2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
آشپزی / طرز تهیه کوکوی ماست، به‌عنوان پیش‌غذای لذیذ

آشپزی / طرز تهیه کوکوی ماست، به‌عنوان پیش‌غذای لذیذ

برای تهیه کوکوی ماست نیاز به تره ریز شده، تخم مرغ، ماست چکیده، هویج رنده شده، آرد، زعفران و خلال بادام و پسته و چاشنی داریم.

دوات آنلاین-کوکوی ماست یکی از پیش غذاهای لذیذی است که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد اما این غذای لذیذ که معمولا بدون پلو استفاده می‌شود بسیار مفید و دلچسب است و می‌توانید از این غذای آسان در مهمانی‌ها هم استفاده کنید.

 

سولماز خیاطی متخصص تشریفات درباره طرز تهیه کوکوی ماست و نحوه سرو آن به دوات آنلاین می‌گوید:

 

برای تهیه کوکوی ماست نیاز به تره ریز شده، تخم مرغ، ماست چکیده، هویج رنده شده، آرد، زعفران و خلال بادام و پسته و چاشنی داریم.

توجه داشته‌ باشید برای هر 250 گرم تره خرد شده به اندازه 200 گرم ماست چکیده نیاز است. میزان مواد دیگر را تعیین نمی‌کنم چون کاملا سلیقه‌ای است. اگر دوست دارید طعم تخم‌مرغ در کوکوی شما غالب باشد می‌توانید تخم مرغ بیشتری بزنید اما بهتر است 5 تخم مرغ به آن اضافه کنید. مواد دیگر هم بر اساس سلیقه‌ای که در طعم غذا دارید اضافه کنید.

 

ابتدا تره و هویج را با هم مخلوط و سپس آرد را به آن اضافه کنید و نمک و فلفل را هم به میزان لازم به مواد اضافه کنید.

 

سپس خلال بادام و پسته را اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا نوبت ماست قبل از اینکه ماست را مخلوط مواد کنید. تخم مرغ‌ها را به آن اضافه کنید. آنقدر هم بزنید که یکسان شود.

 

در ادامه ماست و تخم مرغ را به مواد دیگر اضافه کنید. دوباره مواد را هم بزنید. این کار را به آرامی و با سرعت یکسان انجام دهید. وقتی مواد کاملا یکدست شد.، آن را در تابه‌ای که از قبل گرم و روغن آن را داغ کرده‌اید بریزید.

 

باید دقت کنید که روغن تابه کاملا داغ شده‌باشد. برای سرخ کردن کوکو ماست می‌توانید از روغن  حیوانی یا کره استفاده کنید. بو و طعم بسیار خوبی به آن می‌دهد.

کوکوی ماست را می‌توانید به صورت فینگرفود سرو کنید. این یک غذای لذیذ، زیبا و خاص است که می‌توانید قالب بزنید و یک دست آن را در آورید. برای قالب زدن اجازه دهید دمای کوکو به دمای محیط برسد.

 

با نان تست شده هم بسیار لذیذ خواهد بود. از نظر من می‌توانید در جمع‌های خودمانی به عنوان غذای اصلی از آن استفاده کنید چون همه مواد لازم را به بدن شما می‌رساند.

 

در مهمانی‌ها هم می‌توانید به عنوان فینگر فود، پیش غذا و یا کنار غذای اصلی سرو کنید و لذت ببرید.

 

به یاد داشته باشید طعم این غذا ملس است .

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.