2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
فیلم ترسناک جدید چی ببینیم

فیلم ترسناک جدید چی ببینیم

هشت فیلم ترسناک جدید که منتقدان به آنها رای بالا داده اند در این مطلب معرفی شده اند.

دوات آنلاین -ژانر وحشت از جمله گونه های پرطرفدار است که جای آن در سینمای ایران خالی است اما در سینمای جهان حجم زیادی از تولیدات سینمایی را به خود اختصاص داده و گردش مالی و فروش بالایی را نیز به دست می آورد. در این میان طرفداران سینمای وحشت همیشه به دنبال جدیدترین و بهترین فیلم ها هستند. پس بد نیست لیست زیرا را که ایرنا زندگی منتشر کرده است، نگاهی بیندازید. شاید از میان این هشت فیلم چند تایی را برای تماشا انتخاب کردید و در لیست مورد علاقه های خود قرار دادید.

خانه او( (His House)؛ فیلمی با حداقل خشونت

 

خانه او( (His House)؛ فیلمی با حداقل خشونت

نمره منتقدان: ۱۰۰ از ۱۰۰

پس از تماشای «خانه او» با دوستان و آشنایان فیلم‌بازتان درباره بهترین فیلم ترسناک بودن این فیلم بحث‌های جالبی خواهید داشت. فیلمی که با خشونت حداقل، ترسی حداکثری را به تماشاگرش منتقل می‌کند و آهسته آهسته او را در باتلاق وحشتی روانشناختی فرو می‌رود. «خانه او» از آن فیلم‌های تخیلی ژانر ترسناک نیست که حتی در تاریکی شب هم مسخره به نظر می‌رسند. این فیلم به معنای واقعی کلمه تاثیرگذار و جنون‌آمیز است. بنابراین اگر از تماشای فیلم‌های ترسناک روانشناختی حس خوبی نمی‌گیرید شاید بهتر باشد که «خانه او» را تماشا نکنید.

 

خلاصه داستان: زوجی پناهنده پس از آن‌که فرصت پیدا می‌کنند تا از بحران و جنگ سودان جنوبی فرار کنند در انگلستان ساکن می‌شوند تا بالاخره طعم زندگی واقعی را بچشند. اما آرامش زندگی آن‌ها آهسته آهسته به هم می‌ریزد؛ چون به نظر می‌رسد خانه‌ای که آن‌ها در آن ساکن شده‌اند، توسط نیروهای اهریمنی تسخیر شده است.

خارق ‌العاده‌(Extra Ordinary)؛ کمدی اما ترسناک

خارق ‌العاده‌(Extra Ordinary)؛ کمدی اما ترسناک

نمره منتقدان: ۹۸ از ۱۰۰

فیلم «خارق‌العاده» یکی از آن فیلم‌های ترسناک تکرار و قدیمی نیست که آهسته آهسته تماشاگر خود را می‌ترسانند و سپس پایان وحشتناکی برای داستان مرموزشان رقم می‌زنند. این فیلم یک عنوان کمدی فانتزی است که با کمک کلیشه‌های اصلی ژانر ترس به یکی از آثار متفاوت در دنیای فیلم‌های ترسناک تبدیل می‌شود. بنابراین شاید بیشتر از آن که با تماشای فیلم «خارق‌العاده» از دنیای ارواح و مردگان احساس ترک کنید، از خنده روده‌بر شوید.

 

خلاصه داستان: زنی مهربان و آرام به نام رز در شهر کوچکی در ایرلند زندگی می‌کند. او تا مدتی پیش در حوزه امور ماورایی کار می‌کرده اما از آن‌جایی که تصور می‌کند پدرش به دلیل اشتباهات او جان خود را از دست داده تصمیم گرفته تا کار خودش را تغییر دهد. او حالا مربی آموزشگاه رانندگی است اما فردی که همسرش را از دست داده از او کمک می‌خواهد تا از شر روح مزاحم همسرش راحت شود. با این حال این پرونده هم مانند همه کارهای قبلی رز مرموز و وحشتناک به نظر می‌رسد.

یادگاری( Relic)؛ فیلم ترسناک ساختارشکن

یادگاری( Relic)؛ فیلم ترسناک ساختارشکن

نمره منتقدان: ۹۲ از ۱۰۰

دنیای ژانر ترس در سالیان اخیر تغییرات بسیاری را تجربه کرده و کارگردانان خلاق این حوزه این روزها صرفا به دنبال روایت یک داستان جن‌گیری یا مبارزه با ارواح خونخوار نیستند.

