2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آقای کالدرون جدایی جونیور از پرسپولیس 6 میلیارد آب می‌خورد

آقای کالدرون جدایی جونیور از پرسپولیس 6 میلیارد آب می‌خورد

در حالی زمزمه جدایی جونیور در نیم فصل از پرسپولیس از سوی کالدرون شنیده می‌شود که اگر این بازیکن بی‌کیفیت از تیم پرسپولیس جدا شود زیانی 6 میلیاردی متوجه پرسپولیس خواهد بود.

دوات آنلاین-آنطور که گابریل کالدرون در مصاحبه‌اش گفته‌بود خرید جونیور چندان هم باب میل او نبوده‌است اما دو نکته در این حرف را باید مورد توجه قرار داد اول اینکه اگر جونیور از پرسپولیس در نیم فصل جدا شود 6 میلیاردی که باید به او پرداخت شود چه می‌شود

 

ایران ورزشی نوشت: گابریل کالدرون مسئولیت خرید گزاف مهاجم برزیلی را زمین گذاشته و خیلی آسان از جدایی او در ژانویه حرف می‌زند و این یعنی زیانی حدود ۶ میلیارد برای باشگاه پرسپولیس، زیانی بزرگ که کالدرون در شروع کارش و در مهم‌ترین خریدش به بار آورد و خیلی آسان از مسئولیتش فرار کرد.

 

کالدرون در روزهایی که جونیور براندائو، مهاجم برزیلی پرسپولیس را استخدام می‌کرد، گفته بود که او مشکل خط حمله پرسپولیس را حل می‌کند. خط حمله پرسپولیس اما مشکلی نداشت و پرسپولیس اساساً نیازمند یک خرید عجولانه نبود اما به خرید جونیور اصرار شد تا مهاجمی گرانقیمت برای پرسپولیس استخدام شود.

آقای کالدرون جدایی جونیور از پرسپولیس 6 میلیارد آب می‌خورد!

جونیور ؛ یک خرید ناموفق

 کارنامه جونیور نشان می‌داد که هرگز نمی‌تواند خرید موفقیت‌آمیزی باشد و کالدرون خیلی زود مدعی شد که با این قیمت مهاجمانی در حد جونیور را می‌توان استخدام کرد. قیمت جونیور البته نزدیک به ۶۰۰ هزار دلار است و این قیمت برای خرید بازیکنی مثل جونیور بسیار گزاف و عجیب به نظر می‌رسد.

 

کالدرون اما خیلی زود مثل همه به نتیجه رسید که او نمی‌تواند مهره جذابی برای خط حمله‌اش باشد، کمی وقت خود را با گفتن جملاتی شبیه اینکه جونیور هنوز مشکل زبان و شناخت دارد، تلف کرد تا سرانجام به نتیجه جدیدی برای توجیه یک خرید انتقادبرانگیز رسید.

 

کالدرون خودش منتقد جونیور شد

 کالدرون برای فرار از انتقادات، خود به منتقد مهاجم برزیلی‌اش تبدیل شد و حکم اخراج او را نیز در مصاحبه‌هایش صادر کرد، رفتاری غیرحرفه‌ای که همان کارآیی حداقلی جونیور یا شانس حداقلی او برای تغییر وضعیت فنی را از جونیور گرفت. کالدرون در پیامی که از یک مربی بعید است کار را برای مهاجمش تمام کرد.

 

پرسپولیس که مجبور است حداقل تا نقل و انتقالات زمستانی جونیور را در تیمش حفظ کند، دست‌کم باید تا نیم‌فصل به اندازه پولی که می‌پردازد، یک بازیکن باانگیزه را در تمرینات حفظ می‌کرد اما کالدرون برای فرار از انتقادات، راه عجیبی را رفت و بازیکن را خیلی زود به در خروجی فرستاد. در باشگاه پرسپولیس اما یک نفر پیدا نشد که اشتباه کالدرون را به او گوشزد کند. جونیور حالا تمام‌شده و بی‌انگیزه باید با پیراهن قرمز روزها را بگذراند تا موقع اخراجش فرا برسد.

 

کالدرون در مصاحبه با ایران ورزشی گفته: «قبل از فصل لیستی را ارائه دادم که جونیور آخرین گزینه‌اش بود. نمی‌دانم آیا مذاکرات خوب پیش نرفت یا پول نبود، ولی با توجه به بودجه‌ای که داشتیم می‌توانستیم یک بازیکن جوان را بیاوریم که امیدوار باشیم به آینده‌اش.

 

این در واقع یک قمار بود، ما با آوردن یک مهاجم جوان قمار کردیم اما یک باشگاه بزرگ باید با پول بیشتری قمار کند، برای آسیا و لیگ داخلی. مهاجم ما از تمام مهاجمان تیم‌های دیگر ارزان‌تر است و این ریسک همین چیزی است که شما دیدید اتفاق افتاد. این بازیکن راندمان خوبی نداشت.»

 

سرمربی ؛ مقصر اصلی خرید اشتباه

کالدرون اما با اطلاعاتی اشتباه حرف می‌‌زند، مهاجمی که او استخدام کرده از گران‌ترین بازیکنان لیگ است و از کسی ارزان‌تر نیست. نکته دیگر اینکه تشخیص درباره کیفیت یک خرید جدید بر عهده سرمربی است.

 

باشگاه سرمربی متخصص استخدام کرده تا قمار نکند و در بازار نقل و انتقالات بازنده نباشد. کالدرون دستمزد می‌گیرد که درست تشخیص دهد. او حتی موظف است بازار خرید بازیکن را هم بشناسد. در فوتبال ایران به بازیکن ۶۰۰ - ۵۰۰ هزار دلاری نمی‌گویند بازیکن ارزان و جوان یا گزینه آخر.

 

کالدرون در مصاحبه‌اش با ایران ورزشی از تی زدن برای باشگاه حرف زده و حتی گفته جانش را برای باشگاهی که به او اعتماد کرده می‌دهد اما مسئولیت او تی زدن نیست، بلکه مسئولیتش تشخیص درست در خرید است و جلوگیری از یک زیان بزرگ.

 

کالدرون که به منتقدان جونیور پیوسته و از خریدش سختگیرانه انتقاد می‌کند، خود باید انتقادپذیر باشد و مسئولیت خرید اشتباه را بپذیرد و با تکرار اینکه جونیور گزینه آخر بود یا با این مبلغ چنین بازیکنی را می‌توان خرید، دست از تخریب بازیکنی که به تعبیر خود کالدرون جوان است، بردارد.

 

خرید اشتباه ممکن است برای هر مربی اتفاق بیفتد اما رفتار بد بعد از خرید بد، نباید از مربی حرفه‌ای سر بزند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.