2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
میوه درخت کنار چه خاصیتی دارد؛ از لاغری تا درمان یبوست

میوه درخت کنار چه خاصیتی دارد؛ از لاغری تا درمان یبوست

میوه درخت کنار یا سدر برای دریابت، تقویت معده و ... مفید است. با فواید آن آشنا شوید.

دوات آنلاین -ارزش غذایی میوه تازه درخت کنار یا سدر برابر با مقادیری از کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، درصد بالایی پتاسیم، سدیم، ویتامین C، روی، کلسیم، ویتامین A، ویتامین K و D3 است.

 

به نوشته خراسان طبع میوه کنار سرد رو به معتدل است. برخی باور دارند که این میوه باید طبعی سرد و خشک داشته باشد.

 

بهبود گوارش و درمان یبوست

میوه  سدر یا کنار معده را تقویت می‌کند و باعث بهبود وضعیت دستگاه گوارش می‌شود. اولین نشانه خوردن میوه رسیده کُنار درمان یبوست است و با بهبود حرکات روده به دفع سریع مدفوع کمک می‌کند.

میوه درخت کنار برای چی خوب است

کاهش وزن و لاغری

کُنار دارای بیشترین مقدار فیبر است که می‌تواند باعث کاهش اشتها و احساس سیری در فرد شود. همچنین کالری این میوه کم است و برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، مناسب است.

 

بیشتر بخوانید: عسل سیاه چیست و چه خاصیت هایی دارد

 

تقویت استخوان ‌ها و دندان

این میوه سرشار از کلسیم، فسفر و آهن است. این سه عنصر مهم به استحکام بافت‌های استخوان کمک می‌کنند. همچنین مقادیری از ویتامین D3 موجود در میوه سدر موجب استحکام دندان‌ها می‌شود و کمک می‌کند تا استخوان‌ها سختی معمول خود را به شکل طبیعی حفظ کنند.

 

مفید برای دیابت

توانایی میوه کُنار در کاهش قند خون احتمالاً به دلیل وجود مقادیر زیادی ویتامین A است که می‌تواند میزان انسولین کبد را تنظیم کند. برخی از دانشمندان و پزشکان بر این باورهستند که تاثیرات مصرف کُنار بر آدیپونکتین باعث افزایش حساسیت کبد به انسولین می‌شود و میزان خروجی گلوکز از کبد را کاهش می‌دهد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.