2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
نسبت سبزی ها در دلمه برگ انگور چیست

نسبت سبزی ها در دلمه برگ انگور چیست

مهمترین نکته برای درست کردن دلمه مو استفاده از سبزی های مناسب و ترکیب درست آنها است.

دوات آنلاین -مهمترین نکته ای که در دلمه برگ انگور یا مو باید به آن دقت داشته باشید این است که از سبزی های مناسب استفاده کنید و بدانید نسبت آنها چقدر است.

 

سبزی‌ های لازم برای دلمه برگ انگور

در دلمه برگ انگور یا مو بهتر است از این سبزی ها استفاده کنید:

تره

جعفری

شوید

مرزه

نعناع

ترخون

پیازچه

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی مجلسی

 

نسبت سبزی دلمه برگ مو

آنطور که نمناک نوشته: اگر قصد تهیه دلمه برگ مو دارید و می‌خواهید که یک کیلوگرم سبزی دلمه برگ بخرید می‌توانید از نسبت زیر استفاده کنید:

جعفری ۳۰۰ گرم

مرزه ۱۰۰ گرم

تره ۲۰۰ گرم

شوید ۱۰۰ گرم

نعناع ۱۰۰ گرم

ترخون ۱۰۰ گرم

پیازچه ۱۰۰ گرم

در دلمه برگ انگور چه سبزی هایی می ریزند

نکات مهم درباره سبزی دلمه

برای تهیه سبزی دلمه تمام سبزیجاتی که در بالا آورده‌ایم را تهیه کرده و پاک کنید و خرد نمایید و سپس با مواد میانی دیگر مخلوط کنید.

 

در همین زمینه: دستور پخت دلمه بادمجان تبریزی

 

سبزی دلمه برگ مو ارمنستان شامل تره، جعفری، ترخون و سیر سبز است. در این ترکیب مقدار تره و جعفری معمولا دو برابر ترخون و سیر بوده و افزودن سیر اختیاری است.

 

سبزی دلمه برگ مو رشت شامل گشنیز، شوید، و پیازچه به مقدار مساوی بوده و گاهی به مقدار برابر با گشنیز، شوید و پیازچه، سیر تازه هم اضافه می‌کنند.

 

در صورت در دسترس نبودن سبزی تازه می‌توانید در ازای هر ۱۰۰ گرم سبزی تازه از ۱۰ گرم سبزی خشک استفاده کنید و سبزی خشک را قبل از استفاده ابتدا ۲ ساعت در آب کرده و پس از آب کشی با سایر سبزی ها مخلوط کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.