2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
چربی بینی را چگونه از بین ببریم

چربی بینی را چگونه از بین ببریم

استفاده از چسب پاک کننده بینی، ضد آفتاب‌های غیر کومدوژن‌ زا، لایه برداری صورت و ... از جمله کارهایی است که با آنها می توانیم از چربی های بینی خلاص شویم.

دوات آنلاین -چربی بینی از جمله مشکلات شایع و آزاردهنده پوست صورت است که ناشی از تولید بیش از حد سبوم توسط غدد چربی روی پوست بینی است و معمولا به جوش و آکنه منجرمی‌شود. سبوم، نوعی چربی طبیعی است که میزان کافی آن به مرطوب‌سازی و محافظت از پوست کمک می‌کند. داشتن پوست چرب، بزرگ بودن منافذ پوست، نوسانات هورمونی، عوامل ژنتیکی و سبک زندگی نادرست از جمله دلایل چرب شدن پوست در ناحیه بینی است. در ادامه چند روش خانگی برای رفع این چربی معرفی خواهد شد:

 

از لوازم آرایشی متناسب با نوع پوست‌تان استفاده کنید

محصولات فاقد چربی را انتخاب کنید تا منافذ پوست مسدود نشود. استفاده از محصولات آرایشی نامناسب مثل محصولات ویژه پوست مختلط یا پوست‌ خشک، میزان چربی پوست را افزایش و ظاهری چرب و براق به بینی می‌دهد.

 

صورت خود را دست‌‌کم دوبار در روز بشویید

برای شست وشوی منظم صورت، یک برنامه ثابت داشته باشید. صورت‌تان را دست‌کم یک بار در ابتدای روز و یک بار پیش از خواب بشویید تا مواد آرایشی، آلودگی و چربی اضافه از بینی‌تان پاک شود. برای این کار از یک شوینده ملایم و آب ولرم استفاده کنید. صابون‌های حاوی مواد خشن و معطر، پوست را خشک می کند و برای جبران رطوبت و چربی از دست‌رفته‌، منجر به تولید بیش از حد چربی توسط غدد ‌می‌شود.

برای از بین بردن چربی بینی چه کار کنیم

از مرطوب‌کننده استفاده کنید

بعد از شستن صورت، از یک مرطوب‌کننده فاقد چربی و غیر کومدوژن‌زا(جوش زا)  استفاده کنید تا به هیدراته شدن پوست و تعادل چربی بینی کمک کند. مرطوب‌کننده‌هایی را انتخاب کنید که حاوی مواد جذب‌کننده چربی مثل جو دوسر باشد.

 

صورت‌تان را لایه‌برداری کنید

پاک کننده‌های لایه‌بردار، سلول‌های مرده پوست را حذف و کمک می‌کنند محصولات مراقبت از پوست بهتر جذب شوند. انباشت سلول‌های مرده پوست روی بینی هم ظاهر  بینی را خشک نشان می‌دهد و هم باعث می‌شود که غدد چربی برای جبران کمبود رطوبت بینی، چربی بیشتری تولید کنند. توصیه می‌شود این لایه‌بردارها را فقط یک بار در هفته استفاده کنید.

 

با محصولات حاوی اسید سالیسیلیک با آکنه خداحافظی کنید

پوست چرب مستعد پدیدار شدن آکنه و جوش روی صورت است. از شوینده‌های صورت و کرم‌های مخصوص حاوی  اسید سالیسیلیک استفاده کنید. این ماده هم از آکنه جلوگیری می‌کند و هم چربی پوست بینی را کاهش می‌دهد. ضمن این‌که اسید سالیسیلیک پوست را لایه‌برداری، سبوم اضافی را رفع و از بسته شدن منافذ هم جلوگیری می‌کند.

 

از ضد آفتاب‌های غیر کومدوژن‌زا استفاده کنید

برخی ضدآفتاب‌ها حاوی چربی هستند بنابراین منافذ را مسدود می کنند و چربی بینی را افزایش می دهند. با یک کرم ضدآفتاب غیرکومدوژن‌زا و  مناسب برای پوست چرب هم از تجمع چربی روی پوست جلوگیری و هم از پوست در مقابل اشعه خورشید محافظت می‌شود. 

 

از چسب‌های پاک‌کننده‌ بینی استفاده کنید

این چسب‌ها علاوه بر پاک‌کنندگی منافذ بینی و چربی زدایی، سلول‌های مرده پوست را لایه‌برداری و ظاهر براق روی بینی را رفع می‌کند.

 

صورت را بخور دهید

بخور صورت، منافذ باز و چربی پوست بینی را کاهش می‌دهد. پیش از بخور دادن، صورت را از هرآلودگی و آرایش قبلی پاک کنید. اضافه کردن کمی برگ نعناع یا چای بابونه باعث پاک سازی بیشتر منافذ پوست می‌شود.

 

پوست‌تان را هیدراته نگه ‌دارید

آب رسانی به پوست و هیدراته نگه‌داشتن آن می‌تواند از تولید سبوم اضافه جلوگیری کند. با خشکی پوست، غدد چربی برای جبران رطوبت از دست رفته، چربی بیشتری تولید می‌کنند. مقدار زیادی آب بنوشید و محصولات آب رسان را روی پوست‌تان اسپری کنید.

 

مراقب رژیم غذایی‌تان باشید

رژیم غذایی نامناسب همچون مصرف غذاهای تند، روی پوست تاثیر منفی دارد، بنابراین در استفاده از ادویه‌جات دقت بیشتری کنید.

 

منابع: lafarrerr، naturalbeautytips

ترجمه: فاطمه قاسمی/ روزنامه خراسان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.