2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
دستور پخت کامل نخود پلو با گوشت و نخود فرنگی

دستور پخت کامل نخود پلو با گوشت و نخود فرنگی

طرز تهیه نخود پلو را می توانید به صورت مرحله به مرحله در این مطلب بخوانید و یاد بگیرید.

دوات آنلاین -نخود پلو از جمله غذاهایی است که شاید کمتر از لوبیا پلو طرفدار داشته باشد اما شک نکنید غذایی خوشمزه و لذیذ است که از تهیه و میل کردن آن لذت خواهید برد. این غذا را هم با گوشت درست می کنند و هم با مرغ. طرز پخت نخود پلو با گوشت را به نقل از ایرنا زندگی بخوانید. در ضمن یادتان باشد بعضی ها به جای نخود فرنگی از نخود  آبگوشی اتسافده می کنند.

 

برای نخود پلو چی لازم داریم

نخود: ۱ پیمانه

برنج: ۳ پیمانه

گوشت: ۵۰۰ گرم

روغن مایع: به میزان لازم

نمک: به مقدار لازم

نمک، فلفل، زردچوبه، گل سرخ و دارچین: به مقدار لازم

آبغوره: به مقدار لازم

دستور پخت نخود پلو را بخوانید

نخود پلو را چه طور درست کنیم

۱. در مرحله اول برنج را پاک کنید و بشویید. سپس آن را در یک کاسه بریزید و به آن مقداری آب گرم اضافه کنید و بگذارید به مدت نیم ساعت خیس بخورد.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لوبیا سفید پلو با گوشت

 

۲. گوشت را به صورت تکه‌های کوچک دربیاورید و با پیاز تفت دهید. وقتی سفید رنگ شد مقداری آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا گوشت خوب بپزد. می‌توانید کمی آب گوجه فرنگی یا چند عدد گوجه هم به این ترکیب اضافه کنید تا گوشت مزه‌دار شود. توجه کنید که نمک به گوشت نزنید که سفت نشود. فقط زردچوبه و کمی فلفل بزنید.

 

۳. وقتی گوشت پخت، کنسرو نخودفرنگی یا نخودفرنگی پخته شده را به ترکیب گوشت اضافه کنید و اگر آب ندارد، مقداری آب به آن اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کامل رشته پلوی سنتی مجلسی

 

۴. کمی رب، نمک، دارچین، آبغوره و گل سرخ به مخلوط اضافه کنید و شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید مایه نخودپلو جا بیفتد و کم‌آب شود.

 

۵. سپس برنج را آبکش کرده و مایه را لابلای آن دم کنید.

 

۶. بدون شک زعفران هم طعم بسیار جذابی به این برنج می‌دهد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.