2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
معرفی بهترین فیلم‌های اکشن که نباید تماشای آنها را از دست بدهید

معرفی بهترین فیلم‌های اکشن که نباید تماشای آنها را از دست بدهید

6 فیلم اکشن کاملا متفاوت که حتما باید ببینید در این مطلب معرفی شده‌اند.

دوات آنلاین-فیلم‌های اکشن همیشه پرطرفدار هستند. اگر شما دنبال فیلم‌های هیجان انگیز و البته متفاوت می‌گردید حتما فیلم‌هایی را که در زیر به قنل از ایرنا زندگی معرفی شده‌اند تماشا کنید. هر یک از این فیلم‌ها را می‌شود بارها نگاه مکرد و از جذابیت‌هایشان لذت برد.

Hardcore Henry (هنری جان‌سخت)

Hardcore Henry (هنری جان‌سخت)

این که دوربین در برابر چشم‌های شخصیت اصلی قرار بگیرد، پدیده‌ای است که بیش‌تر در بازی‌های ویدیویی اول شخص دیده می‌شود. اما فیلم «هنری جان‌سخت» این نحوه فیلم‌برداری را به زیباترین و هیجان‌انگیزترین شکل ممکن وارد سینما کرده تا همه آن‌چه از یک اکشن متفاوت انتظار داریم را فراهم کند. اگر خلاقیت صحنه‌های اکشن برای شما اولویت دارد و به دنبال فیلمی هستید که شخصیتی صریح و شجاع در سطج جان ویک را تماشا کنید، این فیلم با روایتی ساده اما سرشار از پیچیدگی می‌تواند همه نیازهای شما را فراهم کند.

 

«هنری جان‌سخت» که گویی از دنیای بازی‌های کامپیوتری وارد سینما شده روایتش را از زاویه نگاه اول شخص نمایش می‌دهد و این بزرگ‌ترین تفاوت آن با همه فیلم‌های اکشن تاریخ سینما است. با این حال بخش عظیمی از جذابیت‌های همیشگی فیلم‌های اکشن با روایت متفاوت این فیلم، زیر سوال می‌رود اما باز هم دلیل قانع‌کننده‌ای برای متفاوت‌بودن آن نیست.

The Raid (یورش)

The Raid (یورش)

اگر به دنبال تماشای یکی از آن اکشن‌های بی‌نظیر شرقی با درگیری‌های بی‌پایان و دیوانه‌کننده هستید شاید «یورش» از بالاترین سطح انتظارات شما هم بهتر باشد. عنوانی بی‌نهایت درگیرکننده و هیجان‌انگیز که اگر پس از تماشای آن به دنبال فیلمی صرفا شبیه به آن باشید باید به تماشای «یورش ۲» بنشینید. واقعیت این است که یورشی که در فیلم «یورش» وجود دارد هرگز قرار نیست فروکش کند. بنابراین با فیلمی روبرو هستیم که از همان ابتدا تا آخرین ثانیه‌اش در اوج می‌درخشد و هرگز دلیلی برای خسته‌کننده‌بودن ندارد.

 

تنها داستان فیلم «یورش» برای تماشای کامل آن کافی است. نیروی ویژه پلیس برای نابودی یک کارتل مواد مخدر به پایگاه اصلی آن‌ها یعنی یک ساختمان مسکونی حمله می‌کند. تا این جا که به نظر نمی‌رسد با داستان عجیبی مواجه باشیم اما ریشه اصلی صحنه‌های باورنکردنی فیلم از هجوم پلیس آغاز می‌شود. جایی که ماموران پلیس باید طبقه به طبقه ساختمان مسکونی را از نیروهای کارتل مواد مخدر پاکسازی کنند تا این مجموعه قدرتمند را برای همیشه شکست دهند.

Hanna (هانا)

Hanna (هانا)

این فیلم اکشن که هیجان بسیار زیادی برای تماشاگرش تدارک دیده در سال ۲۰۱۱ اکران شد. سورشا رونان که با حضور در فیلم‌هایی مانند «کارول» و «خانم کبوتر» شهرت بسیاری پیدا کرده پیش از این فیلم‌ها در «هانا» توانایی‌های هنرمندانه‌اش را نشان داده است. اکشن بی‌نظیر «هانا» با کمک شخصیت‌های قابل لمس و احساسات بی‌پایانش از یک فیلم اکشن خوب هم فراتر می‌رود و به عنوانی زنانه و دوست‌داشتنی تبدیل می‌شود. این فیلم تاثیر عظیمی در درخشش شخصیت‌های اصلی زن در فیلم‌های اکشن داشت و پس از آن شاهد درخشش فیلم‌هایی مانند «بلوند اتمی» و «گنجشک سرخ» بودیم.

 

بیشتر بخوانید: معرفی برترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما

 

داستان فیلم هم به خودی خود جذاب و نفس‌گیر به نظر می‌رسد؛ دختری ۱۶ ساله به نام هانا توسط پدرش در فنلاند تمرین داده می‌شود تا تبدیل به یک آدمکش حرفه‌ای شود. پدر هانا در گذشته مامور سی‌ای‌آی بوده اما به دلیل جلوگیری از فاش‌شدن یک راز بسیار بزرگ، آمریکا را به مقصد قطب شمال ترک کرده است. با این حال دولت آمریکا تصمیم دارد او را به قتل برساند. هانا کتاب‌های کهن زیادی می‌خواند و دانش فراوانی درباره جنگیدن به عنوان یک رزم دارد. اما از آن‌جایی که او دور از جامعه‌ی مدرن بزرگ شده، شناختی از فرهنگ و تکنولوژی‌های جدید ندارد.

