2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
طرز تهیه لازانیا در فر یا بدون فر

طرز تهیه لازانیا در فر یا بدون فر

هر دو حالت پخت لازانیا با فر و بدون فر در این مطلب آموزش داده شده است.

دوات آنلاین -لازانیا از جمله غذاهای ایتالیایی است که مانند پیتزا به همه جهان راه پیدا کرد و بسیار پرطرفدار شد. برخی دوست دارند این غذا را در فر درست کنند که خیلی هم خوشمزه می شوند و بضعی دیگر ترجیح می دهند از تابه و اجاق گاز استفاده کنند. هر دو روش در زیر آموزش داده شده است.

 

برای تهیه لازانیا چی لازم داریم

پیاز دو عدد

سیردو حبه

لازانیا یک بسته

قارچ۱۰۰ گرم

پنیر پارمسان

نصف فنجان

پنیر موزارلا گیلاسی نصف فنجان

پنیر شایربلو نصف فنجان

پنیر چدار نصف فنجان

فلفل دلمه‌ای یک عدد

گوشت چرخ‌کرده۴۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری

پودر آویش نیک قاشق سوپ‌خوری

نمک و فلفل به مقدار لازم

لازانیا را چگونه در فر بپزیم

دستور پخت لازانیا با فر

فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود.

 

فلفل دلمه‌ای را به صورت مربع‌های کوچک خرد کنید. قارچ‌ها را هم ورقه ورقه خرد کرده و با فلفل دلمه‌ای در یک بشقاب کنار بگذارید. پیازها را ریز خرد کنید.

 

یک ماهیتابه روی اجاق گذاشته و داخل آن روغن بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود. زمانی که روغن داغ شد، پیاز را به آن اضافه کرده و خوب تفت دهید تا نرم شود.

 

بیشتر بخوانید: جامبوشلز یا ماکارونی صدفی؛ فینگرفودی لذیذ و خاص

 

پوست سیر را بگیرید و ریز خرد کنید. زمانی که رنگ پیاز طلایی شد، سیر را به ماهیتابه اضافه کرده و تفت دهید. پس از سرخ شدن سیر و پیاز، گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کرده و سرخ شود.

 

قارچ‌های ورقه‌ شده را هم اضافه کرده و حرارت را ملایم کنید تا قارچ‌ها سرخ شوند و آب قارچ‌ها گرفته شود. سپس فلفل دلمه‌ای را اضافه کرده و تفت دهید. مواد را مدام هم بزنید تا نسوزد‌.

 

در آخر رب گوجه فرنگی، پودر آویشن، نمک و فلفل را روی مایه لازانیا بریزید. مقدار نمک و فلفل به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن‌ها را کم یا زیاد کنید.

 

بیشتر بخوانید: چه کار کنیم لازانیا خوشمزه تر شود

 

سپس مواد را خوب هم بزنید تا منجسم شوند. یک لیوان آب داخل ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا گوشت پخته شده و آب آن تبخیر شود. سپس زیر شعله را خاموش کنید.

 

در یک ظرف آب ولرم بریزید و ورقه‌های لازانیا را به مدت سه دقیقه در آن قرار دهید تا نرم شوند. سپس آن را از آب در بیاورید.

 

در اینجا نوبت به درست کردن سس بشامل لازانیا می‌رسد. برای تهیه سس بشامل، طرز تهیه سس سفید فرانسوی را خوانده و طبق آن سس را تهیه و بعد کنار بگذارید تا خنک شود.

 

ظرف نسوز فر را با روغن یا کره چرب کنید. با کمی سس بشامل کف ظرف را کامل بپوشانید. یک ورق لازانیا کف ظرف گذاشته و مایه لازانیا را به آن اضافه کنید و روی آن سس بشامل بریزید.

 

بیشتر بخوانید: لازانیای خوشمزه با مرغ و خامه؛ طرز تهیه گام به گام

 

این کار را تا تمام شدن مایه و ورق‌های لازانیا انجام دهید. لایه آخر باید ورق لازانیا و روی آن سس بشامل باشد. پنیر پارمسان، پنیر موزارلا، پنیر شایربلو و پنیر چدار را رنده کرده و روی لازانیا را با آن بپوشانید. ظرف را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا لازانیا پخته شود.

دستور پخت لازانیا بدون فر را بخوانید

لازانیا بدون فر

همچنین می‌توانید لازانیا بدون فر را به‌راحتی تهیه کنید. برای این منظور از تابه دو طرفه استفاده کنید. کف تابه را چرب کرده، سس بشامل بزنید. برای نچسبیدن لازانیا می‌توانید یک ردیف سیب‌زمینی ورقه‌ای کف تابه بچینید.

 

تابه را روی شعله پخش کن و با حرارت کم قرار داده تا لازانیا کامل پخته شود. لازانیا در فر دست‌ساز و روی گاز نیز به‌راحتی تهیه می‌شود. پخت لازانیا بدون فر بسیار ساده و عالی است و تنها روی لازانیا طلایی نمی‌شود.

 

منابع: کتاب کاله- ایران کوک

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.