2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
جونیور بازیکن 500 هزار یورویی بدون کیفیت

جونیور بازیکن 500 هزار یورویی بدون کیفیت

جونیور که با رقمی در حدود 500هزار یورو به پرسپولیس پیوسته گران‌ترین بازیکن این تیم در این فصل به حساب می‌آید.

دوات آنلاین-باشگاه پرسپولیس در چند سال اخیر هیچگاه در جذب مهاجم خارجی موفق نبوده و هر بازیکنی که از آن طرف آب آمد نه‌تنها مشکلات این تیم را در فاز حمله برطرف نکرد، بلکه به مشکلات قرمزپوشان هم افزود.

 

ایران ورزشی نوشت: آخرین آنها در فصل گذشته بودیمیر بود که نتوانست مهاجمی باشد که باری از دوش پرسپولیس بردارد. بعد از این اتفاق هواداران این تیم امیدوار بودند با وسواس زیادی بازیکن جدید برای این پست در نظر گرفته شود، سرانجام از میان نام‌های مختلف قرعه به اسم جونیور براندائو برزیلی افتاد که تا امروز هیچ نشانی از فوتبالیست‌های برزیلی را در زمین بازی به نمایش نگذاشته است.

 

تفاوت مبلغ قرارداد

جونیور که با رقمی در حدود 500هزار یورو به پرسپولیس پیوسته گران‌ترین بازیکن این تیم در این فصل به حساب می‌آید.

 

 مبلغی که برای این بازیکن هزینه شده رقمی در حدود 6 تا 7میلیارد تومان است، اما در این چند بازی جونیور نشان داده کیفیت فنی بسیار پایینی دارد و مشخص نیست بر چه اساسی مدیران سابق این باشگاه شماره 7 تیم پرسپولیس که سال‌ها در اختیار علی پروین بود را به این بازیکن داده‌اند.

 

اظهارات کالدرون هم در این باره جالب است. او می‌گوید: «جونیور گزینه نهم من برای پیوستن به پرسپولیس بود. او بازیکن جوانی است، نمی‌تواند با تیم ارتباط برقرار کند و ریتم بازی اینجا برایش سخت است. تلاش می‌کند خودش را با تیم وفق دهد اما شرایط پیچیده‌تر می‌شود. وقتی بازیکنان نمی‌توانند با او ارتباط برقرار کنند، او هم برندگی لازم را ندارد. من گزینه‌های دیگری برای حضور در پرسپولیس داشتم. بازیکنی که در تیم ملی بود و به قطر رفت گزینه اول بود. بعد گزینه بعدی مهاجم سپاهان بود. گزینه بعدی هم مهاجم استقلال بود. گزینه دیگر هم مهاجم تونسی بود.»

 

 حالا سؤالات زیادی بعد از صحبت‌های کالدرون به‌وجود می‌آید؛ اول اینکه چه اصراری به جذب گزینه نهم آن هم با این قیمت بود؟ مطلب بعدی اینکه اگر جونیور اینقدر می‌ارزد آن وقت قیمت مهاجمی مثل علی علیپور که عنوان آقای گلی لیگ را هم یدک می‌کشد چقدر است؟ اما مورد سوم اینکه علیپور وقتی می‌بیند مهاجمی با این کیفیت قرارداد خوبی را هم با پرسپولیس بسته چطور می‌تواند انگیزه لازم را برای بازی داشته باشد؟

 

 مگر اینکه انگیزه‌های شخصی‌اش از او گلزنی بسازد که هواداران انتظارش را دارند.

 

مبلغ قرارداد علیپور هرچقدر باشد از جونیور کمتر است و امروز آنهایی که چنین قراردادهایی را منعقد کرده‌اند باید پاسخگو باشند. بازیکنی که از کشور دیگری می‌آید باید به‌لحاظ فنی یک سر و گردن از هم‌پستی‌اش بالاتر باشد اما جونیور حداقل تا امروز که پنج هفته از لیگ گذشته چنین چیزی را ثابت نکرده است.