 

در سال‌های اخیر، فیلم‌های ترسناک به عناوین روانشناختانه‌ای تبدیل شده‌اند که بیشتر از آن که به دنبال ترساندن تماشاگر خود باشند، به دنبال اذیت‌کردن و رنجاندن او هستند. ماموریتی که شاید در ابتدا ساده به نظر می‌آید چندان هم آسان نیست و همین هم باعث شده بسیاری از آثار این ژانر مدرن در رسیدن به اوج ناموفق باشند.

 

درباره فیلم «یادگار» هم منتقدان اختلاف نظر شدیدی دارند. گروه عظیمی آن را یک فیلم ترسناک ساختارشکن می‌دانند و البته اقلیت اندکی درباره آن صفتی بیشتر از یک تقلید ناامیدکننده را به کار نمی‌گیرند.

 

خلاصه داستان: زنی به نام کی همراه با دخترش سم به دیدار مادرش ادنا می‌رود. ادنا پس از مرگ همسرش یعنی مادر کی به تنهایی زندگی می‌کند و از بیماری فراموشی هم رنج می‌برد. کی احساس خوبی از بازگشت به خانه پدری ندارد اما این بزرگترین مشکل او نیست. مشکل اساسی این است که ادنا ناپدید شده و این برای دخترش که هرگز رابطه خوبی با او نداشته ترکیب وحشتناکی از عذاب وجدان، ترس و کنجکاوی است.

مرد نامرئی ((The Invisible Man؛ فیلمی ترسناک درباره آزار زنان

مرد نامرئی ((The Invisible Man؛ فیلمی ترسناک درباره آزار زنان

نمره منتقدان: ۹۲ از ۱۰۰

 

استودیوی یونیورسال در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت دنیای سینمایی فیلم‌های ترسناک خود را با بازسازی فیلم «مومیایی» گسترش دهد. اما استقبال نه‌چندان قابل قبول تماشاگران و نقدهای تقریبا منفی منتقدان باعث شد این استودیو درباره سیاست‌هایش تجدید نظر کند.

 

فیلم «مرد نامرئی» می‌تواند بخشی از یک دنیای سینمایی باشد اما ارتباط خاصی با فیلم‌های قبل و بعد از خودش ندارد. به عبارت دیگر، دنیای سینمایی فیلم‌های ترسناک یونیورسال که پس از حدود نیم قرن بازسازی شده به فیلم‌های تک‌روایی وابسته شده تا تماشاگران را بیش از حد درگیر نکند. این فیلم به دلیل روایت دقیقی که از آزار و اذیت زنان در روابط نادرست داشت، به شدت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

 

خلاصه داستان: سیسیلیا کاس زنی است که از رابطه خشن و وحشتناکی با همسرش آدرین گریفین رنج می‌برد. او که از این وضعیت خسته شده تصمیم می‌گیرد شوهرش را با دیازپام بی‌هوش کند و با همراهی خواهرش از خانه بگریزد. در ادامه شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که همه مدارک خودکشی آدرین را ثابت می‌کنند. بنابراین براساس وصیت‌نامه همسر فیزیکدان سیسیلیا، رقم ۵ میلیون دلار به حساب او واریز می‌شود. در شرایطی که سیسیلیا آماده می‌شود تا زندگی تازه‌ای را بدون همسر همیشه عصبانی‌اش آغاز کند، به نظر می‌رسد آدرین مانند مردی نامرئی به زندگی او سرک می‌کشد.

تاریک و شرور( The Dark and the Wicked)؛ فیلمی با داستان ترسناک

تاریک و شرور( The Dark and the Wicked)؛ فیلمی با داستان ترسناک

نمره منتقدان: ۹۱ از ۱۰۰

 

مانند بسیاری از فیلم‌های ترسناک دوران ما که با بودجه‌های اندکی ساخته می‌شوند، «تاریک و شرور» هم فیلمی از سینمای مستقل است که به جای تمرکز روی صحنه‌های پرهزینه تلاش کرده داستانی ترسناک ارائه دهد و البته که به هدف دشواری که تعیین کرده هم به خوبی دست پیدا می‌کند. منتقدان باور دارند تلاش‌های تحسین‌برانگیز «تاریک و شرور» برای متفاوت‌بودن با همه فیلم‌های سینمای ترسناک بخش مهمی از موفقیت فیلم را رقم زده است.

 

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های اکشن جدید با دوبله فارسی

 

خلاصه داستان: پدری که فرزندانش سال‌ها پیش او را برای ساخت زندگی خودشان ترک کرده‌اند به کما می‌رود و به همین دلیل آن‌ها تصمیم می‌گیرند برای نگه‌داری از پدر به خانه بازگردند. اما فرزندان خانواده متوجه می‌شوند که مادرشان رفتارهای عجیبی از خودش بروز می‌دهد و اندکی مشکوک به نظر می‌رسد. آن‌ها متوجه می‌شوند که مادر عزیزشان باور کرده که شیطانی درون خانه پنهان شده و می‌خواهد پدر خانواده را به قتل برساند.

