2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
ستار همدانی: برد استقلال از نفت عیار این تیم را مشخص می‌کند

ستار همدانی: برد استقلال از نفت عیار این تیم را مشخص می‌کند

ستارهمدانی نام آشنایی برای استقلالی‌هاست او سالها در این تیم بازی کرده و از پیشکسوتان استقلال محسوب می‌شود. او معتقد است عیار واقعی استراماچونی و استقلال بعد از یک برد دیگر مشخص می‌شود

دوات آنلاین-بردهای استراماچونی در استقلال هرچند وضعیت او را به شکل غیرقابل باوری تغییر داده است اما برای طرفداران استقلال و پیشکسوتان این تیم راضی کننده نبوده و آنها حالا برد نفت را می‌خواهند تا سه ستاره این سرمربی را روشن کنند.

 

ایران ورزشی نوشت:برد استقلال در تبریز شرایط را کاملاً برای این تیم عوض کرد، حال تیم استقلال این روزها خوب است اما آنهایی که دستی بر آتش دارند حتی نگران این حال خوش هستند! چرا که خیلی وقت‌ها همین حال خوش برای یک تیم تاوانی سنگین‌تر از شرایط بد و بحرانی دارد. حالا پیشکسوتان استقلال نگران غرور کاذب تیم استقلال و غافل شدن از حریف آبادانی هستند.

 

ستار همدانی پیشکسوت استقلال که در این فصل یکی از منتقدان استقلال بود با همین نگرانی در خصوص حال و هوای استقلال صحبت می‌کند.

 

*برد استقلال در تبریز شیرین بود و این تیم را کاملاً از بحران بیرون آورد.

 بازی خوب و قوی‌ای بود. وقتی در یک بازی شش گل رد و بدل می‌شود نشان از زیبایی آن بازی بوده است ولی حتی این دیدار می‌توانست پرگل‌تر از این هم بشود. یکی از نکات مهمی که در این بازی مشهود بود اینکه استقلال با تمرکز بالا بازی می‌کرد و همین نکته به استقلال کمک زیادی کرد تا نتیجه بگیرد.

 

درست است که این بازی سه امتیاز داشت اما برای استقلال خیلی فراتر از سه امتیاز داشت و این را نمی‌توان نادیده گرفت.

 

*چطور؟

 امتیازاتی مثل اعتماد به نفس، شخصیت بالا، تمرکز تیمی و رسیدن به هدف اصلی را داشت که خیلی مهم‌تر از سه امتیاز بازی بود و از این لحاظ می‌گویم که این بازی برای استقلال سودی بالا‌تر از سه امتیاز را داشت اما برای من مهم‌تر از بازی تراکتور، بازی با نفت است.

 

مهم این است که استراماچونی بتواند بازیکنانش را از این فضا بیرون بیاورد و به خوبی مهیای بازی با نفت کند.

 

استقلال دچار غرور می‌شود؟ 

*یعنی احتمال می‌دهید که استقلالی‌ها دچار غرور کاذب شوند!

 بله اما این نکته فقط به استراماچونی برمی‌گردد و توانایی او برای بازگشت شاگردانش به شرایط عادی.

 

*بعد از مدت‌ها بالاخره در بازی با تراکتور دیاباته سه گل زد و این نکته نوید خوبی برای استقلال در خط حمله بود و مهاجمانی که نمی‌توانستند گل بزنند!

 به نظرم مشکل استقلال خط حمله نبود بلکه این تیم باید در خط هافبک به هارمونی می‌رسید. در بازی با تراکتور هافبک‌ها خوب کار کردند که در نتیجه مهاجم این تیم هم توانست گل بزند اما باز هم می‌گویم آدم‌های بزرگ و تیم‌های بزرگ بعد از پیروزی‌های اینچنینی دنبال ضعف‌های خود می‌گردند و اجازه نمی‌دهند این پیروزی روی آنها اثر منفی بگذارد.

 

*به نظر می‌رسد بازیکنان استقلال در سیستم سه دفاع نمی‌توانند خوب بازی کنند!

من با سیستم استقلال کاری ندارم، مشکل استقلال اشتباهات فردی است که در بازی با تراکتور هم این اشتباهات کاملاً مشخص بود. استراماچونی باید ارزش برد مقابل تراکتور را بداند و همچنان تیم را اینطور پیش ببرد.

ستار همدانی: برد استقلال از نفت عیار این تیم را مشخص می‌کند

*برد در تبریز می‌تواند این نوید را بدهد که استقلال در کورس قهرمانی قرار بگیرد؟

 من پیش از این هم گفتم برد مقابل نفت این نوید را می‌دهد که استقلال در کورس قهرمانی افتاده است

 

بیشتر بخوانید:

هتریک درخشان شیخ دیاباته با تاکتیک استراماچونی مربی آینده دار

استراماچونی، مربی حرفه‌ای که بلد است نتیجه بگیرد

چرا استراماچونی ناگهان اوج گرفت

استراماچونی چگونه تراکتور را شکست داد

 

*پس اعتقاد دارید عیار استقلال در بازی با نفت مشخص می‌شود؟

 بله دقیقاً من اعتقاد دارم که عیار استقلال در بازی با نفت مشخص می‌شود. اگر استقلال بتواند نفت را ببرد دیگر تیمی جلودار این تیم نخواهد بود و می‌تواند که خودش را آماده قهرمانی کند.

 

*عملکرد استراماچونی را تاکنون چطور دیدید؟

من قبلاً هم گفتم مربی که در اینتر مربیگری کرده حتماً مربی خوبی است. حتی گفتم که باید به او تا نیم فصل فرصت داد اما فقط موفقیت استقلال به دانش این مربی برنمی‌گردد و خیلی عوامل دیگر موثر خواهد بود تا استقلال به موفقیت برسد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.