2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
شجاع خلیل ‌زاده :قهرمان شدیم، تمام!

شجاع خلیل ‌زاده :قهرمان شدیم، تمام!

متاسفانه یک مشت بچه در فضای مجازی این بحث‌ها را راه می‌اندازند که فلان تیم ناحق قهرمان شده و فلان قهرمانی پاک نیست. این مسخره بازی‌ها چیست؟

دوات آنلاین-پرسپولیسی‌ها معتقدند پوکر قهرمانی کرده‌اند و کار تمام شده، حتی حالا که 5‌هفته به پایان رقابت‌های لیگ‌برتر باقی مانده‌است. آنها بعد از شکست فولاد در رختکن جشن قهرمانی گرفتند و فیلمش را هم به بیرون دادند. وقتی از شجاع خلیل‌زاده مدافع قرمزها در این‌باره می‌پرسیم، جواب می‌دهد: «شک دارید؟ پرسپولیس قهرمان شد دیگر.» او معتقد است دیگر هیچ تیم لیگ‌برتری نمی‌تواند آنها را در صدر جدول بگیرد. شجاع یک روز بعد از بازی فولاد، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با روزنامه جام‌جم درباره قهرمانی این تیم، ماجرای بازگشتش به تیم‌ملی، محرومیت قرمزها از نقل‌و‌انتقالات و... حرف‌های مهمی زد.

 

قهرمانیم

5 بازی به پایان فصل مانده. ما یک مساوی برای قهرمانی می‌خواهیم. به نظر شما تیم ما نمی‌تواند یک مساوی بگیرد؟ فولاد هم یک مساوی بگیرد، دیگر شانسی ندارد به پرسپولیس برسد. به همین خاطر از نظر من قهرمان شده‌ایم و کار تمام شده است.

 

سختی کشیدیم

پرسپولیس یک سال و دو سه ماه سختی کشید برای این‌که به قهرمانی برسد. حق ما بود جام را بگیریم. خدا را شکر تلاش‌های ما به ثمر نشست. این قهرمانی را تقدیم به هواداران پرسپولیس می‌کنم که جایشان بدجور در ورزشگاه خالی است. کاش آنها هم در بازی فولاد، روی سکوها بودند. حیف که نیستند اما وجودشان را حس می‌کنیم.

 

یک مشت بچه...

متاسفانه یک مشت بچه در فضای مجازی این بحث‌ها را راه می‌اندازند که فلان تیم ناحق قهرمان شده و فلان قهرمانی پاک نیست. این مسخره بازی‌ها چیست؟ هواداران واقعی این حرف‌ها را نمی‌زنند. بعضی‌ها که سن و سالی ندارند و چیزی از فوتبال نمی‌فهمند، این حرف‌های الکی را می‌زنند. تیمی که قهرمان شده، حقش بوده. پرسپولیس چهار بار متوالی به قهرمانی رسیده است. برای این عناوین هم سختی کشیدیم. یکدل بودیم و قهرمان شدیم. حرف‌هایی که این بچه‌ها می‌زنند، مهم نیست. نباید به آنها توجه کرد.

 

باید پول برانکو را بدهند

محرومیت ما از نقل‌و‌انتقالات؟ امیدوارم اتفاق نیفتد. باشگاه به برانکو بدهکار است. ببینید او این تیم را ساخت. برانکو شروع کننده همه چیز در پرسپولیس بود. باید جواب کسی را که اینقدر زحمت کشیده، اینطور بدهند؟ برانکو شب و روز در پرسپولیس کار می‌کرد. زندگی‌اش را گذاشت. باید پولش را بدهند. وظیفه‌شان است. امیدوارم مشکل با او حل شود و دیگر محرومیتی برای پرسپولیس اتفاق نیفتد.

 

پرسپولیس کم از تیم‌ملی نیست

رسیدن به تیم‌ملی برای هر بازیکنی افتخار است. اول از همه بگویم حضور در پرسپولیس کمتر از تیم‌ملی نیست. خودتان می‌بینید که ما چقدر هوادار داریم. من خودم از حضور در این تیم با چنین هوادارانی لذت می‌برم. حضور در تیم‌ملی هم آرزوی هر بازیکنی است. ما در لیگ خوب بازی می‌کنیم که به تیم‌ملی برسیم. ولی قبلا هم گفته‌ام، الان هم می‌گویم. باید به نظر سرمربی تیم‌ملی احترام گذاشت. وقتی ویلموتس من را دعوت نکرد همین حرف را زدم. دوره کی‌روش هم همین جمله را گفتم. الان هم حرفم همین است. اگر دعوت شدم که افتخار می‌کنم؛ اگرنه برای تیم‌ملی کشورم دعا می‌کنم موفق شود.

 

به ‌لیست سیاه اعتقاد ندارم

شنیدم که گفتند شجاع خلیل‌زاده در فهرست سیاه تیم‌ملی است. راستش را بگویم من خودم به چنین چیزی اعتقاد نداشته و ندارم. چرا؟ چون بارها اتفاق افتاده که گفته‌اند فلان بازیکن دعوت نشود به تیم‌ملی، ولی دیدید که مربی نامش را در فهرست گذاشت. در دوره کی‌روش از این اتفاق‌ها نیفتاد؟ ولی دیدید کی‌روش بازیکن را دعوت کرد و طرف بازی هم کرد. پس این بحث‌ها درست نیست. همه چیز بستگی به مربی دارد. اوست که باید بازیکن را بخواهد. اگر مربی بخواهد کسی نمی‌تواند جلویش را بگیرد.

 

گیر می‌دهند؟

نمی‌دانم چرا به سبک بازی من گیر می‌دهند. در اروپا بازیکنی که به سبک من بازی کند، مورد حمایت قرار می گیرد چون با جان و دل بازی می‌کند. الان کسی به راموس گیر می‌دهد؟ به گتوزو گیر می‌دادند؟ بابا، سبک بازی طرف این شکلی است، منتها من مجبور شده‌ام به خاطر خواسته هواداران سبک بازی‌ام را تغییر دهم.

 

سهام پرسپولیس را می‌خرم

اگر سهام پرسپولیس را در بورس عرضه کنند خودم جزو کسانی هستم که سهام را می‌خرم. اصلا پرسپولیس مال مردم است. باید هر چه زودتر این باشگاه را وارد بورس کنند. در این صورت مشکلات مالی هم حل می‌شود. متاسفانه الان مشکل زیاد است. می‌بیند که استقلال و پرسپولیس چقدر بدهکار هستند. چقدر مشکل دارند. هر روز هم یک پرونده می‌آید. متاسفانه بازیکنانی که مفید نبودند جذب دو تیم شدند. طرف یک بازی درست نکرد و الان مدعی گرفتن کلی پول است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.