13Assassins (سیزده آدمکش)

13Assassins (سیزده آدمکش)

این فیلم که در سال ۲۰۱۰ اکران شد در حقیقت بازسازی فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۶۳ از تاکاشی میکه، کارگردانی است که در کنار فیلم «۱۳ آدمکش» بیشتر از ۱۰۰ فیلم سینمایی را کارگردانی کرده و شاید این حقیقت کمی ناامیدکننده باشد. چراکه معمولا کارگردان‌هایی که فیلم‌های بسیار زیادی می‌سازند، چندان به کیفیت آثارشان توجه نمی‌کنند. اما یکی از ده‌ها ساخته تاکاشی میکه اگر بهترین آن‌ها نباشد این شانس را پیدا می‌کند تا به عنوان یکی از متفاوت‌ترین اکشن‌های تاریخ سینما در این لیست حضور داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های ترسناک سینمای جهان

 

صحنه‌های اکشن فیلم بدون شک خارق‌العاده هستند اما آن‌چه «۱۳ آدمکش» را ارزشمندتر می‌کند، داستان بی‌نظیری است که تماشاگر را در بالاترین سطح ممکن درگیر احساسات شگفت‌انگیزش می‌کند. بنابراین همه آن‌چه به عنوان فرهنگ ژاپنی می‌شناسیم در فیلم تاکاشی میکه قابل لمس است. داستان فیلم هم البته شباهت زیادی با ساخته مشهور آکیرا کوروساوا یعنی «هفت سامورایی» دارد؛ گروهی از سامورایی‌ها برای احیای دوباره صلح متحد می‌شوند.

Mad Max: Fury Road (مکس درمانده: جاده خشم)

Mad Max: Fury Road (مکس درمانده: جاده خشم)

تقریبا همه آن‌چه از یک فیلم اکشن به‌یادماندنی نیاز داریم، در «جاده خشم» وجود دارد. یک عنوان نفس‌گیر، باورنکردنی، خارق‌العاده و هیجان‌انگیز که هر ثانیه‌اش اگر سرشار از انرژی و آدرنالین نباشد قطعا معنا و مفهوم خاصی را دنبال می‌کند. تفاوت اصلی «جاده خشم» با بیشتر اکشن‌های پیش و پس از خودش به لوکیشن‌های بکر و اکشن تقریبا بی‌مثالش محدود نمی‌شود. تماشاگر «مکس درمانده» با دنیایی مواجه می‌شود که نه تنها اوج قساوت انسانی را به تصویر می‌کشد بلکه از آینده تلخ و زهرآگین بشریت هم سخن می‌گوید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر عاشقانه سینمای جهان

 

این فیلم که در سال ۲۰۱۵ اکران شد، توسط جرج میلر ساخته شده است. او پیش از کارگردانی این فیلم، سه فیلم «مکس درمانده» در سال‌های دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی را تولید کرده بود و اگرچه ستاره آن فیلم‌ها مل گیبسون بود اما در این فیلم با تام هاردی روبرو هستیم. او در نقش مکس حاضر می‌شود؛ مردی که در دوران خشکسالی و قحطی باید به تنهایی در دنیای خشن پیرامونش زنده بماند. اما مکس بدشانس است چراکه توسط گروهی از سربازان قدرتمند یک دیکتاتور بیش از حد نفرت‌انگیز دستگیر می‌شود.

 

با این حال مکس این فرصت را پیدا می‌کند تا به همراه چند تن از زنان حرمسرای دیکتاتور نفرت‌انگیز داستام فرار کند. این فرار به معنای پیروزی نیست چراکه مکس در امان نیست. «جاده خشم» یکی از هیجان‌انگیزترین، پیچیده‌ترین و جذاب‌ترین فیلم‌های آخرالزمانی است که فرصت تبدیل‌شدن به یک اکشن بی‌نظیر را پیدا می‌کند. شاید مدتی طولانی زمان نیاز باشد تا عنوانی شبیه به آن را پیدا کنید.

Snowpiercer (برفی)

Snowpiercer (برفی)

اکشن‌های آخرالزمانی بیش از حد خسته‌کننده و تکراری هستند اما «برفی» شاید بزرگترین استثنای این زیرژانر تقریبا محبوب باشد. شاید دلیل اصلی تمایز «برفی» به کارگردان آن بازمی‌گردد. امروزه بیشتر هواداران سینما بونگ جون هو را برای کارگردانی فیلم‌ «انگل» می‌شناسند. او پیش از این فیلم که جوایز اسکار بسیاری را برنده شد، به واسطه فیلم «اوکجا» به شهرت رسیده بود. با این حال برای منتقدان سینما، «برفی» که در سال ۲۰۱۳ اکران شد، شهرت بیشتری دارد.

 

داستان فیلم در دورانی نامشخص رخ می‌دهد؛ وقتی تلاش‌های دانشمندان برای مقابله با گرمایش جهانی نتیجه نمی‌دهد، فاجعه عظیمی رخ می‌دهد؛ سراسر کره زمین وارد عصر یخبندان می‌شود. بیشتر جمعیت کره زمین به دلیل این سرمای کشنده جان خود را از دست می‌دهند و تنها بازماندگان، مسافران قطاری هستند که باید برای آینده گونه‌ی انسان تصمیم‌گیری کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.