2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
نگرانی برای میزبانی اسکی قهرمانی آسیا

نگرانی برای میزبانی اسکی قهرمانی آسیا

اسکی ایران اسفندماه امسال و پس از المپیک زمستانی میزبان رقابتهای قهرمانی آلپاین بزرگسالان آسیا خواهد بود

دوات آنلاین-درحالی که هفت ماه بیشتر به میزبانی ایران از رقابتهای قهرمانی اسکی آلپاین آسیا باقی نمانده، محل برگزاری این مسابقات هنوز به صورت قطعی مشخص نیست.

اسکی ایران اسفندماه امسال و پس از المپیک زمستانی میزبان رقابتهای قهرمانی آلپاین بزرگسالان آسیا خواهد بود. مسابقاتی نوپا که البته برگزاری آن بدون شک تاثیر مثبتی در اسکی کشورمان خواهد داشت ضمن اینکه شانس نمایندگان ایران برای کسب مدال در این رویداد در رقابت با حریفان اصلی از ژاپن، کره، قزاقستان و ... کم نخواهد بود.

در فاصله حدود ٧ ماه به آغاز این رقابتها سه پیست دیزین، دربندسر و شمشک برای میزبانی این رویداد اعلام آمادگی کرده اند که شانس دو پیست نخست بیشتر است. فدراسیون اسکی هنوز تصمیم نهایی خود را برای انتخاب محل برگزاری این رقابتها نگرفته اما با این حساب می توان خیال فدراسیون از محل میزبانی را راحت دانست.

هرچند فدراسیون اسکی فعالیتهایی در راستای جذب اسپانسر، محل اقامت تیم ها و نحوه برگزاری داشته اما هنوز ستادی برای برگزاری این رویداد حساس آسیایی تشکیل نشده است. البته به نظر می رسد با توجه به پتانسیل بالای فنی اسکی ایران مشکل خاصی از نظر برگزاری این مسابقات نباشد.

پخش تلویزیونی حلقه گم شده فدراسیون اسکی در این میزبانی است. همان چیزی که می تواند پای حامیان مالی را به این رویداد باز کند. با توجه به عدم پرداخت جوایز می توان میزبانی پیش روی اسکی را یک میزبانی نسبتا کم خرج دانست هرچند فدراسیون بدهکار اسکی برای برگزاری همین مسابقه نیز چشم انتظار کمک وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و اسپانسرهاست.

در کنار همه نگرانی ها و دغدغه های پیش رو برای این میزبانی مشکل جاده را هم می توان اضافه کرد. مسئله ای که به ویژه در سالهای اخیر به معضلی بزرگ تبدیل شده بود و در شرایط میزبانی اهمیت به این موضوع باید دوچندان شود.

رقابتهای قهرمانی اسکی آلپاین بزرگترین میزبانی تاریخ اسکی روی برف ایران است و حساسیت بالایی دارد. از همین رو انتظار می رود مسئولان ورزشی کشور، حامیان مالی، خانواده اسکی و علاقه مندان به این رشته هریک به سهم خود در برگزاری هرچه بهتر این میزبانی بزرگ ایفای نقش کنند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.