2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
آمار فریبنده کالدرون؛مهم نیست مردم و پیش کسوتان چه می‌گویند

آمار فریبنده کالدرون؛مهم نیست مردم و پیش کسوتان چه می‌گویند

کالدرون وقتی به عدد و رقم آمار می‌رسد خودش را ثابت می‌کند او مربی آمارهای فریبنده است مربی که می‌گوید برایش اهمیت ندارد مردم و پیش کسوتان چه می‌گویند.

دوات آنلاین-معمولاً مربیان فوتبال برای اثبات حرف‌ها یا ادعاهای‌شان به فکت‌های آماری مسابقات رجوع می‌کنند و با پیش کشیدن این آمار قصد دارند از اتهاماتی که علیه آنها مطرح می‌شود تبری جویند.مثلاً مربی‌ای که متهم شده تیمش را دفاعی می‌چیند به تعداد بازیکنانش در زمین حریف طی زمان حمله اشاره می‌کند یا برای اینکه ثابت کند حق تیمش شکست نبوده به موقعیت‌های گلی اشاره دارد که از دست رفته است.

 

ایران ورزشی نوشت: گابریل کالدرون  از آن دست مربیانی است که هر بار برای فرار از مهلکه، آمارهایی رو می‌کند که بیشتر از اینکه رسانه پرسشگر و افکار عمومی را قانع کند خودش را قانع کرده و به عبارتی صحیح‌تر فریب داده است. در واقع او با اتکا به همین آمارهاست که همچنان تصور می‌کند تیمش مشکل فنی ندارد و چنانچه یک مهاجم گلزن در پیشانی خط حمله باشد همه بازی‌ها را با اقتدار می‌برد و مدعی اصلی قهرمانی است.

 

پرسپولیسی که بی‌نقض به نظر می‌رسید

گابریل کالدرون بر اساس همین آمار بعد از برد پرگل در بوشهر از خود بی‌خود شده و تیمش را مجموعه‌ای کامل و بی‌نقص می‌دانست که می‌تواند با قدرت پیش برود. او با تکرار این نکته آماری که پرسپولیس طی چند سال اخیر نتوانسته در بازی‌هایش 5 گل بزند مدام این نکته را تکرار کرد تا نشان دهد تیمی که او ساخته چیزهای بیشتری نسبت به تیم قهرمان سه فصل اخیر داشته است اما شاید همان زمان نیز هیچ‌کس اسیر ویژگی آمار او نشد. کیفیت آن روز شاهین بوشهر و مشکلاتی که این تیم با آن دست و پنجه نرم می‌کرد واقعیتی انکار‌ناپذیر بود که کالدرون آن را ندید و تصور کرد بعد از آن برد درخشان می‌تواند مقابل سایر حریفان لیگ برتری نیز چنین عملکردی را تکرار کند.

 

آن روز صحبت از مشکلات گلزنی و فقدان یک مهاجم گلزن نبود اما با افتادن در دست‌اندازهای بعدی کالدرون این نکته را پیش کشید تا ثابت کند اگر یک مهاجم خوب در اختیارش بود و باشگاه به جای گزینه نهمش در خط حمه مثلاً گزینه هشتمش را انتخاب می‌کرد حالا هم تعداد گل‌های زده پرسپولیس بیشتر بود هم جایگاه بهتری در جدول داشت.

 

گابریل کالدرون حرف یا همان آمار ارائه شده از سوی خودش را حقیقت می‌داند و می‌گوید برایش مهم نیست مردم و پیشکسوتان درباره نقص‌های تیم او و مشکلاتی که دارد چه می‌گویند. روزی که او آمار دوندگی بازیکنانش در مشهد و بازی با شهر خودرو را رسانه‌ای کرد می‌خواست ثابت کند تیمش از همه تیم‌های لیگ برتر ایران و حتی لیگ قهرمانان اروپا بیشتر می‌دود تا حواس‌ها را از شکست دقیقه نودی و مشکلات خط دفاعی‌اش پرت کند.

 

البته آن روز نمایش پرسپولیس در مشهد در سطحی نبود که بتوان منتقدانه به آن نگاه کرد و عیب و ایرادهایش را به رخ مرد آرژانتینی کشاند اما آنچه مشخص است اینکه تیم کالدرون از بازی در بوشهر به تدریج افت کرده و بعد از نمایش‌های نه چندان دلچسب مقابل ماشین‌سازی و فولاد، در مصاف با نفت مسجدسلیمان فارغ از آنچه در 15 دقیقه پایانی مسابقه رخ داد ناامیدکننده ظاهر شده است.

 

نمایش یک فوتبال سردرگم

به یاد بیاورید تیم کالدرون در تهران مقابل ماشین‌سازی برتری محسوس و دندانگیری نداشت و در نهایت دو امتیاز از دست داد. در اهواز با یک پنالتی باد آورده برنده شد و فوتبال سردرگمی ارائه داد و در مصاف با نفت مسجدسلیمان نیز غیر از آشفتگی تاکتیکی برای مدتی طولانی از زمان بازی، موقعیت گل نداشته و در نهایت سه امتیاز بازی را به حریف بی‌ستاره‌اش تقدیم کرده است.

 

حالا بار دیگر کالدرون با همان آمارهای فریبنده درصدد توجیه نمایش ضعف دیگری از تیم خویش است. او فراموش کرده تا قبل از گل شوک برانگیز حریف مسجدسلیمانی تیم او تقریباً هیچ چیزی برای گفتن نداشت. تیمی که خیلی سخت در فاز حمله سازماندهی می‌شد و موقعیت‌هایی که می‌ساخت در حدی نبود تا اسمش را شانس گل بگذاریم.

 

از این مسابقه زمان زیادی نگذشته و فیلم آن موجود است اما کالدرون 19 شوت به سوی دروازه حریف را فکت مناسبی می‌داند تا ثابت کند تیمش خوب بازی می‌کند. 19 شوتی که شاید نیمی از آنها را بتوان در زمره موقعیت‌های گل واقعی قلمداد کرد و البته غالب آنها در واکنش به گل زده حریف در 15 دقیقه پایانی اتفاق افتاده است.

 

فراموش نکرده‌ایم که مهم‌ترین و تنها موقعیت گل جدی پرسپولیس در نیمه نخست ضربه سر وحید امیری بود. در نیمه دوم و قبل از گل تیم تارتار هم ضربه سر سیدجلال از روی یک ضربه ایستگاهی و شوت ترابی حاصل اشتباه فردی و عجیب مدافع حریف دو موقعیت جدی پرسپولیس بودند که نمی‌تواند بازتابنده نمایش خوب پرسپولیس در آن زمان حدوداً سی دقیقه‌ای باشد.

 

در نهایت اینکه چنانچه کالدرون با این آمار فریبنده از سد کنفرانس‌های خبری بگذرد از حریفان سختکوشی مثل نفت مسجدسلیمان نخواهد گذشت و باید دنبال رفع معایب تیمش باشد و از میزان اشتباهات خودش بکاهد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.