه مندان به فیلم های پرحادثه

لوگان برای علاقه مندان به فیلم های پرحادثه

Logan

فیلم‌های ابرقهرمانی برای هواداران سرسخت سینما هیچ جذابیتی ندارند. این فیلم‌های بیش از حد تخیلی برای دوستداران فیلم‌های درام اندکی غیرقابل باور هستند و همین روایت‌های بیش از حد باورنکردنی باعث می‌شود این عناوین طرفداران ویژه خود را داشته باشند. با این حال آن‌چه فیلم‌های ابرقهرمانی و درام‌های دوست‌داشتنی را به یکدیگر پیوند می‌دهد، فیلمی به نام «لوگان» است.

 

این فیلم که در حقیقت آخرین هنرنمایی هیو جکمن در نقش شخصیت ولورین از دنیای مردان ایکس بود، به حدی واقع‌گرایانه و جذاب ساخته شده که می‌تواند متفاوت‌ترین تجربه شما از تماشای فیلم‌های ابرقهرمانی باشد. «لوگان» هم باید در لیست بهترین فیلم‌های اکشن دهه ۲۰۱۰ میلادی حضور داشته باشد.

 

پیشنهاد: بهترین فیلم‌های ترسناک سینمای جهان

 

خلاصه داستان: لوگان از روزهای افسانه‌ای خود در گذشته فاصل گرفته است. او خرج زندگی‌اش را از طریق رانندگی تامین می‌کند و امیدوار است تا فرصتی برای خروج از کشور پیدا کند. با این حال زنی مکزیکی به سراغ لوگان می‌آید. او به لوگان می‌گوید پول هنگفتی در ازای کار خوبی به او می‌دهد. لوگان ابتدا این پیشنهاد را رد می‌کند اما پس از اصرار زن مکزیکی و باتوجه به نیازش به سرمایه بیشتر، این پیشنهاد را می‌پذیرد.

شوالیه تاریکی برمی‌خیزد؛ یک فیلم پرماجرا

شوالیه تاریکی برمی‌خیزد؛ یک فیلم پرماجرا

The Dark Knight Rises

پس از مرگ مشکوک هیتث لجر که در نقش جوکر خودنمایی کرده بود، کریستوفر نولان درباره ساخت قسمت سوم سه‌گانه «شوالیه تاریکی» تردیدهای بسیاری داشت اما در نهایت تصمیم گرفت به ساخت آن مشغول شود و در نهایت ساخته او به فیلم بسیار بی‌نظیری تبدیل شد. او فیلم‌نامه « شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» را با همکاری دیوید اس گویر و جاناتان نولان نوشت و به این باور رسید که پایان خوبی برای یکی از بهترین سه‌گانه‌های تاریخ سینما فراهم کرده است. نولان از کتاب‌های مصوری مانند «سقوط شوالیه»، «شوالیه تاریکی بازمی‌گردد» و «سرزمین هیچ‌کس» برای طراحی داستان این فیلم استفاده کرد.

 

فیلم « شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در شهرهای جوداپور، ناتینگهام، گلاسگو، لس آنجلس، نیویورک، نیوآرک و پیتسبورگ در برابر دوربین رفت. به اعتقاد بسیاری از منتقدان این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های اکشن دهه ۲۰۱۰ میلادی است که تماشای چندباره آن تکراری نمی‌شود.

 

خلاصه داستان: هشت سال پس از مرگ هاروی دنت و با اجرای قانون دنت تقریباً تمامی جرایم سازمان‌یافته ریشه‌کن شده‌ اما جیمز گوردون که از نگفتن حقیقت احساس گناه می‌کند، جریان واقعی را به همراه استعفایش در یک نامه می‌نویسد تا در سال‌روز مرگ هاروی دنت آن را بخواند اما زمان را مناسب نمی‌بیند و تصمیم می‌گیرد این کار را نکند. از آن‌جایی که بتمن هشت سال است که ناپدید شده، می‌توان حدس زد که بروس وین منزوی شده و به غیر از آلفرد کسی او را نمی‌بیند. با این حال سلینا کایل اثر انگشت بروس را می‌رباید و سپس آن‌ها را به فیلیپ استرایور، دستیار جان دگت، می‌دهد.

فیلم یورش را دیده اید؟

فیلم یورش را دیده اید؟

The Raid

اگر به دنبال تماشای یکی از آن اکشن‌های بی‌نظیر شرقی با درگیری‌های بی‌پایان و دیوانه‌کننده هستید شاید «یورش» از بالاترین سطح انتظارات شما هم بهتر باشد. عنوانی بی‌نهایت درگیرکننده و هیجان‌انگیز که اگر پس از تماشای آن به دنبال فیلمی صرفا شبیه به آن باشید باید به تماشای «یورش ۲» بنشینید.

