2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
اسماعیل حلالی: تقابل کالدرون –دنیزلی زیبا خواهد بود

اسماعیل حلالی: تقابل کالدرون –دنیزلی زیبا خواهد بود

واقعیت این است که هواداران دو تیم در سال‌های اخیر وارد مسائل حاشیه‌ای شده‌اند و اتفاقاتی افتاده که در شأن هیچ یک از هواداران دو تیم نبوده است.

دوات آنلاین-اسماعیل حلالی مربی تیم امید پرسپولیس در هر دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی بازی کرده و جزو بهترین‌ها بوده است. حلالی که بازی‌های هفته اول هر دو تیم را تماشا کرده امیدوار است حواشی مانع ایجاد دیدن کیفیت واقعی دو تیم نشود.

 

*طی چهار فصل گذشته پرسپولیس با برانکو نتایج خوبی مقابل تراکتورسازی گرفت با اینکه تراکتور همواره مدعی و پرمهره بود. فکر می‌کنید تیم کالدرون بتواند این نتایج را ادامه دهد؟

 واقعیت این است که هواداران دو تیم در سال‌های اخیر وارد مسائل حاشیه‌ای شده‌اند و اتفاقاتی افتاده که در شأن هیچ یک از هواداران دو تیم نبوده است. من دنبال مقصر نیستم اما این اتفاقات باعث شد تا دو تیم نتوانند فوتبالی متناسب با کیفیت‌شان در تقابل‌های رودررو ارائه دهند.

 

*درست مثل دربی‌هایی که حساسیت روی کیفیت دو تیم و نفرات تأثیر می‌گذاشت.

 بله دقیقاً. به نظر من کیفیت بازی دو تیم می‌توانست فراتر از اینها باشد اما حاشیه‌ها و در برهه‌ای اتفاقات بیرون از زمین باعث شد بازیکنان نتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. اگر حضور ذهن داشته باشید در این چند سال دو بازی پرسپولیس – تراکتور که یکی 3 بر صفر و یکی سه بر یک شد کیفیت بالایی داشت و هر دو تیم فوق‌العاده بودند و این نتایج می‌توانست چیز دیگری هم باشد اما غیر از این هیچ کدام از دو تیم در مسابقات دیگر نتوانستند خودشان باشند. الان هم در هفته دوم هستیم و تیم‌ها هنوز شکل واقعی خودشان را پیدا نکرده‌اند. امیدوارم اتفاقات حاشیه‌ای ریشه‌کن شود تا به زیبایی‌های بازی دو تیم کمک کند و اتفاقات خوبی بیفتد. این دو تیم تیم‌های خود من هستند و سال‌ها عمرم را در این تیم‌ها سپری کرده‌ام و می‌دانم اگر حواشی دور و بر این بازی نباشد به نفع فوتبال ماست.

 

*با توجه به شناختی که از دو تیم دارید به نظر می‌رسد هر دو تیم در کادر بازیکنان تغییرات زیادی نسبت به فصل قبل نداشته‌اند. می‌شود گفت امسال هم هر دو تیم مدعی هستند؟

 از الان نمی‌شود گفت. تراکتور فصل قبل تا 6-5 هفته آخر مدعی بود اما در رشت اتفاقاتی افتاد که بعداً خودشان به وجود آوردند و کادر مدیریتی نتوانست تصمیمات درستی بگیرد و خودشان را از دایره مدعیان خارج کردند. در نقطه مقابل پرسپولیس با اینکه اواخر فصل نتایج خوبی نگرفت اما آنقدر سایر تیم‌ها بد بودند که در نهایت قهرمان شد اما این تیم از ابتدا ابزار قهرمانی را داشت و در بیرون از زمین هم خوب مدیریت می‌شد. امسال هم از الان نمی‌توان گفت کدام تیم مدعی است. تراکتور که همیشه مدعی است و پرسپولیس هم همین طور. امیدوارم بازی شکل واقعی خودش را داشته باشد.

