2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چکار کنیم غذا سر نرود؛ چند ترفند

چکار کنیم غذا سر نرود؛ چند ترفند

با چند ترفند آشپزی می توان از سر رفتن غذا روی اجاق گاز جلوگیری کرد.

دوات آنلاین -اگر شما هم با مشکل سر رفتن غذا روی گاز مواجه هستید می توانید با استفاده از چند ترفند ساده که در ادامه آمده است این مسئله را حل کنید.

 

همشهری نوشت: برای همه ما ممکن است پیش بیاید که حواس‌مان به طبخ غذا نباشد و غذا سربرود و اجاق گاز را کثیف کند. رعایت چند راهکار ساده می‌تواند از کثیف شدن اجاق‌گاز جلوگیری کند.

روش جلوگیری از سر رفتن غذا چیست

فوت و فن های سر نرفتن غذا

برای جلو‌گیری از سر رفتن غذاهایی مثل سوپ، خورش، شیر و... کافی است داخل قابلمه را به‌اندازه چندسانتی‌متر چرب کنید. به این ترتیب، غذاها سرنمی‌روند.

 

بیشتر بخوانید: شوری غذا را چه طور سریع و آسان بگیریم

 

برای آنکه شیر هنگام جوشیدن سرنرود، می‌توانید از شیر‌جوش‌های مخصوص استفاده کنید و اگرچنین ظرفی در اختیار ندارید، لبه ظرف یعنی قسمت بالای آن را با کمی روغن یا کره چرب کنید. کف شیر بالاتر از آن نخواهد آمد.

 

قاشق بزرگ و تمیزی مانند قاشق‌های بزرگ چوبی  یا ملاقه داخل شیر بگذارید به‌طوری‌که دسته آن روی لبه‌ظرف قرار بگیرد.

 

درپوش‌های توری یا مشبک نیز از سر رفتن شیر جلوگیری خواهد کرد. در گذشته، از اینگونه درپوش‌ها و ظرف دو طبقه برای گرفتن سر شیر نیزاستفاده می‌کردند.به این معنی که وقتی شیر کف می‌کرد، سرشیر آن در محفظه‌ای واقع در طبقه بالا جمع می‌شد.

 

و بالاخره اگر شعله  گاز را پایین بکشید وشیر را به آرامی و با حرارت ملایم بجوشانید، احتمال سررفتن آن کم خواهد شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.