2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
رب غوره چطور درست می شود؛ موارد استفاده

رب غوره چطور درست می شود؛ موارد استفاده

طرز تهیه رب غوره خانگی چگونه است و آن را در چه غذاهایی بریزیم؟

دوات آنلاین -رب غوره از جمله چاشنی هایی است که بیشتر گیلانی ها از آن استفاده می کنند و غذا را ترش می کند. روش درست کردن و موارد استفاده آن چیست؟

 

استفاده از رب غوره در غذا

رب غوره را در هر غذایی که رب گوجه فرنگی دارد می توانید بریزید. چون در تهیه آن از گوجه نیز استفاده می شود اما غیر از این غذاها شما می توانید از رب غوره در غذاهایی که رب انار دارند مثل فسنجان نیز استفاده کنید البته باید هر دو نوع رب را در غذا بریزید.

 

مواد لازم برای رب غوره

به نوشته چاردیواری جام جم شما برای تهیه این رب به مواد زیر نیاز دارید:

گوجه فرنگی تازه: یک کیلو

غوره تازه: یک کیلو

روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری

روش تهیه رب غوره خانگی چگونه است

طرز تهیه رب غوره

چوب غوره را گرفته، خوب شسته و وقتی آب اضافه‌اش رفت در غذاساز یا مخلوط‌کن ریخته و له می‌کنیم. سپس در صافی ریخته و کمی از آبش را می‌گیریم و کنار می‌گذاریم. (نباید فشار دهیم و آبش را زیاد بگیریم. تفاله غوره باید کمی آبدار باشد.)

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آبغوره خانگی با جوشاندن

 

گوجه را هم خوب شسته و وقتی آب اضافه‌اش رفت آن را هم در مخلوط‌کن یا غذاساز ریخته و له می‌کنیم و با تفاله غوره در مخلوط‌کن ریخته و خوب با هم مخلوط می‌کنیم تا کاملا یکدست شود.

 

آن را در قابلمه بزرگ و نچسبی ریخته و روی حرارت زیاد می‌گذاریم تا وقتی که جوش بیاید. سپس حرارت را متوسط کرده و در قابلمه را می‌گذاریم و چند دقیقه یکبار هم می‌زنیم تا ته نگیرد. بعد از حدود دو ساعت و زمانی که رب غلیظ شد دوباره حرارت را زیاد می‌کنیم و در نهایت روغن را اضافه کرده و بعد از کمی جوشیدن از روی حرارت برمی‌داریم تا خنک شود.

 

سپس این چاشنی خوشمزه را در ظرف شیشه‌ای تمیز و درداری ریخته و در یخچال گذاشته و در طبخ انواع غذاهای خورشتی و خوراک از آن استفاده کنید.

 

چند فوت و فن

غوره باید عسگری و بی‌دانه باشد در غیر این‌صورت باید هسته آن را بعد از له‌کردن جدا کنیم و زحمت زیادی دارد و اگر این کار را نکنیم هسته‌های خردشده، رب را تلخ می‌کند.

 

به جای روغن مایع می‌توانیم از روغن حیوانی یا کره استفاده کنیم که طعم بسیار خوبی به رب می‌دهد؛ البته می‌توانیم کلا روغن را حذف کنیم.

 

میزان گوجه و غوره باید یکسان باشد؛ مثلا اگر غوره دوکیلو است گوجه نیز باید دوکیلو باشد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.