2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
آمار عجیب مهاجمی برزیلی که قرار است پرسپولیسی شود: یک فصل بدون گل

آمار عجیب مهاجمی برزیلی که قرار است پرسپولیسی شود: یک فصل بدون گل

بهترین فصل جونیور سال ۲۰۱۸ بوده که در مجموع لیگ ۲ برزیل، جام منطقه‌ای و تیم دوم لودوگورتس بلغارستان ۱۷‌گل زده .

دوات آنلاین-بررسی‌ها نشان می‌دهد که باشگاه پرسپولیس در زمینه جذب مهاجم خارجی خوش‌شانس نبوده، به خصوص اگر این مهاجم خارجی برزیلی باشد. پائولو دی‌کارمو، وسلی برزیلیا و ژوزه تادئو، 3 مهاجم برزیلی پرسپولیسی‌ها بودند که در ‌مجموع فقط 4 گل برای سرخ‌پوشان به ثمر رساندند و آمار می‌گوید که چهارمین مهاجم برزیلی سرخ‌های پایتخت نیز نمی‌تواند آین آمار را بهبود ببخشد!

 

پرسپولیس از همان روزهای آغازین نقل‌و انتقالات تابستانی به دنبال یک مهاجم خارجی بود. گابریل کالدرون، از بدو حضور در پرسپولیس متوجه کمبود مهاجم در این تیم‌ و خواهان جذب یک مهاجم خارجی شد. سرمربی آرژانتینی ابتدا مادیبو مایگا را معرفی کرد که در تست‌های پزشکی باشگاه مردود و به کشورش دیپورت شد. حالا در ادامه تلاش پرسپولیسی‌ها برای خرید مهاجم خارجی جونیور براندائو، مهاجم مورد‌نظر پرسپولیس است که حضورش در تیم پرسپولیس قطعی شده است. این بازیکن پیشنهاد میلیونی تیم پرسپولیس را دریافت و قبول کرده‌ و برای ادامه فوتبالش راهی ایران خواهد شد. او در روزهای اخیر مذاکراتی با باشگاه خود در برزیل یعنی گویاس داشت و توانست قراردادش را با این تیم فسخ کند تا برای حضور در تیم فوتبال پرسپولیس آماده شود. جونیور براندائو، هشتمین بازیکن برزیلی تاریخ پرسپولیس خواهد بود و این در‌حالی است که سرخ‌پوشان خاطرات خوبی از فوتبالیست‌های سرزمین قهوه ندارند.

 

 پائولو دی‌کارمو، اولین برزیلی پرسپولیس بود. افشین قطبی او را به پرسپولیس آورد و او را آقای گل لیگ برزیل معرفی کرد! قطبی در معرفی این بازیکن گفت که روزی او بهترین بازیکن لیگ ایران خواهد شد اما کیفیت پایین او خیلی زود نمایان شد و این بازیکن نمونه بارز یک مهاجم گل نزن بود. نکته جالب این بود که شغل اصلی این بازیکن در برزیل پرنده‌فروشی بوده است! وسلی برزیلیا دیگر مهاجمی بود که از برزیل آمد و به جمع سرخ‌پوشان اضافه شد و در 14‌بازی که به میدان رفت تنها 2 گل به ثمر رساند و در‌نهایت هم با انتقادات زیاد از ایران بدرقه شد. دیگر برزیلی پرسپولیس تیاگو فراگا بود که به مدت 2 سال توانست جایی برای خود در ترکیب پرسپولیس دست و پا کند و در این تیم ۳۹ بازی برای پرسپولیس انجام بدهد. نیلسون کوریا چهارمین برزیلی پرسپولیس بود که در دروازه عملکرد خوبی داشت. او ۷۳ بار برای این تیم بازی کرد و به محبوبیت خوبی نیز بین هواداران رسیده بود. روبرتو ده‌سوسا، ژوزه تادئو و فرناندو گابریل دیگر خارجی‌های بی‌کیفیت پرسپولیس از کشور برزیل بودند.

 

از جمع 8 برزیلی تاریخ پرسپولیس، فقط 2 بازیکن بودند که توانستند تا حدودی انتظارات را برآورده کنند و حالا سرخ‌پوشان امیدوارند تا جونیور براندائو هم‌ بتواند سومین برزیلی موفق تاریخ باشگاه لقب بگیرد. البته این امیدواری با توجه به آماری که جونیور دارد بیشتر شبیه به یک سراب و امید واهی است! پرسپولیس روی مهاجمی دست گذاشته که فصل گذشته در طول فصل گلی نزده است. او در فصول ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ هم گلی در پرونده خود ندارد و در سال ۲۰۱۷ هم تنها یک گل وارد دروازه حریفان کرده است. بهترین فصل جونیور سال ۲۰۱۸ بوده که در مجموع لیگ ۲ برزیل، جام منطقه‌ای و تیم دوم لودوگورتس بلغارستان ۱۷‌گل زده که البته گلزنی در جام منطقه‌ای و لیگ دسته 2 برزیل و بلغارستان به هیچ‌عنوان نمی‌تواند معیار خوبی برای جذب یک بازیکن خارجی باشد. در‌مجموع بدون هیچ تردیدی می‌توان گفت که عملکرد این مهاجم برزیلی در ۵ سال اخیر بسیار ضعیف بوده‌ و او مهاجمی نیست که بتواند مشکلات پرسپولیس در خط حمله را حل کند.

 

باشگاه پرسپولیس در طول تاریخ خود تا‌کنون 17‌بار به سراغ مهاجمان خارجی رفته است. کریستوفر ره (فرانسه)، سامبو چوجی(نیجریه)، رافائل ادرهو(نیجریه)، ژاک الونگ‌الونگ(کامرون)، صلاح حسن(عراق)، زیاد شعبو(سوریه)، ماته دراگه‌چوویچ(کرواسی)، ابراهیم توره(سنگال)، پائولو دی‌کارمو(برزیل)، اشپیتیم آر‌فی‌(آلمان)، هروه اوساله(بورکینافاسو)، ایمون زاید(ایرلند)، ژوزه تادئو(برزیل)، جری بنگستون(هندوراس)، ‌ولودیمیر پریموف(اوکراین)، گادوین منشا(نیجریه) و بودیمیر(کرواسی) مهاجمان خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس بوده‌اند. بررسی عملکرد این مهاجم‌های خارجی نشان می‌دهد که باشگاه پرسپولیس در زمینه جذب مهاجم خارجی خوش‌شانس نبوده، بخصوص اگر این مهاجم خارجی برزیلی باشد. پائولو دی‌کارمو، وسلی برزیلیا و ژوزه تادئو، 3 مهاجم برزیلی پرسپولیسی‌ها بودند که در ‌مجموع فقط 4 گل برای سرخ‌پوشان به ثمر رساندند و آمار می‌گوید که چهارمین مهاجم برزیلی سرخ‌های پایتخت نیز نمی‌تواند آین آمار را بهبود ببخشد.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.