2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين

گیاه رازک برای چی خوب است

گیاه رازک در طب سنتی استفاده های زیادی دارد. با خاصیت های این گیاه آشنا شوید.

دوات آنلاین -گیاه رازگ از جمله گیاهان دارویی در طب سنتی است که امروز در تولید انواع ماء الشعیر نیز کاربرد بسیار دارد. بخشی از خواص این گیاه در فیلم بالا از زبان یک متخصص توضیح داده شده است.

با خواص گیاه رازک آشنا شوید

خاصیت های گیاه رازک

از جمله کاربردهای گیاه رازک آرام بخش بودن آن است و همچنین این گیاه که به صورت اسانس و عصاره نیز استفاده می شود ضد درد نیز هست.

 

بیشتر بخوانید: خواص گیاه درمنه چیست

 

آن طور که سایت شرکت بهنوش نوشته رازک به طور سنتی به دلیل خاصیت آرام بخشی که دارد، می تواند به کاهش اضطراب و استرس کمک کند. مطالعات بسیاری نشان دادند که رازک تاثیری آرام­بخش بر سیستم عصبی می گذارند و گیرنده های GABA در مغز را تعدیل می کند. همچنین شواهد زیادی وجود دارد که رازک می تواند به بهبود کیفیت خواب افراد کمک کرده و حتی به درمان مشکلاتی مانند بی خوابی کمک کند.

 

رازک برای آرام کردن عضلات نیز مفید است و به مقابله با سرطان کمک می کند. تقویت مو، کاهش وزنو سلامت قلب از دیگر خاصیت های این گیاه عنوان شده است.

 

به نوشته بیتوته رازک به صورت دم کرده با مزه تلخ به عنوان مقوی معده، محرک اشتها و افزاینده ترشحات معده کاربرد دارد؛ اسیدهای تلخ آن شامل لوپولون و هومولون دارای خواص ضد میکروبی است. البته یادتان باشد استفاده از گیاهان دارویی باید حتما با مشورت متخصص طب سنتی انجام شود. چون هیچ کدام از این گیاهان بی عارضه نیستند و در کنار فواید مضراتی نیز دارند.

 

مضرات گیاه رازک

به این نکته توجه داشته باشید که گیاه آلرژی زا، ملین، خواب آور و کاهش دهنده میل جنسی است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.