2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
صمد مرفاوی: استقلال شاید باز هم نیم‌فصل اول را از دست بدهد

صمد مرفاوی: استقلال شاید باز هم نیم‌فصل اول را از دست بدهد

تنها موردی که امیدوارکننده است و می‌توان آن را مثبت ارزیابی کرد شروع به موقع تمرینات با حضور سرمربی جدید و در زمان مناسب است.

دوات آنلاین-صمد مرفاوی باز هم تاکید کرده که باید به استراماچونی زمان کافی بدهیم تا افکار و عقاید خود را در استقلال پیاده کند. مرفاوی بر این باور است که استقلال به دلیل تغییرات زیاد ممکن است باز هم نیم‌فصل اول را از دست بدهد. این نکته مهمی است که احتمالا استقلال را به سرنوشت سال‌های اخیر دچار خواهد کرد!

 

*استقلال در شرایطی وارد لیگ نوزدهم می‌شود که شفر را برکنار کرده و استراماچونی را به‌عنوان سرمربی روی نیمکت خود نشانده است. این تغییرات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 الان استقلال در مرحله مهمی است. سرمربی جدید باید با شرایط و امکانات تیم آشنا شود تا بتواند این تیم را به موفقیت برساند. استقلال بازیکنان زیادی را از دست داده است یا به نوعی اسکلت فصل گذشته خود را تغییر داده و سال‌هاست که این تغییرات دلیلی شده بر دور ماندن از کسب عنوان قهرمانی اما موفقیت استقلال در این شرایط هم دور از دسترس نیست. اعتقاد دارم که مدیران باشگاه هم باید از سرمربی تازه‌وارد خود حمایت کنند و وقت کافی را در اختیار این مربی بگذارند تا ایشان بتواند به اهداف مدنظر خود برسد. به‌عنوان یک استقلالی آرزویم موفقیت این تیم است.

 

*استقلال جزو نخستین تیم‌هایی است که خیلی زود سرمربی خود را شناخت و اردوی آمادگی‌اش را آغاز کرد. نظرتان درباره شروع به موقع تمرینات چیست؟

 تنها موردی که امیدوارکننده است و می‌توان آن را مثبت ارزیابی کرد شروع به موقع تمرینات با حضور سرمربی جدید و در زمان مناسب است. استقلال امسال به دلیل تغییرات زیاد باید خیلی زود اردوی پیش فصل خود را شروع می‌کرد چون جمع کردن تیم یک فرآیند زمان‌بر است و به همین دلیل است که انتظار داریم مدیران باشگاه به کادرفنی زمان کافی را بدهند تا هم بازیکنان با تاکتیک و خواسته‌های سرمربی هماهنگ شوند و هم سرمربی بتواند تاکتیک‌ها و اهداف خود را به بازیکنان دیکته کند.

 

*شما از وقت دادن به استراماچونی صحبت کردید؛ معنی این حرف این است که شاید استقلالدر هفته‌های آغازین لیگ نوزدهم خوب نتیجه نگیرد. آیا ناکامی احتمالی، استقلال را از مدعیان عنوان قهرمانی جدا نخواهد کرد؟

 این تغییرات شاید باعث شود استقلال در نیم‌فصل اول خوب نتیجه نگیرد اما بر این باورم که اهداف استقلال باید بلندمدت باشد و باید به این تیم فرصت داد.

 

*استقلال در لیگ نوزدهم قهرمان می‌شود؟

 باید لیگ آغاز شود تا بتوانیم در مورد قهرمانی استقلال صحبت کنیم. به این دلیل که کادر فنی و بازیکنان نیاز دارند چند بازی رسمی انجام دهند تا به نوعی به شرایط آرمانی برسند.

 

*در این چند فصل اخیر استقلال به دلیل بدهی به چند بازیکن در معرض کسر امتیاز و حتی سقوط به لیگ یک قرار گرفته است و این ماجراها باعث اضطراب هواداران، بازیکنان و پیشکسوتان شده است. دلیل این اتفاقات چیست؟

 دلیل اصلی این مشکلات و نابسامانی‌ها را سوءمدیریت می‌دانم. اگر مدیریت صحیح بر استقلال حاکم بود، این همه پرونده شکایت در فیفا علیه استقلال وجود نداشت. مگر ما اول فصل بودجه مشخصی در اختیار نداریم و طبق آن بازیکن جذب نمی‌کنیم؟ اگر مدیر بادانش و توانمند در فوتبال حضور داشت، این مشکلات و در نهایت یک فاجعه به این شکل رخ نمی‌داد. مدیرانی که در باشگاه استقلال حضور دارند به هیچ وجه دل‌شان به حال استقلال و هواداران که در گرما و سرما از این تیم حمایت می‌کنند، نمی‌سوزد.

 

منبع:ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.