2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
گل گندم برای چی خوب است؛ از کبد تا چشم و پوست

گل گندم برای چی خوب است؛ از کبد تا چشم و پوست

خواص گل گندم در طب سنتی چیست و چگونه و در چه مواردی از آن استفاده می کنند؟

دوات آنلاین -گل گندم گیاهی است که از قدیم در طب سنتی کاربردهای بسیاری داشته و به ویژه برای کبد بسیار مفید است. ضمن اینکه می تواند به ترک سیگار کمک کند.

 

گیاه گل گندم چیست

گل گندم  از گیاهان دارویى یک یا دوساله است که داراى ساقه منشعب و به ارتفاع 25 تا 80 سانتیمتر است. برگ‌هاى این گیاه سبز مایل به سفید است. بیشتر در مزارع گندم و غلات مى‌روید و به همین علت به گل گندم معروف است.

 

این گیاه در تمام مناطق نیمکره شمالى پراکنده است و اغلب در مزارع غلات مى‌روید و به همین علت آن را به فارسى گل گندم و به انگلیسى گل ذرت مى‌نامند. در ایران در تمام مناطق کشور در ایران در تمام مناطق کشور دیده مى‌شود و تاکنون در مناطق شمال ایران در منطقه البرز و اطراف تهران، بلوچستان، خراسان و کرمانشاه شناسایى شده است. نام محلى آن در بلوچستان «گل توکنا» و «کوراق» است. بیشتر از گل‌ها و سرشاخه‌هاى گلدار گیاه استفاده مى‌شود.

خاصیت های گیاه گل گندم چیست

گل گندم برای کبد

مهندس محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به ایسنا گفته: گل گندم با نام دیگر قنطوریون، گیاهی است که در گیاه درمانی از گل و برگ آن استفاده می‌شود.

 

در همین زمینه: گیاه رازک برای چی خوب است

 

دانه های این گیاه خاصیت مسهلی دارد و برای سلامت کبد و درمان یرقان مفید است.

 

ترک سیگار با دمنوش گل گندم

دمنوش گل گندم برای افرادی که تصمیم به ترک سیگار دارند بسیار اثر بخش است. ضمن اینکه این گیاه برای درمان سرماخوردگی و رفع خشونت سینه مفید است، افزود: گل گندم، سرفه های سخت را درمان می‌کند و تب بر است.

گل گندم در طب سنتی چه خواصی دارد

خاصیت گل گندم برای چشم

این پژوهشگر گیاهان دارویی، گیاه گل گندم را برای اورام ملتحمه چشم و رفع پف زیر چشم مفید عنوان کرد.

 

حتما بخوانید: خواص گیاه درمنه چیست

 

علاوه بر این گل گندم افزاینده بینایی و ضد التهاب کناره آزاد پلک‌ها و مفید برای درمان گل ‌مژه است.

 

فایده گل گندم برای پوست

مهندس پویان با اشاره به این که مقدار مصرف روزانه این گیاه ۱۰ گرم و به صورت دمنوش است.، یادآور شد: ساقه گیاه گل گندم برای درمان بریدگی ها و زخم های پوستی کاربرد دارد و به صورت کمپرس و بخور برای درمان جوش ها و آکنه های پوستی مفید است.

 

همچنین در استعمال خارجی جوشانده‌ گل گندم به صورت کمپرس تقویت کننده سلول‌های پوست صورت، تأمین نظافت و شادابی پوست و جلوگیری کننده از پیدایش چین و چروک در پوست صورت است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.