2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
از سرکه خرما و برنج برای چه غذاهایی استفاده می شود

از سرکه خرما و برنج برای چه غذاهایی استفاده می شود

سرکه های خرما و برنج دو نوع سرکه بسیار قدیمی هستند که کاربردهای گوناگونی در آشپزی دارند.

دوات آنلاین -سرکه انواع مختلفی دارد اما ما معمولا از سرکه سفید، سرکه سیب و بالزامیک استفاده می کنیم در حالی که انواع دیگر آن از دیرباز در کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار می گرفته و برای غذاهای مختلف مناسب است. سرکه های خرما و برنج دو نوع از این چاشنی ها است.

سرکه خرما را در چه غذاهایی می ریزند

سرکه خرما چه طعمی دارد

به نوشته همشهری آنلاین سرکه خرما قدیمی ترین نوع سرکه در جهان است که دارای طعمی معطر و قوی است و از خرمای بدون هسته و چرخ شده تهیه می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: رب غوره چرا در چه غذاهایی بریزیم

 

بابلی‌ها از بیش از ۳۰۰۰ سال پیش به طور گسترده از این سرکه در خاورمیانه استفاده می‌کردند و این ماده قدیمی‌ترین چاشنی شناخته شده جهان است. این سرکه در آب و هوای گرم افت کیفیت پیدا نمی‌کند.

 

دانشمندان دانشگاه بابل در عراق در مطالعات خود پی بردند که سرکه خرما سرشار از آنتی اکسیدان‌های فعال است و به دلیل فسفر بالا، برای افرادی که نمی‌توانند غذا‌های دریایی و لبنیات مصرف کنند، منبع جایگزین مفیدی است.

 

همین اجزای مفید برای کاهش کلسترول بد، پیشگیری از سرطان، دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی عروقی کاربرد دارند و در میان اقوام بومی، برای کاستن از درد زایمان و درد‌های قاعدگی مصرف آن توصیه می‌شود.

سرکه برنج برای چه غذاهایی مناسب است

موارد استفاده سرکه برنج

یک ماده اصلی در دستور العمل‌های آسیایی است که در قدمت با سرکه خرما قابل رقابت است و این روز‌ها به دلیل شهرت کی دراما، فرهنگ کره‌ای، در فروشگاه‌های ایران نیز پیدا می‌شود.

 

در همین زمینه: رب ‌انار خانگی را چطور درست کنیم

 

سرکه برنج با شکر و نمک به یک چاشنی شرقی تبدیل می‌شود و برای طعم دادن به برنج سوشی استفاده می‌شود و البته برای پخت و پز نیز کاربرد دارد. در تفت دادن سبزیجات، مزه دار کردن گوشت، یا تهیه سس سالاد نیز کاربرد دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.