2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
کمپوت گیلاس خانگی را چطور درست می کنند

کمپوت گیلاس خانگی را چطور درست می کنند

طرز تهیه مرحله به مرحله کمپوت گیلاس خانگی در این مطلب توضیح داده شده است.

دوات آنلاین -کمپوت گیلاس شیشه ای را شما می توانید خودتان در خانه درست کنید. اگر طرز تهیه آن را بلد نیستید می توانید آن را در ادامه بخوانید.

 

مواد لازم برای کمپوت گیلاس

به نوشته چاردیواری جام جم شما برای درست کردن این کمپوت خانگی ابتدا باید مواد زیر را فراهم کنید:

گیلاس سالم و تازه و درشت: یک کیلوگرم

آب: یک لیتر(۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار)

شکر: یک لیوان فرانسوی دسته‌دار

طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی

مراحل طرز تهیه کمپوت گیلاس

کمپوت گیلاس یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین انواع کمپوت است که خیلی افراد آن را به صورت آماده از بیرون تهیه می‌کنند، اما شما می‌توانید به‌راحتی کمپوت گیلاس را در خانه نیز درست کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل درست‌کردن کمپوت گیلاس در خانه آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ درست‌ کردن محلول آب و شکر

در طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی باید از گیلاس‌های تازه، درشت و شیرین بدون له‌شدگی یا کرم‌زدگی استفاده کنید. گیلاس‌ها را بشویید و در آبکش بریزید تا خشک شود.

 

در این فاصله آب و شکر را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید روی شعله ملایم گاز شکر در آب حل شود اما قوام پیدا نکند و غلیظ نشود. همین که چند جوش زد کافی است و گاز را خاموش کنید. اجازه دهید محلول آب و شکر سرد شود.

 

در همین زمینه: طرز تهیه گام به گام مربا و شربت گیلاس

 

مرحله دوم؛ ریختن شربت روی گیلاس‌ها

در این مرحله از طرز تهیه کمپوت گیلاس باید گیلاس‌ها را داخل شیشه بریزید(در شیشه‌ها حتما باید پلاستیکی باشد) و روی گیلاس‌ها شربت آب و شکری را که درست کرده بودید، بریزید.

 

حالا در شیشه‌ها را محکم ببندید و در یک قابلمه بزرگ بگذارید. در قابلمه آب سرد بریزید. آب سرد باید دوسوم ارتفاع شیشه‌ها باشد.

 

قابلمه را روی حرارت گاز بگذارید و اجازه دهید آب به دمای جوش برسد. از اولین لحظه‌ای که آب جوش آمد ۱۵ دقیقه آب را روی حرارت نگه دارید تا بجوشد. سپس شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا آب از داغی بیفتد و ولرم شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای زردآلو و آلبالو

 

مرحله سوم؛ وارونه‌ کردن شیشه کمپوت

حالا شیشه‌های کمپوت را از آب بیرون بیاورید و وارونه کنید. با این روش متوجه می‌شوید که از  لابه‌لای شیشه حباب بیرون می‌زند یا نه. اگر حباب بیرون نزد و هوا پس نداد، کمپوت را می‌توانید چند ماه در کابینت یا یخچال نگهداری کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.