2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه لازانیای اسفناج با قارچ

طرز تهیه لازانیای اسفناج با قارچ

لازانیای اسفناج و قارچ یک غذای سالم و رژیمی است که دستور پخت آن را می توانید در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -لازانیا را حتما نباید با گوشت یا مرغ درست کرد. این غذا نوع گیاهی هم دارد و یکی از خوشمزه ترین انواع آن لازانیای اسفناج با قارچ است که طرز تهیه و دستور پخت آن در ادامه آمده است.

 

مواد لازم برای لازانیای اسفناج و قارچ

اسفناج:۵٠٠ گرم

قارچ:  ٢۵٠ گرم

پیاز متوسط:   یک عدد

سیر: ٣ حبه

پنیر پیتزا:٣٠٠ گرم

پنیر خامه‌ای یا ریکوتا:٢۵٠ گرم

لازانیا: یک بسته ٣٠٠ گرمی

روغن مایع یا زیتون: به میزان لازم

کره:   50 گرم

شیر: یک پیمانه

آرد:٢ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

آویشن: نصف قاشق چای خوری

لازانیای اسفناج و قارچ را خیلی راحت در خانه بپزید

دستور پخت لازانیای اسفناج و قارچ

در ابتدای کار پیاز را خرد کنید و قارچ‌ها را اسلایسی برش دهید. در تابه‌ای دو تا سه قاشق غذاخوری روغن بریزید. پیاز خرد شده را کمی در روغن تفت دهید.

 

فیلم: آموزش پخت پیتزای خانگی بدون فر

 

قارچ‌ها را به همراه دو حبه سیر خرد شده به پیاز اضافه و با حرارت بالا قارچ و سیر را کمی سرخ کنید. نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید.

 

قارچ، سیر و پیاز سرخ شده را از تابه خارج کنید و در همان تابه مجدد کمی روغن بریزید؛ اسفناج‌ها را به تابه اضافه کنید. در این مرحله یک حبه سیر هم به اسفناج‌ها اضافه کنید و در تابه را بگذارید تا اسفناج‌ها نرم و پخته شود. توجه کنید که فقط از برگ‌های اسفناج استفاده و ساقه را جدا کنید.

 

بعد از پخت و آماده شدن اسفناج‌ها، آن‌ها را همراه قارچ به پنیر خامه‌ای یا ریکوتا اضافه کنید. (البته این کار سلیقه ای است و می‌توانید به جای ترکیب کردن مواد با هم، هر کدام را به تنهایی و به صورت لایه لایه روی لازانیا بریزید.)

 

فیلم: دستور پخت پیتزای سبزیجات مخصوص

 

حالا برای تهیه سس بشامل کره را داخل تابه‌ای با حرارت ملایم آب کنید. آرد را اضافه کنید و اجازه دهید با کره تفت بخورد تا خامی آرد گرفته شود.بعد از تفت خوردن آرد با کره، شیر را اضافه کنید با اضافه کردن شیر، همزمان آرد را هم بزنید تا از گلوله شدن آرد جلوگیری شود.

 

در مرحله‌ بعد باید ورقه های لازانیا را (طبق دستور روی لازانیا)آماده کنید.

 

کف ظرف یا قالبی را که قرار است در فر قرار دهید به سس بشامل آغشته کنید، بعد ورقه‌های لازانیا را روی سس بگذارید؛ روی لازانیا مجدد سس بشامل بریزید.

 

سپس از ترکیب قارچ و اسفناج روی سس بریزید و کامل پخش کنید.9-بعد از ریختن مواد اصلی، باید از پنیر پیتزا استفاده کنید. روی مواد را با پنیر پیتزا پوشش دهید و دوباره لازانیا بگذارید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.