2020/11/25
۱۳۹۹ چهارشنبه ۵ آذر
برای پیشگیری از پوکی استخوان چی بخوریم

برای پیشگیری از پوکی استخوان چی بخوریم

5 خوراکی که در این مطلب معرفی شده اند کمک زیاد می کنند تا بتوانید سلامت استخوان های خود را حفظ و از پوکی آنها جلوگیری کنید.

دوات آنلاین -نقش تغذیه در پیشگیری از پوکی استخوان موضوعی اثبات شده است اما خیلی ها نمی دانند چه خوراکی هایی برای این امر مناسب است و به سلامت استخوان های ما کمک می کند. این خوراکی ها در ادامه به نقل از باشگاه خبرنگاران معرفی شده اند.

موز به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند

موز از پوکی استخوان پیشگیری می کند

موز نیز به غنی بودن از پتاسیم و همچنین منیزیم مشهور است، که هر دو این مواد در کنار ویتامین‌های دیگر مانند "ویتامین B" و فیبر، به کاهش فشار خون و درمان گرفتگی عضلات نیز کمک می‌کند.

 

یک دانه موز بزرگ حاوی ۳۷ میلی گرم منیزیم است که ۹ درصد نیاز روزانه ماست.

برای پیشگیری از پوکی استخوان سبزیجات بخورید

سبزیجات برای سلامت استخوان ها

از مهمترین غذا‌های حاوی منیزیم می‌توان به سبزیجاتی مانند اسفناج و چغندر اشاره کرد که یکی از منابع اصلی و سرشار از منیزیم، ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی مورد نیاز بدن به شمار می‌روند که با بیماری‌ها مقابله کرده و برای سلامت قلب بسیار مفید هستند.

اگر حبوبات بخوریم استخوان هایمان دچار پوکی نمی شود

پیشگیری از پوکی استخوان با حبوبات

حبوباتی مانند لوبیا، لوبیای سویا، عدس و نخود نیز از منابع مهم حاوی منیزیم هستند.

 

بیشتر بخوانید: در چه سنی باید آزمایش تراکم استخوان بدهیم؟

کاکائو در پیشگیری از پوکی استخوان موثر است

کاکائو به استخوان های شما کم می کند

کاکائو خام، بزرگترین منبع منیزیم است که به کاهش فشار خون، حفظ سلامت قلب و استخوان‌ها کمک می‌کند.

آووکادو از جمله میوه هایی است که مانع پوکی استخوان می شود

آووکادو را در برنامه غذایی خود بگذارید

آووکادو حاوی مقادیر زیادی پتاسیم و چربی‌های مفید برای قلب است. یک آووکادو با اندازه متوسط حاوی ۵۸ میلی گرم منیزیم است؛ بنابراین این میوه ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی را تأمین می‌کند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.