2024/09/16
۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
پیشنهادات ما
طرز تهیه گرد غوره خانگی چگونه است

طرز تهیه گرد غوره خانگی چگونه است

روش درست کردن گرد غوره در خانه را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -گرد غوره درواقع پودر غوره خشک شده است که ازمیوه نارس انواع انگور بدون هسته تهیه می‌شود.درست کردن پودر غوره در خانه بسیار راحت است و شما می‌توانید از آن به‌عنوان یک چاشنی مفید و پر از خاصیت در غذاها استفاده کنید.

 

به نوشته چاردیواری جام جم، گرد غوره در واقع یکی از پرکاربردترین و مفیدترین ادویه‌هایی است که شما می‌توانید برای طعم بخشیدن به انواع غذا از آن استفاده کنید.در اولین مرحله از طرز تهیه گرد غوره باید غوره‌ها را دانه‌دانه کنید و از خوشه جدا کنید. در این مرحله باید همه شاخ و برگ‌های اضافی داخل ظرف غوره‌ها را جدا کنید و غوره‌ها را داخل سبدی مجزا بریزید.بعد از تمیز کردن غوره‌ها در این مرحله از طرز تهیه گرد غوره باید غوره‌ها را با آب فراوان بشویید.

 

سپس آنها را برای چند دقیقه داخل سبد بگذارید تا آب اضافی آنها خارج شود. سپس باید غوره‌های شسته شده را داخل یک سینی بزرگ بریزید و سپس سینی را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید. معمولا برای خشک شدن غوره‌ها به چند روز تا یک هفته زمان نیاز است.

 

بعد از این که غوره‌ها به‌طور کامل در مقابل آفتاب خشک شدند، باید آنها را داخل دستگاه آسیاب برقی بریزید و کاملا پودر کنید. سپس پودر غوره را داخل ظرفی در بسته بریزید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

گرد غوره را چگونه در خانه درست کنیم

نکات مهم در طرز تهیه گرد غوره خانگی

درطرز تهیه گرد غوره خانگی بهتر است ازغوره انگورعسگری یا انگورسفید استفاده کنید.درواقع غوره‌هایی که هسته دارند معمولا بعد ازخشک شدن کمی تلخ می‌شوند، بنابراین سعی کنید ازغوره‌های بدون هسته برای این کار استفاده کنید. بعد ازخشک کردن غوره‌ها، پیشنهاد می‌شود آنها را با آب فراوان بشویید تا گرد و خاک روی غوره‌ها تمیز شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آرد سوخاری پولکی در خانه

 

سپس می‌توانید غوره‌ها را با دستمال خشک کنید و برای چند ساعت در اتاق بگذارید تا دوباره خشک شود. برای درست کردن پودر غوره انگور خانگی حتما اجازه دهید غوره‌ها به‌طور کامل خشک شود.

 

استفاده از غوره‌ای که کاملا خشک نیست برای تهیه گرد‌غوره مناسب نیست و موجب کپک زدن گرد غوره می‌شود.برای خوش طعم شدن گردغوره می‌توانیدمقداری نمک به آن اضافه کنید.این کارموجب افزایش ماندگاری گرد‌غوره نیز می‌شود. برای خشک کردن غوره‌ها به‌هیچ عنوان آنها را روی هم نریزید.

 

اجازه دهید غوره‌ها فضای کافی برای خشک شدن داشته باشد. در صورتی که به‌هر دلیلی به آفتاب دسترسی ندارید، می‌توانید برای خشک کردن غوره‌ها از شوفاژ یا بخاری و حتی فر نیز استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: از سرکه خرما و برنج برای چه غذاهایی استفاده می شود

 

در صورتی‌که دوست دارید پودرغوره شمایکدست ونرم شود، می‌توانید بعد از آسیاب کردن غوره‌ها آن را الک کنید.

 

اگرغوره‌ها راباخوشه آن خشک کنید باید بعد ازخشک شدن غوره‌ها،شاخه‌های غوره را از آن جدا کنید.هر چند که سماق(خواص و فواید سماق) یک ادویه متفاوت ازگرد غوره است، اما گرد غوره شباهت زیادی به سماق دارد. شما می‌توانید بعد از طرز تهیه گرد غوره آن را مانند سماق روی کباب کوبیده بریزید و برای طعم‌دادن به انواع سالاد و غذاهای مختلف استفاده کنید.

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.