2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آیا قارچ برای مقابله با کرونا خوب و مفید است

آیا قارچ برای مقابله با کرونا خوب و مفید است

قارچ چه تاثیری بر سیستم ایمنی بدن و کرونا دارد؟ آیا خوردن آن توصیه می شود یا خیر؟

دوات آنلاین -یکی از راه های مقابله با ویروس کرونا این است که سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم. این کار هم عمدتا با رعایت رژیم غذایی مناسب امکان پذیر است. یکی از خوراکی های مفید در این زمینه قارچ است.

 

سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا

وظیفه محافظت از بدن در برابر انواع میکروب، باکتری، ویروس و عوامل بیماری‌زا که ویروس کرونا نیز یکی از آنها است به عهده سیستم ایمنی است و به طور کلی سلامت بدن در گرو سیستم ایمنی سالم و قوی است.

 

سیستم ایمنی بدن متشکل از بافت، آنتی‌بادی، سلول‌های سفید،‌ مواد شیمیایی و سیستم لنف است.

 

ورزش منظم، دوری از تنش و استرس و نوشیدن آب کافی نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارند و در کنار این عوامل، نقش ویتامین‌ها در بهبود عملکرد این سیستم کمک موثر است.

قارچ برای پیشگیری از کرونا مفید است

قارچ چه فایده هایی دارد

قارچ غنی از ویتامین بی ، فولات، تیامین، نیاسین و اسید پانتوتنیک است. این گیاه همچنین حاوی ویتامین دی نیز می باشد. قارچ همچنین مواد مغذی فراوانی برای بدن فراهم می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: آیا گلاب برای کرونا مفید است

 

این مواد مغذی شامل سلنیوم، پتاسیم، فسفر، آهن و مس است. بتاگلوکان نوعی فیبر است که در دیواره سلولی بیشتر قارچ‌ها یافت می‌شود. اخیرا این ماده موضوع مطالعات بسیار زیادی بوده است.بتاگلوکان نقش مهمی در بهبود تحمل به انسولین دارد.

 

تاثیر سلنیم و روی در تقویت سیستم ایمنی

سلنیم ماده مغذی موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن است که می‌توان با مصرف خوراکی هایی از جمله ماهی، تخمه آفتابگردان، سبوس برنج و جوانه گندم، قارچ، مرغ و تخم مرغ آن را تامین کرد. بنابراین مصرف قارچ می تواند به مقابله با کرونا تا حدی کمک کند.

 

افراد برای تامین روی نیز که نقش موثری در سلامت بدن دارد می‌توان از گوشت، تخم مرغ، سبوس گندم، قارچ، اسفناج، لوبیا قرمز، ماهی سالمون و شکلات تلخ استفاده کنند.

 

قارچ و ویتامین بی

نکته دیگر این است که قارچ منبع خوبی برای ویتامین بی است. به نوشته بهداشت نیوز ویتامین های گروه بی در رشد سلول ها، عملکرد مطلوب مغز، تقویت ایمنی بدن و تامین انرژی نقش دارند.

 

بیشتر بخوانید: آیا سیر، زنجبیل و فلفل برای کرونا خوب است

 

این ویتامین ها در متابولیسم چربی ها و پروتئین ها نیز موثرند. ویتامینB2 برای پوست مفید است زیرا ساختار بافت ها را بهبود می دهد، ویتامینB3 از پوست در برابر نور محافظت می­کند و ویتامین B8 نیز برای بهبود سلامت موها ضروری است.

 

ویتامین D3 در قارچ

این ویتامین محلول در چربی است و با کاهش التهاب نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارد. انواع ماهی، روغن ماهی، تخم مرغ، شیر و قارچ حاوی این ویتامین هستند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.