2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
کریستین اوساگونا مهاجم پرسپولیس کیست و در چه تیم‌هایی بازی کرده است

کریستین اوساگونا مهاجم پرسپولیس کیست و در چه تیم‌هایی بازی کرده است

کریستین اوساگونا با پوشیدن پیراهن پرسپولیس بار دیگر به فوتبال ایران بازگشت. سابقه این بازیکن و عملکرد او در فصل‌های گذشته را در این مطلب بخوانید:

دوات آنلاین-کریستین اوساگونا که پیراهن پرسپولیس را به تن کرده مهاجمی نیجریه‌ای است. با این بازیکن بیشتر آشنا شوید.

 

کریستین اوساگونا متولد ۱۰ اکتبر ۱۹۹۰است و با 194 سانتی‌متر قد از فیزیک مناسبی به‌عنوان یک مهاجم برخوردار است. او قبل از قرارداد با پرسپولیس نیز در فوتبال ایران حضور داشت.

کریستین اوساگونا مهاجم پرسپولیس

اوساگونا در چه باشگاه‌هایی بازی کرده است

به نوشته موج نیوز این مهاجم نیجریه‌ای در سالهای اخیر سابقه بازی در اروپا و آسیای غربی و شرقی را داشته و همچنین در لیگ برتر نیز بازی کرده که اکنون دوباره به فوتبال ایران بازگشت.

 

اوساگونا که یک سال در مچلن و یک فصل در وسترلو بلژیک سابقه بازی دارد، در یک سال و نیم گذشته در فوتبال آسیا حضور داشته و نکته قابل توجه اینکه طی این مدت برای سه تیم متفاوت به میدان رفته است.

 

کریستین اوساگونا در دور رفت سال گذشته عضو باشگاه ام‌صلال بود که در لیگ ستارگان قطر دو بازی انجام داد اما موفق به گلزنی نشد ولی با این وجود در نقل و انتقالات زمستانی ذوب‌آهن اصفهان پیوست و شاگرد علیرضا منصوریان شد.

 

این مهاجم نیجریه‌ای در دور برگشت فصل قبل ۱۳ بازی برای ذوب‌آهن انجام داد و تنها ۲ گل به ثمر رساند تا در پایان فصل از این تیم اصفهانی هم جدا شود و به فوتبال شرق آسیا برود.

 

اوساگونا فصل ۲۰۱۹ را با یونایتد کره جنوبی در کی لیگ یک شروع کرد که در چهار مسابقه حضور ثابت و در ۷ دیدار نیز به عنوان یار جانشین به میدان رفت و در این مدت یک گل زد تا با اتمام بازی‌های این رقابت‌ها از ججو یونایتد جدا شود.

 

با این وجود اوساگونا پس از نیم‌فصل دوری از فوتبال ایران مجدداً به این کشور بازگشت و پس از آن که با فولاد خوزستان قراردادی امضاء نکرد،  رسماً به جمع سرخ پوشان پیوست تا نخستین خرید زمستانی پرسپولیس لقب بگیرد.

کریستین اوساگونا مهاجم پرسپولیس

می‌خواهم چند سال در پرسپولیس بمانم

کریستین اوساگونا بعد از این‌که به جمع پرسپولیسی‌ها اضافه شد گفت: می‌دانم که به چه تیم بزرگی آمده‌ام و می‌خواهم آنقدر خوب باشم که چند سال در پرسپولیس بمانم.

 

اوساگونا، مهاجم جدید سرخپوشان در گفت‌وگو با سایت این باشگاه، درباره پیوستن به پرسپولیس اظهار کرد: خیلی خوشحالم که به چنین تیم بزرگی آمده‌ام. من قبلاً هم در لیگ ایران بازی کرده‌ام و می‌دانم که پرسپولیس پرطرفدارترین تیم ایران است. وقتی پرسپولیس به من پیشنهاد داد به آینده‌ام فکر کردم و به نظرم رسید که اینجا بهترین فرصت را برای درخشش به من می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: تکلیف پیروانی و باقری بعد از آمدن یحیی گل محمدی چه می‌شود

 

او ادامه داد: می‌دانم که پرسپولیس اکنون صدرنشین لیگ است و جایگاه یک تیم بزرگ هم همینجاست. آمده‌ام که خودم را نشان دهم، سخت کار کنم و تفاوت ایجاد کنم.

 

اوساگونا درباره بازی کردن مقابل هواداران پرسپولیس گفت: حس فوق‌العاده‌ای خواهد بود. بازی کردن مقابل هواداران زیاد که تو را حمایت می‌کنند آرزوی هر بازیکنی است ولی من نمی‌خواهم فقط صحبت کنم و اینجا آمده‌ام که تلاش کنم و برای تیم موثر باشم. اگر بتوانم برای تیم مفید باشم و در پایان فصل قهرمان شویم آن وقت بهترین اتفاق ممکن افتاده و کل تیم خوشحال خواهیم بود.

 

عملکرد اوساگونا در تیم‌ های قبلی‌

۲۰۱۴/ انوگو رنجرز نیجریه – ۱۷ بازی – ۱۰ گل

۲۰۱۴-۲۰۱۵/ راجا کازابلانکا مراکش – ۱۸ بازی – ۸ گل

۲۰۱۵-۲۰۱۶/ راجا کازابلانکا مراکش – ۱۴ بازی – ۶ گل

۲۰۱۶-۲۰۱۷/ مالینس بلژیک  - ۱۵ بازی – یک گل

۲۰۱۷-۲۰۱۸/ وسترولو بلژیک – ۲۸ بازی – ۴ گل

۲۰۱۸/ ام صلال قطر – ۳ بازی – بدون گل

۲۰۱۹/ ذوب آهن ایران – ۱۹ بازی – ۴ گل

۲۰۱۹/ ججو یونایتد کره جنوبی – ۱۱ بازی – یک گل

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
هادی 1398/10/23
اصلا گذشته و کارنامه خوبی نداره. آخرین لیگ حضور ایشون برمیگرده به لیگ کره ،که در باشگاه یونایتد اونجا بعد ۱۱ بازی فقط یک گل تونسته بزنه.این آمار واسه یه فوروارد یعنی افتضاح. به عقبتر هم برگردید می بینید اوضاع از اینم بدتره.
ناشناس 1398/10/23
امیدوارم بتونه مشکل گلزنی پرسپولیس رو حل کنه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.