2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
شیوع ویروس کرونا در 11 کشور؛ تعداد قربانیان افزایش یافت

شیوع ویروس کرونا در 11 کشور؛ تعداد قربانیان افزایش یافت

آمار قربانیان ویروس کرونا در چین رو به افزایش است و تاکنون به 41 نفر رسیده. این در حالی است که این ویروس در 11 کشور مختلف شناسایی شده است.

دوات آنلاین-ویروس کرونا بر تعداد قربانیان خود در چین افزوده و این در حالی است که به کشورهای دیگر نیز سرایت کرده و تاکنون 11 کشور مبتلایان به این ویروس کشنده را شناسایی کرده‌اند البته سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده هنوز اعلام وضعیت اضطراری بین المللی به دلیل شیوع این ویروس زود است.

 

علائم ابتلا به این ویروس شامل سرفه، مشکل در تنفس و تب است که ممکن است در نهایت به یک ذات‌الریه مرگبار منجر شود.

شیوع کرونا در کشورهای مختلف

شیوع کرونا در کشورهای مختلف

در تازه ترین مورد رسانه‌های استرالیایی بامداد شنبه اعلام کردند که نخستین مورد ابتلا به ویروس کشنده کرونای جدید در ایالات ویکتوریا در جنوب شرق این کشور تایید شده است.

 

به گزارش ایرنا،  شبکه تلویزیونی " اس بی اس" نیوز استرالیا، سازمان بهداشت ایالت ویکتوریا اعلام کرده اند که یک مرد ۵۰ ساله چینی مبتلا به نوع جدید کرونای جدید به عنوان مبتلا به این بیماری شناسایی شده و اکنون تحت مراقبت است.

 

"جنی میکاکوس" وزیر بهداشت ایالت ویکتوریا در این باره گفت: این بیمار چینی ۱۹ ژانویه پس از گذراندن دو هفته در ووهان مرکز شیوع این بیماری ناشناخته، وارد شهر ملبورن شده است.

 

میکاکوس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تأکید بر این نکته مهم است که هیچ زنگ خطری برای جامعه وجود ندارد. بیمار در قرنطینه است و تحت معالجه قرار دارد و ما در این مرحله موارد مشکوک دیگری نداریم.

 

علاوه بر این وزارت بهداشت فرانسه از ثبت دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت بهداشت فرانسه احتمال افزایش شمار مبتلایان به این ویروس را بعید ندانست.

 

ویروس کرونا که منشاء آن شهر ووهان چین است موارد ابتلایی در ماکائو، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی، تایلند، آمریکا و عربستان سعودی داشته است.

 

افزایش قربانیان ویرس کرونا

از سوی دیگر شمار قربانیان ویروس جدید کرونا به سرعت در حال افزایش است و تعداد جان باختگان از ۲۴ تن به ۴۱ نفر رسیده است.

 

براساس این گزارش، همه افرادی که در استان هوبی جان خود را از دست داده‌اند ساکن شهر ووهان بودند که به عنوان مرکز ویروس همه گیر کرونا شناخته شده است. شهر ووهان اکنون در قرنطینه است.

 

همچنین تعداد مبتلایان به کرونا در این استان به ۷۲۹ تن افزایش یافته و در مجموع در ۲۹ استان چین حدود یکهزار و ۲۸۷ مورد آلوده به این ویروس گزارش شده است.

 

شیوع یک ویروس اسرارآمیز از خانواده کرونا که شبیه بیماری ذات الریه است برای نخستین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان واقع در استان مرکزی هوبی چین گزارش شد.

 

چین با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، تا کنون راه‌های ورود و خروج هشت شهر در استان هوبی را بسته است.

واکسن ویروس کرونا تا ۳ ماه آینده آماده می‌شود

واکسن ویروس کرونا تا ۳ ماه آینده آماده می‌شود

دانشمندان سلامت آمریکا اعلام کردند واکسن موردنظر برای ویروس جدید کرونا (۲۰۱۹-nCoV) تا ۳ ماه آینده برای تست انسانی در مرحله ابتدایی آماده است.

                                                                                                           

به گزارش مهر، «کاترین پالز»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، عنوان می‌کند: پیشرفت در زمینه تکنولوژی از زمان شیوع سارس در سال ۲۰۰۳ به شدت موجب کوتاه شدن زمان تولید واکسن شده است.

 

واکسن ویروس سارس در طول ۲۰ ماه آماده شد و حال با پیشرفت‌های صورت گرفته، زمان بندی تولید واکسن برای سایر بیماری‌های ویروسی به ۳.۲۵ ماه رسیده است.

 

دانشمندان امیدوارند تولید واکسن ۲۰۱۹-nCoV حتی سریع‌تر هم اتفاق بیفتد. در تولید این واکسن از تکنولوژی واکسن mRNA استفاده می‌شود.

 

گیرنده اصلی انسانی برای گلیکوپروتئین سارس، ACE۲ (آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین ۲) بود. بررسی‌های ابتدایی نشان می‌دهد ۲۰۱۹-nCoV هم دارای برخی اسیدآمینه‌های مشابه با ویروس سارس است و از این‌رو امکان استفاده از ACE۲ به عنوان گیرنده وجود دارد.

 

مؤسسات پزشکی آمریکا و چین در حال همکاری باهم در راستای تولید واکسنی علیه ویروس جدید کرونا هستند؛ ابتلاء ۸۳۰ مورد به این ویروس تاکنون در چین تأیید شده است.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.