2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
چکار کنیم رب کپک نزند؛ چند ترفند

چکار کنیم رب کپک نزند؛ چند ترفند

اگر شما هم با مشکل کپک زدن رب مواجه هستید این مطلب راهنمای خوبی برایتان خواهد بود.

دوات آنلاین -خیلی از ما با مشکل کپک زدن رب مواجه هستیم. در اکثر مواقع این اتفاق به خاطر سهل انگاری های خودمان است. برای اینکه بدانید برای کپک نزدن رب چکار باید بکنید به توصیه های زیر دقت کنید.

 

رب گوجه فرنگی را در محیط مرطوب نگه ندارید

به نوشته خراسان، مهم ترین علت کپک زدن روی رب گوجه ‌‌فرنگی خانگی یا کارخانه‌‌ای، قرار گرفتن در محیطی مرطوب است و اگر شما رب گوجه‌‌فرنگی را بیرون از یخچال و در هوای محیط نگهداری می‌‌کنید، باید بدانید شرایط اولیه و اصلی را برای رشد کپک‌‌هادر سطح آن  فراهم کرده‌‌اید. 

 

در همین زمینه: چکار کنیم موز سیاه نشود

 

برداشتن رب با قاشق خیس؛ دلیل کپک زدن

وقتی که شما قاشق خیس یا چرب شده با مواد غذایی  را وارد رب گوجه ‌‌فرنگی می‌‌کنید، رطوبت وارد آن می‌‌شود و باکتری‌‌ها و میکروب‌‌ها در آن شروع به تکثیر می‌‌کنند و همین اشتباه ساده موجب ایجاد کپک و خرابی در رب گوجه‌‌فرنگی می‌‌شود.

 

تاثیر زمان جوشاندن رب در کپک

یکی دیگر از دلایل اصلی و مهم کپک زدن روی رب گوجه ‌‌فرنگی خانگی کم جوشیدن آن است. اگر شما رب گوجه‌‌فرنگی را به صورت خانگی تهیه می‌‌کنید باید آن را با شعله ملایم به اندازه کافی بجوشانید تا کاملا غلیظ و همه آب داخل رب گوجه فرنگی بخار شود.

ترفندهایی برای جلوگیری از کپ زدن رب گوجه فرنگی

برای کپک نزدن رب کارهایی انجام بدهیم

همیشه رب را با قاشق تمیز و خشک بردارید. ترفند بعدی استفاده از روغن است. وقتی شما مقداری روغن روی سطح رب گوجه فرنگی درون ظرف می‌‌ریزید با این کار باعث توقف اکسیژن‌‌رسانی و مانع از کپک زدن آن می‌‌شوید.

 

بیشتر بخوانید: چکار کنیم غذا سر نرود

 

اگر از رب گوجه فرنگی کارخانه ای استفاده می‌‌کنید، توصیه می‌‌کنیم قبل از این‌‌که در قوطی را باز کنید آن را در یک قابلمه با مقداری آب بجوشانید. فراموش نکنید ریختن روغن با زدن قاشق چرب تفاوت دارد و باعث نتایج متفاوتی می‌‌شود.

 

در ضمن متاسفانه برخی افراد رب گوجه‌‌فرنگی را در ظرف‌‌های نامناسب و ظرف‌‌هایی که حتی در محکمی ندارند، نگهداری و با این کار اکسیژن کافی را برای رشد و تکثیر باکتری‌‌ها و قارچ‌‌ها فراهم می کنند. در پایان توصیه می کنیم به اندازه خرید کنید تا این مشکل برای‌‌تان ایجاد نشود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.