2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
عوارض کرونا بعد از درمان و بهبودی تا چه مدت باقی می ماند

عوارض کرونا بعد از درمان و بهبودی تا چه مدت باقی می ماند

آیا عوارض کرونا همیشگی است یا بعد ا ز دوره ای از بین می رود. یک متخصص به این سوال پاسخ داده است.

دوات آنلاین -عوارض کرونا به همان عوارض اولیه ختم نمی شود و می تواند تاثیر بلندمدتی نیز بر بیماران بر جا بگذارد به گونه ای که آنها بعد از بهوبدی و درمان نیز همچنان با مشکلاتی مواجه باشند اما این عوارض تا چه مدت باقی می ماند؟

 

آیا عوارض کرونا تا آخر عمر باقی می ماند

سیدعلی دهقان‌منشادی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،‌ درباره عوارض کوتاه‌مدت و بلندمدت بیماری کرونا بر روی مبتلایان توضیح داد: برای اینکه به طور قطعی بتوانیم اعلام کنیم که عوارض این بیماری تا آخر عمر بر بدن افراد باقی می‌ماند زود است و لازم است اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه کسب کنیم.

آیا عوارض بلندمدت کرونا همیشگی است

عوارض کوتاه مدت کرونا

وی افزود: عوارض کوتاه‌مدت مانند سرفه، احساس ضعف و ناتوانی و وابستگی به اکسیژن در مواقعی به دلیل آسیب دیدن شدید ریه تا مدتی با فرد همراه خواهد بود.

 

ببینید: کرونا چه تاثیری بر پوست دارد

 

منشادی عنوان کرد: برخی از بیماران در عوارض کوتاه‌مدت دچار از دست رفتن حس بویایی می‌شوند که در عرض چند روز این حس خود را به دست می‌آورند. همچنین برخی دیگر که شرایط سخت‌تری داشته و در آی‌سی‌یو بستری بودند ممکن است با عوارض روحی بیماری مواجه شوند که این عوارض به مرور زمان برطرف خواهد شد.

 

لزوم مراجعه مجدد به پزشک

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در صورتی که افراد پس از گذشت چندین هفته از بهبودی با عوارض تنفسی بیماری مواجه باشند، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنند که این مورد در کیس‌های مختلف متفاوت است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.