 

واقعیت این است که یورشی که در فیلم «یورش» وجود دارد هرگز قرار نیست فروکش کند. بنابراین با فیلمی روبرو هستیم که از همان ابتدا تا آخرین ثانیه‌اش در اوج می‌درخشد و هرگز دلیلی برای خسته‌کننده‌بودن ندارد. تنها داستان فیلم «یورش» برای قراردادن آن در لیست بهترین اکش» های دهه ۲۰۱۰ میلادی کافی به نظر می‌رسد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کارتون‌های تاریخ سینمای جهان

 

خلاصه داستان: نیروی ویژه پلیس برای نابودی یک کارتل مواد مخدر به پایگاه اصلی آن‌ها یعنی یک ساختمان مسکونی حمله می‌کند. تا این جا که به نظر نمی‌رسد با داستان عجیبی مواجه باشیم اما ریشه اصلی صحنه‌های باورنکردنی فیلم از هجوم پلیس آغاز می‌شود. جایی که ماموران پلیس باید طبقه به طبقه ساختمان مسکونی را از نیروهای کارتل مواد مخدر پاکسازی کنند تا این مجموعه قدرتمند را برای همیشه شکست دهند.

فیلم  انتقامجو؛ یک اکشن واقعی

فیلم انتقامجو؛ یک اکشن واقعی

Avengement

«انتقامجو» یک اکشن واقع‌گرای بی‌بدیل است که هرگز دوست ندارد تماشاگرش را ساده‌لوح در نظر بگیرد. به همین دلیل برای ثانیه به ثانیه داستانی که ارائه می‌کند، برنامه دارد و یکی از متمایزترین اکشن‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی است که باید در لیست بهترین اکشن‌های این دهه هم قرار بگیرد. این فیلم نه به اندازه عناوین مجموعه «جان ویک» بیش از حد اکشن ظاهر می‌شود و نه به اندازه درام‌های هیجان‌انگیز چند سال اخیر اندکی خسته‌کننده به نظر می‌رسد. «انتقامجو» یک شاهکار مستقل است که حد خودش را به خوبی می‌داند.

 

بنابراین اگر از تماشای اکشن‌های تکراری که تلاش می‌کنند خسته‌کننده‌بودنشان را با صحنه‌های غیرمنطقی مخفی کنند هم خسته شده‌اید، «انتقامجو» از شما استقبال می‌کند. یک فیلم اکشن صادق که عوامل ساخت آن به چیزی بیشتر از سرگرم‌کردن مخاطبشان فکر ‌کرده‌اند.

 

خلاصه داستان: کین یک زندانی مجرم است که برای عیادت از مادرش، زندان را ترک می‌کند. او موفق می‌شود پلیس‌ها را تنها بگذارد و از بازگشت دوباره به پشت میله‌های زندان فرار کند. اما وقتی در یک رستوران خاطرات زندگی‌اش را بازگو می‌کند، ناگهان متوجه می‌شود حقایق تلخی وجود دارد که او از آن‌ها بی‌اطلاع بوده است.

از تماشای فیلم  تندرست لذت ببرید

از تماشای فیلم  تندرست لذت ببرید

The Bouncer

ژان کلود ون‌دام در شرایطی مشابه با سیلوستر استالونه و آرنولد شوارزنگر یکی از اساطیر زنده‌ی سینمای اکشن است. متاسفانه او در چند سال اخیر، صرفا در فیلم‌های ضعیف حاضر بوده و عنوان قابل دفاعی در کارنامه‌اش نداشته است. اما «تندرست» متفاوت‌ترین فیلم چند سال اخیر ون‌دام لقب می‌گیرد. فیلم «تندرست» احتمالا یکی از معدود فیلم‌های اکشن تاریخ سینما باشد که منتقدان آن را بیشتر از تماشاگران دوست دارند و به همین دلیل شاید خاص‌ترین فیلم اکشن سینما باشد که باید همین حالا تماشا کنید. این فیلم نادیده‌گرفته‌شده باید در کنار بهترین فیلم‌های اکشن دهه ۲۰۱۰ میلادی قرار بگیرد.

 

خلاصه داستان: نگهبانی در یک درگیری راهی زندان می‌شود. او حالا باید با پلیس همکاری کند تا هم از زندان آزاد شود و هم حق حضانت دختر کوچکش را به دست بیاورد.

مرزهای سه‌گانه؛ برای علاقه مندان به سینمای اکشن

مرزهای سه‌گانه؛ برای علاقه مندان به سینمای اکشن

Triple Frontier

فیلم «مرزهای سه‌گانه» احتمالا پرستاره‌ترین فیلم ساخته‌شده توسط نتفلیکس باشد. این فیلم با هنرنمایی بن افلک، چارلی هانام، اسکار ایزاک و پدرو پاسکال یکی از فیلم‌های اکشن پرستاره سال ۲۰۱۹ بود که موفق شد تماشاگران بسیاری جذب کند. منتقدان هم این فیلم را دوست داشتند. بنابراین اگر به تماشای یک فیلم اکشن پربرخورد و دوست‌داشتنی علاقه‌مند هستید، فراموش نکنید «مرزهای سه‌گانه» می‌تواند همه انتظارات شما را برآورده کند.  قراردادن این فیلم اکشن که از سوی نتفلیکس ساخته شده در لیست بهترین فیلم‌های اکشن دهه ۲۰۱۰ میلادی هم ضروری به نظر می‌رسد.

 

خلاصه داستان: گروهی از اعضای نیروهای ویژه‌ی ارتشِ آمریکا پس از بازنشستگی هنوز هم فعالیت می‌کنند. آن‌ها برای یک پروژه‌ی پیچیده به آمریکای جنوبی سفر می‌کنند. این ماموریت به هیچ نهاد و کشوری وابسته نیست و صرفا قرار است وضعیت مالی آن‌ها را برای همیشه تغییر دهد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.