2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
بیوگرافی کامل نازنین فراهانی بازیگر  نقش مهسا در سریال ملکاوان

بیوگرافی کامل نازنین فراهانی بازیگر نقش مهسا در سریال ملکاوان

نازنین فراهانی که در سریال ملکاوان نقش مهسا ساعدنیا را بازی کرده از جمله بازیگران هنرمندی است که پیش از این او را در سریال ترور خاموش در نقش پروانه دیده بودیم.

دوات آنلاین-نازنین فراهانی که نقش مهسا ساعدنیا را در سریال ملکاوان ایفا کرده پیش از این در سریال ترور خاموش در نقش پروانه بازی کرده بود. او دانش آموخته روزنامه نگاری بود که وارد سینمای ایران شد. او متولد 1352 و فارغ التحصیل رشته روزنامه نگاری دانشگاه علامه طباطبایی است.

 

نازنین فراهانی دوره‌های هنرپیشگی را در کارگاه سیروس شاملو گذارند و وارد سینمای ایرانی شد.

بیوگرافی کامل نازنین فراهانی بازیگر سریال ترور خاموش

او که در زمان مدرسه پیشنهاد بازی در یک تئاتر را داشت آن زماننتوانست  به این عرصه ورود کند ولی به دلیل علاقه شدید وتکرار این جمله که من روزی بازیگر خواهم شد در یکی از مصاحبه های مطبوعاتی خود با سیروس شاملو ، این علاقه وافر را با او در میان می گذارد و به پیشنهاد آقای شاملو به کلاس های پانتومیم ایشان رفت که منجر به حضور در تئاتری به نام جنبش عنفیه در کلکته شد.

 

درخشش نازنین فراهانی در این تئاتر باعث شد تا او به خوبی دیده شود و سپس به فیلم زیر پوست شهر رخشان بنی اعتماد دعوت شد و اولین تجربه سینمایی خود را کسب می نماید اما اوج دیده شدن او مربوط به فیلم سینمایی از کنار هم می گذریم به کارگردانی ایرج کریمی و ایفای نقش در یکی از اپیزودهای سریال داستان یک شهر با موضوع ایدز است.

بیوگرافی کامل نازنین فراهانی بازیگر  نقش مهسا در سریال ملکاوان

او علاوه بر بازیگری سینما و تئاتر در نویسندگی نیز تبحر خاصی دارد که از کارهایش می توان به فیلمنامه فیلم مهمونی کامی، فیلمنامه مشترک «این سیب هم برای تو» همراه با سیروس الوند و سریال همراز فرهاد جم اشاره کرد. همچنین کتاب توکه های آزاد از آثار اوست.

 

نازنین فراهانی  همه این سالها مشغول کار بوده‌است. هرچند شایع شده بود که او نسبتی با خانواده فراهانی و گلشیفته و شقایق فراهانی دارد اما نازنین این نسبت را تکذیب کرد و گفت هرچند به این دو خواهر هنرمند وپدرشان بهزاد فراهانی ارادت دارد اما نسبتی با آنها ندارد.

 

فیلم‌ها و سریال‌های نازنین فراهانی

سریال ملکاوان در نقش مهسا- 1398

سریال ترور خاموش در نقش پروانه-1398

 

سریال شکوه یک زندگی -بازیگر نقش حلما (رضا بهشتی، ۱۳۹۶)

 

سریال ۸۷ متر (کیانوش عیاری، ۱۳۹۶)

 

مینی سریال دیگری (مرجان اشرفی زاده، ۱۳۹۶)

 

سریال معمای شاه – بازیگر نقش میانسالی نوری (نورآفاق) (محمدرضا ورزی،۱۳۹۵)

 

سریال داستان یک شهر (مجموعه تلویزیونی، اصغر فرهادی، ۱۳۷۹)

 

او بهترین بازیگر زن در جشنواره ی یاس برای فیلم کوپالی – 1395نیز شد.

 

بازی در نقش مهسا ساعدنیا در سریال ملکاوان

نازنین فراهانی با سریال ترور خاموش بعد از مدتها غیبت در یک سریال بلند دوباره به تلویزیون آمد.

 

این بازیگر توانا سپس در سریال ملکاوان که ساخته شبکه آی فیلم است در نقش مهسا ساعدنیا بازی کرد. مهسا در این سریال زنی است که بعد از سال‌ها اقامت در فرانسه در پی خودکشی شوهرش به ایران بازمی‌گردد و ماجراهایی برای او اتفاق می‌افتد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.