2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
دستور پخت کامل چیز کیک به‌عنوان دسر پرطرفدار

دستور پخت کامل چیز کیک به‌عنوان دسر پرطرفدار

پختن چیز کیک نه وقت زیادی از شما می‌گیرد و نه چندان سخت است. فقط کافی است طرز تهیه آن را طبق آنچه در این مطلب آمده است مو به مو رعایت کنید.

دوات آنلاین-چیز کیک از جمله دسرهایی است که به نظر می‌رسد پخت و تهیه آن سخت باشد اما اگر در خانه فر داشته باشید می‌توانید در مدت نیم ساعت این دسر پرطرفدار را درست کنید. دستور پخت چیز کیک برای 4 تا 6 نفر را به نقل از سایت کاغذ رنگی بخوانید:

.

مواد لازم برای چیز کیک

پودر بیسکوییت یا بیسکوییت خرد شده به مقدار لازم

شکر نصف پیمانه

کره ذوب شده یک سوم پیمانه

نمک یک هشتم قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای تهیه لایه میانی چیزکیک

پنیر خامه‌ای 2 پیمانه بزرگ

تخم‌مرغ 2 عدد

شکر دو سوم پیمانه

عصاره وانیل 1 قاشق چای‌خوری

چیز کیک دسر پرطرفدار

دستور پخت چیز کیک

مانند هر کیک دیگر قدم اول در آموزش طرز تهیه چیزکیک گرم هم آماده‌سازی فر است. پس دمای فر را روی 350 درجه فارنهایت تنظیم کنید. همچنین ظرف مناسبی با قطر 9 اینچ و ارتفاع 1 یا 1.4 اینچ بردارید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کامل پاناکوتا؛ دسر ایتالیایی

 

مواد خمیر چیزکیک را با هم مخلوط کرده و به‌خوبی هم‌ بزنید. آنقدر به هم زدن ادامه دهید تا بافتی نرم و یک‌دست آماده شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماست و خیار قالبی بسیار شیک و مجلسی

 

پودر بیسکوییت را در قالب کیک ریخته و آن‌ را به کف و دیواره ظرف بفشارید. به‌این‌ترتیب یک لایه نازک خرده‌ بیسکوییت در داخل ظرف خواهید داشت.

 

بیشتر بخوانید: چطور ژله را قالب بزنیم که نشکند

 

پنیر خامه‌ای را با شکر مخلوط کنید و آن را به‌قدری هم بزنید که یک بافت نرم به دست بیاید. وانیل و تخم مرغ‌ها را به مخلوط اضافه کنید. پس از هم‌زدن آن، ترکیبی نرم و یک‌دست درست می‌شود. هم‌دمایی محیط و پنیر خامه‌ای در یک‌دست شدن ترکیب بسیار موثر است. پس بهتر است پیش از مخلوط آن‌ها مدتی پنیر خامه‌ای را بیرون یخچال قرار دهید. همچنین برای جلوگیری از تماس هوا با مایه کیک و راحتی کار، می‌توانید از مخلوط‌کنی با سرعت متوسط استفاده کنید.

چیز کیک دسر پرطرفدار

برای جلوگیری از پوسیدگی ظرف درون فر بهتر است آن را روی سینی مناسب قرار داده، سپس وارد فر کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ژله تخم مرغی به‌عنوان دسر لاکچری

 

خمیر چیزکیک را به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید تا پخته شود. همانطور که گفتم این طرز تهیه چیزکیک از انواع کیک‌های گرم است. پس از ریختن مایه کیک روی خمیر یک فویل آلومینیومی روی ظرف بکشید و دوباره آن را به مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید. البته به این نکته توجه داشته باشید که دمای فر باید بین 165 تا 170 درجه فارنهایت باشد.

 

کیک را از فر خارج کنید و آن‌ را روی یک قفسه قرار دهید. همچنین می‌توانید آن‌را برای مدت کوتاهی در یخچال بگذارید تا سرد شود.

 

برای تزیین چیزکیک استفاده از میوه‌های فصل انتخاب خوبی خواهد بود. اگر قصد دارید کیک را چند روز نگه دارید، از ظروف درب‌دار برای نگهداری آن کمک بگیرید.

 

چیزکیک ها انواع مختلفی دارند. بعضی آن‌ها با شکلات هم مخلوط می‌شوند. در این طرز تهیه چیزکیک ما ساده‌ترین و البته اصیل‌ترین نوع چیزکیک را به شما آموزش دادیم تا عصرهای خود را با طعم‌های ناب ماندگارتر کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.