2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
دستور پخت شولی یزدی؛ یک غذای پرطرفدار

دستور پخت شولی یزدی؛ یک غذای پرطرفدار

شولی یزدی غذایی بسیار خوشمزه است. طرز تهیه کامل آن را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -شولی یزدی از جمله غذاهای محلی و سنتی است که در همه جای ایران طرفداران زیادی دارد. دستور پخت این غذای لذیذ را به نقل از روزنامه خراسان بخوانید:

 

مواد لازم برای شولی یزدی

اسفناج -۵۰۰ گرم

شوید -۵۰۰ گرم

چغندر بزرگ -۲ عدد

عدس – یک دوم لیوان

آرد گندم -یک لیوان

پیاز متوسط -۲ عدد

نمک ، فلفل و زرد چوبه - به مقدار لازم

روغن - به مقدار لازم

سرکه - به مقدار لازم

شولی یزدی را چه طور تهیه کنیم

طرز تهیه شولی یزدی

1- ابتدا چغندرها را پوست می کنیم  و یکی از آن‌ها را رنده و دیگری را مکعبی خرد می کنیم  و با مقداری آب  روی شعله می گذاریم تا نیم پز شود. بعد از نیم پز شدن، عدس و سبزی خردشده را به آن اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا کاملا بپزد.

 

بیشتر بخوانید: آش مصطفی را چه طور درست می کنند

 

2-  بعد از آماده کردن پیاز داغ به آن فلفل و زردچوبه اضافه می کنیم . نعناع را به پیاز داغ  می افزاییم و بلافاصله شعله را خاموش می کنیم .

 

3- به آرد حدود چهار لیوان آب اضافه و کاملا مخلوط می کنیم تا یکدست شود و گلوله نشود. بعد از پختن سبزیجات آرد مخلوط با آب را کم کم به شولی در حال جوشیدن می  افزاییم و مرتب هم می زنیم تا آرد ته نگیرد و خامی آن گرفته شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آبگوشت شیرازی؛ یخنی نخود

 

4- اگر آش خیلی غلیظ شد باز هم آب به آن اضافه می کنیم تا غلظت آن چیزی شبیه سوپ شود سپس پیاز داغ و سرکه را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا چند قل بزند تا بوی تند سرکه کم شود.

 

5-  می توانید به عنوان چاشنی به آن کمی شکر اضافه کنید. مقدار سرکه و شکر سلیقه ای است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.