2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
ویروس کرونا چیست؛ جهان در وحشت ویروس چینی

ویروس کرونا چیست؛ جهان در وحشت ویروس چینی

شیوع ویروس جدیدی در چین که به آمریکا هم رسیده، همه را وحشت زده کرده است اما کرونا چیست، چگونه شیوع پیدا کرد و در برابر آن چه باید کرد؟

دوات آنلاین-جلوگیری از شیوع ویروس اسرارآمیز کرونا ، چالش جدیدی است که اگر هرچه زودتر برای مقابله با آن چاره‌ای اندیشیده نشود، میزان خسارت‌های آن قابل پیش‌بینی نخواهد بود و معلوم نیست چند نفر را به کام مرگ خواهد کشاند. جالب است بدانید پژوهشگران بر اساس اسنادی که تاکنون به‌دست آورده‌اند، احتمال می‌دهند این ویروس ناشناخته از طریق بازار ماهی‌فروشی شهر «ووهان» در چین شیوع پیدا کرده باشد.

 

خراسان نوشت: از آن‌جا که این ویروس از طریق حیوانات به انسان منتقل می‌شود، در ابتدا اعلام شد امکان این‌که از انسان به انسان انتقال یافته باشد، بسیار کم است اما چند روز بعد، دانشمندان چینی تأیید کردند بیماری ویروسی جدید در این کشور از انسان به انسان هم قابل سرایت است. طبق آخرین آمار، شمار مبتلایانی که ویروس در آن‌ها رویت‌شده به دست‌کم ۴۴۰ نفر رسیده است.

 

کرونا؛ عفونت کشنده دستگاه تنفسی

نام: ندارد (از خانواده کرونا)

زمان و محل شروع شیوع: 2019، چین

نحوه انتقال اولیه: از ماهی ها به انسان

احتمال مرگ بعد از ابتلا: مشخص نیست

دسامبر سال گذشته خبر شیوع ویروسی جدید در چین منتشر شد. حالا طبق اعلام مقامات چینی، پس از گذشت حدود یک ماه شمار مبتلایان به این ویروس به 440 تن رسیده است. البته احتمال آن می‌رود که بیش از 1500 نفر به آن مبتلا شده باشند که هنوز شناسایی نشده‌اند. متاسفانه تا کنون 9 نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌‌اند.

ویروس کرونا چیست

علایم کرونا چیست؟

کرونا یک بیماری ویروسی است که ابتدا فرد را به تنگی‌نفس و سینه‌پهلو مبتلا می کند و در مواردی بر اثر شدت تنگی نفس، به مرگ منجر می‌شود. طبق اعلام مقامات بهداشتی چین، علایم این بیماری به سایر بیماری‌های تنفسی مانند ذات‌الریه شباهت‌های زیادی دارد. این علایم تب، تنگی‌نفس، سرفه، گلودرد و  در بسیاری از موارد سردرد بیان شده است.

 

ببینید: فیلمی از قرنطینه کردن شهر وحشت در چین به دلیل شیوع کرونا

 

شیوع ویروس کرونا جدی است

به تازگی در فضای‌مجازی، ویدئویی از نحوه انتقال یک بیمار مبتلا به کرونا منتشر شده که تحت تدابیر شدید بهداشتی و قرنطینه این کار انجام می شود. همچنین تصاویری از مردم چین منتشر شده که تعداد زیادی از شهروندان این کشور، از ماسک استفاده می‌کنند تا احتمال ابتلای آن ها به این بیماری کاهش پیدا کند. این روزها نمونه هایی از ابتلا به این بیماری در چند کشور دیگراز جمله هنگ‌کنگ، کره جنوبی و ژاپن نیز گزارش شده است. سه روز پیش، در واشنگتن هم موردی گزارش و اعلام شد فرد مد نظر، به همان ویروسی‌ آلوده شده که پیش از این در ووهان کشف شده‌ است. در تحقیقات مشخص شد، مردی که در واشنگتن مبتلا شده حدودا 30 ساله و به تازگی سفری به ووهان چین داشته است. این نخستین نمونه از بیماری «کرونا» درخارج از قاره آسیا بوده است.

 

خطر جهش ویروس وجود دارد

گفته می‌شود امکان جهش این ویروس و خطر همه‌گیری‌اش وجود دارد و هنوز واکسن مناسبی هم برای آن تولید نشده است. حالا مقامات کشورهای درگیر بیماری و همچنین سازمان های بهداشتی، در تلاش هستند با تشدید مراقبت‌های بهداشتی و آگاه کردن شهروندان، از گسترش و شیوع این بیماری جدید جلوگیری کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.