 

*شما بازی‌های اول هر دو تیم را دیده‌اید. فکر می‌کنید کیفیت کدام تیم به دیگری بچربد؟

 پرسپولیس در بازی اول فقط نتیجه گرفت و نمایش خیلی مطلوبی نداشت. این تیم موقعیت زیادی نداشت هر چند موقعیتی هم به پارس نداد اما می‌تواند خیلی بهتر از این باشد. تراکتور هم انگار در گرمای مسجد سلیمان شرایط خوبی نداشت و بی‌حوصله کار کرد و نتوانست موقعیتی بسازد. در واقع از بازی اول این تیم هیچ کس لذت نبرد.

 

*فکر می‌کنید دو تیم نسبت به بازی اول تغییراتی در ترکیب‌شان داشته باشند؟

 شاید داشته باشند هر چند برخی مربیان اعتقاد دارند حتی اگر بازیکنی در یک مسابقه ضعیف کار کند باز هم باید در ترکیب بماند و همان شرایط را حفظ می‌کنند. من از دنیزلی شناخت دارم و می‌دانم که اینطوری فکر می‌کند و ترکیب تیمش را سریع تغییر نمی‌دهد اما کار کالدرون را باید در ادامه ببینیم.

 

*تقابل کالدرون و دنیزلی را چطور می‌بینید؟

 هر دو مربی فوتبال رو به جلو بازی می‌کنند و دفاعی نیستند.

 

*یعنی می‌شود انتظار بازی زیبا را داشت؟

 اگر در میانه‌های فصل بودیم حتماً اینطوری می‌شد اما تیم‌ها هنوز یک مقدار تا شکل مطلوب‌شان فاصله دارند. به نظرم این تأخیر در لیگ باعث شده تا بازیکنان هنوز خواب باشند. من احساس می‌کنم تیم‌ها هنوز در کما هستند و باید چند بازی بگذرد تا شکل واقعی‌شان را پیدا کنند. من در 5-4 بازی هفته اولی که دیدم منهای گل نفت آبادان به فولاد که انگار در هفته پانزدهم به ثمر رسید بقیه شرایط جالبی نداشتند. البته تیم یحیی هم سرحال بود و شکل مطلوب‌تری نسبت به بقیه تیم‌ها داشت.

 

*در چند سال اخیر برانکو نتایج خوبی مقابل تراکتور گرفت. آیا جو ورزشگاه تبریز می‌تواند روی عملکرد بازیکنان و کالدرون تأثیری بگذارد؟

 البته برانکو خوب نتیجه گرفت اما در تبریز هیچ وقت زیبا بازی نکرد هر چند او می‌دانست چه کار کند. به نظرم بازیکنان هم می‌دانند از این بازی چه می‌خواهند و با توجه به شناخت‌شان از جو ورزشگاه و تجربه چندین ساله‌شان بعید است خودشان را در شرایطی قرار دهند که وارد حاشیه شوند. البته اینها به بحث مدیریتی تیم و سرپرستی هم برمی‌گردد و باید دید کادر بیرون از زمین برای مدیریت حاشیه‌ها چه می‌کنند.

 

*با توجه به اضافه شدن جونیور براندائو تصور می‌کنید سیستم و ترکیب پرسپولیس در تبریز دچار تغییر شود؟

 احتمال تغییر سیستم وجود دارد. من فکر می‌کنم اگر تیم با سیستم 2-4-4 بازی کند شرایط بهتری خواهد داشت و بازیکنان بیشتر از سیستمی که مقابل پارس بازی کردند با وظایف‌شان آشنا خواهند بود. مهاجم برزیلی هم توانمندی لازم را برای بهتر کردن شرایط خط حمله پرسپولیس دارد و با توجه به اینکه من فرمش را دیده‌ام فکر می‌کنم می‌تواند در این بازی بزرگ به میدان برود.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.