2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
نازنین فراهانی بازیگر سریال ملکاوان: مهسا شخصیتی چند لایه دارد

نازنین فراهانی بازیگر سریال ملکاوان: مهسا شخصیتی چند لایه دارد

بازیگر نقش مهسا ساعدنیا: قصه سریال ملکاوان واقعاً قصه متفاوتی است. وقتی من این قصه را خواندم واقعاً فکر کردم که یک رمان می‌خوانم.

دوات آنلاین-نقش اصلی زن سریال ملکاوان شخصیتی به نام مهسا ساعدنیا بابازی نازنین فراهانی است. فراهانی نقش زنی را بازی می‌کند که بعد از خودکشی شوهرش همراه فرزندان خود به ایران بازمی‌گردد اما مادرشوهرش بچه‌ها را از او می‌گیرد و اتفاقاتی برای مهسا می‌افتد. بخشی از مصاحبه نازنین فرهانی با سایت شبکه آی فیلم را بخوانید:

 

*خانم "فراهانی، با توجه به اینکه فعالیت هنری رو از سال ۷۶ آغاز کردید، از جایگاه فعلی‌تان در این حرفه راضی هستید؟

رضایت از هر مقوله‌ای خیلی نسبی‌ست. نمی‌توانم به طور مطلق بگویم از جایی که امروز ایستادم راضی هستم یا نه. من اعتقاد دارم ما در هر جایی که ایستادیم باید مسئولیت آن را به عهده بگیریم. حتماً آن جایگاه بر اساس انتخاب‌هایی‌ست که در زندگی‌مان کردیم. نه فقط در زمینه شغلی در همه زمینه‌ها. بنابراین وقتی من این دیدگاه را دارم از جایگاهی که دارم راضی هستم و اگر هم در جایی نیستم که دلخواهم باشد به این دلیل است که حتماً در جاهایی کم‌کاری کردم و انتخاب‌های اشتباهی در هر زمینه‌ای داشتم.

 

*با توجه به همین سابقه طولانی در این حرفه، یک نقش باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که شما ترغیب  شوید که آن نقش را بپذیرید و ایفا کنید؟

در این مورد من دو مرحله را گذراندم. در زمانی خیلی ایده‌آل فکر می‌کردم. جدای کار در این حرفه عاشق سینما بودم و  سینما برای من خیلی شکل ایده‌آلی داشت. با دیدن یک سری فیلم‌ها در نوجوانی عاشق سینما شدم. طبیعتاً وقتی که خیلی جوان‌تر بودم انتخاب‌های من خیلی خیلی ریزه‌بینانه‌تر بود. مثلاً فیلمنامه، کارگردان و مجموعه کسانی که در یک پروژه کار می‌کنند و خود نقش، فاکتورهای من برای پذیرش یک نقش بود. نکته بعد این که من بازی در یک سری نقش‌ها مثل نقش‌های کمدی آن زمان را در خودم نمی‌دیدم. نه این که بگویم آن نقش‌ها بد بودند نه، من این ظرفیت را در خودم نمی‌دیدم که بتوانم آن نقش‌ها را بازی کنم. خب طبیعتاً سراغ نقش‌های جدی‌تر و پرچالش‌تر می‌رفتم و دلم می‌خواست که نقشی را ایفا کنم که من را به چالش بکشد و با آن نقش مسیری را طی کنم. اما در دوره دوم بازیگری‌ام فکر می‌کنم که بازیگر کسی‌ست که بتواند هر نقشی را بازی کند. در این دوره من یاد گرفتم که راحت‌تر با مقوله پذیرش نقش برخورد کنم. به عقیده من یک بازیگر حق دارد که حتی نقشی را در فیلمی بپذیرد که شاید خیلی نمره بالایی ندارد. چون حرفه او بازیگری است. من در این دوره حساسیت‌ کمتری در پذیرش نقش‌ها داشتم و در کارنامه‌ من فیلم‌هایی وجود دارند که خیلی هم خوب نبودند ولی من بازی کردم. من یک تعهد به خودم دارم و به آن پایبند هستم و آن این است که من فقط حق ندارم که نقشی را بد بازی کنم. من اگر در یک مجموعه‌ای قرار بگیرم که خوب هم نباشد، حق ندارم بد بازی کنم و برای نقشم کم بگذارم.

 

*به نظر شما چه عواملی یک اثر تصویری حالا چه فیلم و چه سریال را ماندگار می‎کند؟

فکر می‌کنم اثری که تاریخ مصرف نداشته باشد ماندگار می‌شود. فیلم‌ها و سریال‌هایی زیادی هستند در تاریخ سینما که به این دلیل که متعلق به یک زمانه خاصی نبودند، ماندگار شدند. محض سینما بودن به نظر من خیلی اتفاق نادری است که خیلی وقت‌ها در فیلم‌ها و سریال‌های ما این اتفاق نمی‌افتد.

 

*در مورد ملکاوان و نقشی که در این سریال بازی کردید توضیح بدید. نقش "مهسا" برای شما چالش‌برانگیز بود؟

خیلی زیاد. قصه این سریال واقعاً قصه متفاوتی است. وقتی من این قصه را خواندم واقعاً فکر کردم که یک رمان می‌خوانم. خب ما به اقتضای حرفه بازیگری فیلمنامه زیاد می‌خوانیم چه سریال و چه سینمایی، ولی می‌توانم بگویم که در چند سال اخیر من فیلمنامه‌ای به این درستی نخوانده بودم. در این فیلمنامه هم درام درست شکل گرفته و هم ساختار درستی دارد و هم مملو از جزئیات است و مضافاً شخصیت‌پردازی درستی دارد. متأسفانه به مقوله شخصیت‌پردازی در خیلی از سریال‌ و فیلم‌ها اصلاً توجه نمی‌شود و دیالوگ یک نفر را شخصیت دیگری هم می‌تواند بگوید بدون اینکه تغییری ایجاد شود. ولی در فیلمنامه این سریال که توسط نویسنده خوب خانم سمیه تاجیک نوشته شده اینطور نیست. داستان این سریال از آن دست داستان‌های پر از لایه بود. شخصیت‌پردازی‌ها اینقدر درست بود که من بازیگر به راحتی شخصیتی را که باید بازی کنم را شناختم. به قدری شخصیت "مهسا" چند لایه بود که به نظر من هر بازیگری دوست دارد آن را بازی کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.