 

علیپور و جونیور جدا از هم

علی علیپور و جونیور براندائو قبل از اینکه در پرسپولیس همبازی شوند هیچ شناختی از یکدیگر نداشتند پس دلیلی هم ندارد رفتاری سرد با هم داشته باشند، اما در همین بازی‌هایی که هر دو در ترکیب ثابت قرار داشتند هیچ‌وقت ندیدم با هم وارد زمین شوند یا در عکس‌های تیمی قبل از بازی کنار یکدیگر باشند. علیپور معمولاً به‌عنوان نفر پنجم یا ششم وارد زمین می‌شود و جونیور هم آخرین بازیکن. دلیل این رخدادهای اتفاقی شاید همین تفاوت قیمت‌ها باشد. البته علیپور قبل از اینکه مبلغ قراردادش را افزایش دهد در صفحه شخصی‌اش مطلبی نوشته بود که نشان می‌داد از این اختلاف قرارداد‌ها ناراحت است. او خطاب به هواداران نوشته بود: «خودتان بهتر می‌دانید همیشه در ایران بیشترین پول را بازیکنان خارجی گرفته‌اند که با دریافت ٣٠٠، ٤٠٠ یا ٥٠٠هزار دلار یا یورو حتی یک نیم‌فصل یا یک فصل هم در تیم‌های بزرگ نتوانسته‌اند دوام بیاورند، ولی پول‌شان را با شکایت از فیفا گرفته‌اند و رفته‌اند.»

 

تغییر پست جونیور و خانه‌نشینی عالیشاه

چیدمان گابریل کالدرون در بازی با سپاهان نسبت به بازی‌های قبل تغییراتی داشت و همین تغییر و اصرار به استفاده از جونیور باعث شد پرسپولیس تغییر سیستم هم بدهد. آنها که در دربی با سیستم 2-4-4 به میدان آمده بودند مقابل شاگردان امیر قلعه‌نویی 1-4-1-4 بازی کردند و جونیور شد وینگر راست و علیپور هم مهاجم نوک. ظاهراً مرد آرژانتینی تصمیم داشت کناره‌های سپاهان را ببندد. در واقع این تغییر پست شاید دلیل خارج شدن نام امید عالیشاه از لیست 18نفره بازی با سپاهان بود. کالدرون از محمد نادری در پست وینگر چپ استفاده کرد و... شاید سرمربی پرسپولیس بلافاصله بعد از بازی به این نتیجه رسیده باشد جونیور بازیکنی برای این پست نیست چون توانایی حمل توپ و عبور از یار مستقیم را ندارد.

 

کنایه براندائو به دی کارمو: پرنده‌فروش نیستم

براندائو جونیور، مهاجم برزیلی جدید تیم پرسپولیس که در هفته‌های اخیر تحت فشار و انتقادات مختلفی قرار داشته حالا از خودش دفاع می‌کند. البته او از عملکردش رضایت ندارد: «می‌دانستم وارد باشگاه بزرگی می‌شوم، ولی تا وقتی نیایی و برای پرسپولیس بازی نکنی، نمی‌فهمی در چه باشگاهی هستی. من در باشگاه‌های بزرگی در برزیل بازی کرده‌ام ولی تجربه بازی کردن در پرسپولیس واقعاً تجربه نابی است، چون بعضی‌ها به من گفتند مرا با یک فوروارد برزیلی قدیمی که در پرسپولیس بوده و گویا شغل پرنده‌فروشی داشته مقایسه می‌کنند. من پرنده‌فروش نیستم و رزومه فوتبالی دارم که به‌نظرم قابل دفاع است و به آن افتخار می‌کنم. نمی‌دانم هواداران پرسپولیس می‌دانند یا نه، من 5 روز پس از به دنیا آمدن اولین پسرم به ایران آمدم و بسیار از نظر ذهنی استرس داشتم چراکه همسرم تنها بود و پسرم را که تازه به دنیا آمده بود داشتم ترک می‌کردم و به کشوری خیلی دورتر می‌آمدم. من همیشه فکر می‌کردم شاید پسرم، پدر خود را بعد از 5 روز، دیگر نبیند به همین دلیل از نظر ذهنی تمرکز کامل نداشتم.» او مدعی است که به زمان نیاز دارد: «من می‌دانم عملکردی که باید را تا الان نداشته‌ام، ولی حتی زمانی که در پست غیرتخصصی بازی می‌کردم، سعی کردم برای تیم بجنگم و می‌دانم تطبیق‌پذیری‌ام ممکن است زمان ببرد، ولی کیفیت خودم را می‌دانم و مطمئنم می‌توانم هواداران را خوشحال کنم. این روزها، روزهای خیلی خوبی برای من نیست چون از خانواده‌ام دورم و خودم هم اصلاً از عملکردم راضی نیستم و می‌دانم باید تلاش مضاعف کنم تا بتوانم عملکرد مناسبی داشته باشم، ولی مطمئن باشید می‌جنگم برای اینکه خودم، خانواده‌ام و خانواده جدیدم یعنی پرسپولیس را خوشحال کنم.»

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.