فیلم کلبه (The Lodge)؛ تریلر روانشناختی

فیلم کلبه (The Lodge)؛ تریلر روانشناختی

نمره منتقدان: ۷۴ از ۱۰۰

 

اگر به تماشای تریلرهای روانشناختی با مضمون‌های مرموز و ترسناک علاقه دارید، فیلم «کلبه» یک انتخاب مناسب به نظر می‌رسد. این فیلم در ترساندن تماشاگرش به شدت موفق ظاهر می‌شود و برای نزدیک‌شدن به او سیاست‌های هوشمندانه‌ای را به کار می‌گیرد. با این حال «کلبه» در رسیدن به اوج داستان مشکلات ریز و درشت متعددی هم دارد که در نهایت در برابر روایت اصلی داستان ضعف بزرگی نیست.

 

خلاصه داستان: زنی به همراه دو فرزندش در کلبه‌ای دورافتاده زندگی می‌کند. سرمای استخوان‌سوز زمستان و برف و بورانی که به همراه آورده وسایل ارتباطی و سیستم گرمایشی کلبه او را نابود می‌کنند. در این میان وسایل شخصی آن‌ها نیز به بی‌دلیل‌ترین حالت ممکن ناپدید می‌شوند.

گرتل و هانسل( Gretel & Hansel)؛ یک نسخه جدید

گرتل و هانسل( Gretel & Hansel)؛ یک نسخه جدید

نمره منتقدان: ۶۵ از ۱۰۰

 

هانسل و گرتل نام داستانی است که برادران گریم سال‌ها پیش آن را براساس داستانی محلی از فرهنگ آلمان توسعه دادند و به روایتی هوشمندانه و جذاب تبدیل کردند. بنابراین طبیعی است که در طول سال‌هایی که چرخ‌های صنعت سینما در حال چرخش بوده، اقتباس‌های سینمایی و سریالی متعددی از این داستان محبوب ساخته شود. جدیدترین نمونه آن فیلم «گرتل و هانسل» است که تلاش می‌کند روایت تاثیرگذاری از زاویه ترسناک برادران گریم را نمایش دهد.

 

خلاصه داستان: هانسل و گرتل، خواهر و برادری هستند که با پدر و مادر فقیرشان زندگی می‌کنند. آن‌ها برای پیداکردن مواد غذایی، خوراکی و اقلام مورد نیاز خانه کوچکشان به جنگل تاریک و مرموزی می‌روند که به آخرین امید آن‌ها برای تغییر سبک زندگی‌شان تبدیل شده است. آن‌ها به شکل غم‌انگیزی و به صورت کاملا ناخواسته درگیر نقشه شیطانی جادوگر زنی می‌شوند که هدف بسیار وحشتناکی در رویاهایش می‌پروراند.

فیلم ترسناک جادوگرها( The Witches)؛ یک اقتباس

فیلم ترسناک جادوگرها( The Witches)؛ یک اقتباس

نمره منتقدان: ۴۷ از ۱۰۰

 

رابرت زمیکس یکی از بهترین کارگردانان هالیوود در سال‌های اخیر است که ظاهرا تصمیم گرفته از دوران اوج فاصله بگیرد و آهسته آهسته به سمت ساخت آثار ناامیدکننده و بی‌کیفیت حرکت کند. «جادوگران» که براساس کتابی به همین نام نوشته رولد دال ساخته شده عملا هیچ نشانی از فضا و موقعیت‌های کتاب ندارد و حتی در بسط و توسعه اتمسفر شخصی‌اش هم شکست‌خورده به نظر می‌رسد.

 

شاید جالب باشد بدانید که نیکولاس روگ هم فیلمی براساس کتاب محبوب رولد دال ساخته که در سال ۱۹۹۰ اکران شد. منتقدان «جادوگران» محصول ۱۹۹۰ را از «جادوگران» محصول ۲۰۲۰ جذاب‌تر و خوش‌ساخت‌تر می‌دانند اما این فیلم یکی از معدود فیلم‌های ترسناک سالی که گذشت هم لقب می‌گیرد.

 

خلاصه داستان: در اواخر سال ۱۹۶۷ پسربچه‌ای که به تازگی پدر و مادرش را از دست داده برای زندگی در کنار مادربزرگش به روستای کوچکی در آلاباما می‌رود. اما پسرک با گروه عجیبی از جادوگران فریبنده مواجه می‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.