2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

آیا احتمال ورود ویروس کرونا به ایران وجود دارد+ فیلم

وزارت بهداشت اعلام کرده تاکنون موردی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده و جای نگرانی نیست. دکتر حریرچی نیز در فیلم بالا توضیح می‌دهد برای پیشگیری از ورود این ویروس به کشور چه اقداماتی انجام شده است.

دوات آنلاین-ویروس کرونا علاوه بر چین در 10 کشور دیگر در جهان شناسایی شده اما به ایران راه نیافته است و آن طور که دکتر حریرچی، قائم مقام وزارت بهداشت، در فیلم بالا توضیح می‌دهد ایران آمادگی کامل برای پیشگیری از این بیماری را دارد و جای نگرانی نیست.

 

در حال حاضر روزانه یک پرواز از چین به ایران انجام می‌شود، به همین دلیل وزارت بهداشت در فرودگاه بین المللی امام (ره) مستقر شده و با استفاده از دستگاه‌های مخصوص تب مسافران ورودی چین اندازه‌گیری می‌شود.

 

حریرچی می‌گوید وزارت بهداشت وضعیت سایر کشورها را رصد می‌کند و با سازمان بهداشت جهانی نیز در ارتباط است و برای پیشگیری از ورود کرونا به ایران از تجربه سال‌های 2003 و 2012 که مربوط به بیماری‌های سارس و مرس بود بهره می‌گیرد.

 

کرونا به ایران نیامده است

در همین حال رئیس اداره بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: تاکنون هیچ مورد اثبات‌شده‌ای از بیماری کرونا در کشور ما گزارش نشده است.

 

حسین عرفانی رئیس اداره بیماری‌های وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر وضعیت کنترل اتباع چینی به کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور چین چگونه است، توضیح داد: تنها فرودگاهی که به صورت مستقیم اتباع کشور چین از آنجا به ایران وارد می‌شوند فرودگاه امام خمینی(ره) است و برخی از این افراد نیز از طریق بنادر، مرزهای زمینی، ریلی و جاده‌ای ممکن است به کشور ایران وارد شوند، در همین راستا وزارت بهداشت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد تا با شناسایی این افراد، اقدامات کنترلی انجام گیرد.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ مورد اثبات‌شده‌ای از بیماری کرونا در کشور ما گزارش نشده است، افزود: وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای کنترل تردد اتباع چینی به کشور انجام خواهد داد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

 

هشدار به تاجران ایرانی درباره ویروس کرونا

اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با ارایه هشدار به تجار ایرانی در مورد ویروس مرگبار کرونا، از آنها خواست تا پیش از سفر به چین، آخرین وضعیت شیوع ویروس در مقصد را رصد کنند.

 

در اطلاعیه‌ اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین آمده است: هموطنانی که قصد سفر به چین را دارند، پیش از سفر  آخرین وضعیت شیوع ویروس در مقصد را رصد نموده و از تردد در اماکن مشکوک به آلودگی اجتناب ورزند.

 

در این اطلاعیه آمده است: در صورت مشاهده علائم ابتلا به ویروس به مراکز درمانی مراجعه و جهت دریافت خدمات کنسولی با سفارت یا کنسول‌گری های ایران تماس حاصل فرمایند.

 

همچنین مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در این رابطه نوشته است: ویروس تنفسی خطرناکی در کشور چین و برخی کشورهای آسیای جنوبشرقی به شدت شیوع پیدا کرده، در تمامی فرودگاههای جهان مسافران پروازهای از مبدا چین کنترل بهداشتی می‌شوند. روزانه بیش از ۱۵۰۰ نفر از مبادی چین و سایر کشورهای در معرض شیوع وارد کشور می‌شوند و هیچ کنترلی اعمال نمی‌شود.

شیوع ویروس کرونا در چین

هشدار به ایرانیان مقیم چین

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن با صدور اطلاعیه درباره ویروس کرونا اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا، از هموطنان ارجمند مقیم چین درخواست میگردد ضمن توجه به هشدارهای پزشکی-بهداشتی در این خصوص، تا حد امکان از حضور در اماکن پر تردد اجتناب ورزند. طبق تمهیدات دولت چین در حال حاضر ورود و خروج غیر ضروری به شهرهای قرنطینه شده امکان پذیر نمی باشد.

 

این بیانیه می افزاید: هموطنان عزیزی که قصد سفر به چین را دارند پیش از سفر آخرین وضعیت شیوع ویروس در مقصد را رصد نموده و از تردد در اماکن مشکوک به آلودگی اجتناب ورزند. در صورت مشاهده علائم ابتلا به ویروس‌ به مراکز درمانی مراجعه و جهت دریافت خدمات کنسولی با سفارت یا کنسولگریهای ایران تماس حاصل فرمایند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.