2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
فرجام خونین عضویت در فرقه انحرافی

فرجام خونین عضویت در فرقه انحرافی

وقتی با آن فرقه آشنا شدم به ظاهر ذکر گویی می‌کردند به همین خاطر به عضویت آنها درآمدم، اما بیشتر که با آنها آشنا شدم متوجه شدم چیزی جز فساد و پولشویی ندارند.

دوات آنلاین -پرونده مردی که متهم است با همدستی دو عضو یک فرقه انحرافی حادثه‌ای مرگبار را رقم زده‌بودند با اعلام گذشت یکی از شاکیان وارد مرحله‌ای تازه شد.

 

به نوشته روزنامه جوان، خرداد‌سال‌۸۲، مأموران پلیس پایتخت از مرگ مشکوک مرد جوانی در یکی از بیمارستان‌های شهر باخبر و راهی محل شدند. اولین شواهد نشان می‌داد زوج جوانی بعد از شلیک گلوله از سوی سه مرد ناشناس زخمی شدند و با انتقال به بیمارستان مرد جوان به نام کوروش بر اثر شدت جراحات فوت کرده‌است، اما همسرش به نام طوبی به طور معجزه‌آسایی زنده مانده است.

 

با انتقال جسد به پزشکی قانونی زن جوان بعد از بهبود نسبی مورد تحقیق قرار گرفت. او در توضیح گفت: «برادرم یکی از سران فرقه انحرافی است. دفتر اصلی آنها در امریکاست که در آنجا اقدام به پولشویی می‌کنند. مدتی قبل من و شوهرم نیز عضو آن فرقه شده‌بودیم اما به خاطر فساد اخلاقی از آنها جدا شدیم. احتمال می‌دهم برادرم و دوستانش دستور قتل ما را صادر کرده بودند.»

 

با ثبت این توضیحات، تحقیقات در این زمینه آغاز شد تا اینکه در روند تحقیقات مشخص شد اعضای این فرقه انحرافی که با جمع کردن پول مردم اقدام به پولشویی می‌کردند، همان شب حادثه از مرز ایران خارج شده و به کشور امریکا گریخته‌‌اند.

 

دستگیری متهم

با بدست آمدن این اطلاعات، تلاش‌ها در این زمینه ادامه داشت تا اینکه یکی از عاملان شلیک مرگبار به نام فرزاد 20‌ساله شناسایی و بازداشت شد.

 

او به پلیس آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او در روند بازجویی‌‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: «بعد از جدایی زوج جوان از آن فرقه، برادر ناهید دستور داد آنها را به قتل برسانیم. برای این کار من و دو مرد دیگر انتخاب شدیم. آن شب قرار بود من به ناهید شلیک کنم و دو نفر دیگر به شوهر او شلیک کنند و بعد از حادثه نیز از مرز فرار کنیم.»

 

متهم ادامه داد: «من توان کشتن زن جوان را نداشتم به همین خاطر طوری شلیک کردم که او زنده بماند، اما آن دو مرد به سوی شوهر ناهید شلیک کردند و حالا هم از کشور خارج شده‌‌اند.»

 

با اقرارهای پسر جوان تلاش برای دستگیری دو متهم دیگر ادامه داشت، اما پلیس نتوانست ردی از آنها پیدا کند بنابراین پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 

فرزاد که حالا 38‌ساله است در اولین جلسه محاکمه به اتهام شروع به قتل مقابل هیئت قضایی شعبه‌دهم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت. ابتدای جلسه همسر مقتول در جایگاه قرار گرفت و گفت: «برای برادرم که دستور قتل را صادر کرده‌بود و دو مرد ناشناس که قاتلان شوهرم هستند همچنین متهم دستگیر شده درخواست اشد مجازات دارم.‌»

 

سپس دختر مقتول نیز درخواست قصاص کرد.

 

متهم در دادگاه

در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و شرح حادثه گفت: «آن زمان سن کمی داشتم و دنبال معنویت بودم. وقتی با آن فرقه آشنا شدم به ظاهر ذکر گویی می‌کردند به همین خاطر به عضویت آنها درآمدم، اما بیشتر که با آنها آشنا شدم متوجه شدم چیزی جز فساد و پولشویی ندارند. من تحت تأثیر حرف‌های آن فرقه اغفال شده بودم و حالا پشیمان هستم.»

 

متهم ادامه داد: «ناهید و شوهرش مدتی عضو فرقه بودند. برادر ناهید هم رئیس فرقه بود. آنها وقتی متوجه رفتارهای غیراخلاقی فرقه شدند جدا شدند و همین باعث شد برادر ناهید دستور قتل آنها را صادر کند. برای انجام نقشه من و دو نفر دیگر مأمور کشتن آنها شدیم و طبق نقشه قرار بود زن و مرد جوان را شبانه در خودروی‌شان شناسایی کنیم و من به ناهید شلیک کنم و دو مرد دیگر به شوهر ناهید. بعد از قتل هم قرار بود از مرز خارج شویم. به خاطر سن کمی که داشتم نمی‌توانستم مقابل دستورات از خودم دفاع کنم. به همین خاطر تحت فشار بودم و به اجبار به محل حادثه رفتم، اما طوری به طرف زن جوان نشانه گرفتم که او زنده بماند.»

 

او در حالی که سرش پایین بود ادامه داد: «از کاری که کرده‌ام پشیمانم. باور کنید به اجبار و از روی ترس دست به اسلحه بردم. از همسر مقتول و دخترش درخواست گذشت دارم. باور کنید در این 18‌سال هیچ وقت آرامش نداشته‌ام.»

 

بعد از دفاعیات متهم، همسر مقتول اعلام گذشت کرد و گفت نسبت به متهم حاضر در دادگاه شکایتی ندارد، اما برای سایر متهمان که به طور غیابی محاکمه می‌شوند درخواست اشد مجازات دارد.

 

در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.